X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות
ניסיון מועט, קבלת החלטות רצינית ומספר מוזמנים - האם כל אלו ישפיעו על המערכת הזוגית שלכם לאורך שנים?
▪  ▪  ▪
[צילום: יח"צ]

אנשים שאינם נשואים ומקווים ליהנות בעתיד מנישואים מאושרים יכולים להפנות את תשומת לבם לתוצאות מחקר חדש, השופך אור על חלק מהצעדים הפוטציאליים שאנשים, וזוגות, יכולים לנקוט בהם כדי למצוא זוגיות וליהנות ממנה.
המחקר - "לפני 'שאני מסכים/ה': כיצד חוויות טרום נישואים קשורות לאיכות הנישואים בקרב צעירים כיום", שנעשה ופורסם על-ידי פסיכולוגים מאוניברסיטת וירג'יניה, גילה כי גודל החתונה ומספר השותפים המיניים לפני הנישואים הם רק חלק מהגורמים שיכולים להיות בעלי השפעה על חיי הנישואים.
למרות שניתן להניח כי מערכות יחסים מהעבר פשוט נשכחות עם הזמן, עורכי המחקר טוענים כי לרומנים לשעבר אלו ולהשלכות שלהם יש השפעה משמעותית על הנישואים העתידיים. לדוגמה, "גברים ונשים שהביאו לעולם ילד לפני הנישואים נהנים מאיכות נישואים פחותה יותר.
החוקרים הסבירו כי אנשים ונשים עם חוויות רבות יותר לפני הנישואים עשויים למצוא את עצמם משווים את בני הזוג לבני הזוג בעבר - גורם שעלול ליצור מאבקים מסוימים.
ניסיון רב לא רצוי
ברוב המקרים, ניסיון רב הוא יתרון. אתם מועמדים טובים יותר לתפקיד מסוים אם יש לכם ניסיון רב, לא ניסיון מועט. אך כשמדובר בחוויות של זוגיות דווקא ניסיון רב יותר לפני הנישואים נמצא קשור לאיכות נישואים ירודה יותר.
וכשמדובר במה שכינו החוקרים "מעברים/שינויים גדולים במערכות יחסים", נראה כי זוגות שקיבלו החלטות ספציפיות ומכוונות לגבי שינויים כאלו נטו להצליח הרבה יותר מאלו שפשוט "זרמו" עם השינויים.
לכן, גם אם מדובר במגורים יחד לפני הנישואים, אלו שערכו תוכנית ברורה לגבי המגורים המשותפים הצליחו יותר מזוגות שקיבלו החלטה כזו מבלי להתכוון אליה במיוחד.
הגורם השלישי שעלה מן המחקר הוא מפתיע למדי: מספר המוזמנים לחתונה, שלטענתם בהחלט יכול להשפיע על הצלחת הנישואים.
אמריקנים, למשל, שמספר האורחים שהגיעו לערב הכלולות שלהם היה גבוה נטו לדווח על נישואים איכותיים יותר מאלו שחגגו עם מספר מועט של אורחים, גם לאחר שהחוקרים לקחו בחשבון משתנים כמו השכלה והכנסה.
בקרב אנשים עם 50 אורחים או פחות בחתונתם, רק 31% דיווחו על נישואים מאושרים. אצל אלו שבחגיגה נכחו בין 149-51 אורחים, נישואים מאושרים היו מנת חלקם של 37%, ועל נישואים מאושרים דיווחו 47% מאלו שלחתונתם הגיעו יותר מ-150 איש.
כדי להשיג ולנתח נתונים אלו, בחנו החוקרים נתונים מסקרים שנעשו לצורך מחקר על התפתחות מערכות יחסים באוניברסיטת דנבר, בו לקחו חלק 1,000 אמריקנים בני 34-18 שלא היו נשואים אך ניהלו מערכת יחסים מחטייבת עם בני זוג מהמין השני, בין השנים 2007-2008. לאורך תקופה של חמש שנים, 418 מהמשתתפים בסקר התחתנו וההחלטות ומערכות יחסים שניהלו בעבר נותחו לפרטי פרטים.

תאריך:  26/08/2014   |   עודכן:  26/08/2014
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
נישואים מאושרים? תלוי במוזמנים לחתונה
תגובות  [ 1 ] מוצגות  [ 1 ]  כתוב תגובה 
1
מזומנים לתחתונית ל"ת
ים תיכונית  |  26/08/14 14:56
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
יפעת גדות
יום ללא חלק עליון מצויין בכל העולם    התנועה מצהירה כי "כל עוד גברים יכולים להראות ללא חלק עליון בפומבי, לנשים צריכה להיות את אותה זכות"
עופר וולפסון
מטח רקטות נוסף מעזה לכיוון אשדוד ואשקלון פגע בגן ילדים ונזק נגרם למבנה    ראש מועצת אשכול: "פירוז עזה יוצא לפועל - באמצעות ריקון התחמושת עלינו"    צה"ל מחזיר חטיבות סדירות לצפון
איתמר לוין
קצין בכיר ביאחב"ל: יש עורכי דין המייעצים לארגונים כיצד לעבור על החוק    עורכי דין בכירים קוראים לשלב גורמים אוביקטיביים בהחלטה על חקירת עורכי דין
יפעת גדות
חברות הביטוח חייבות מעתה לטפל במטופלים טרנסג'נדרים בדיוק כמו בחולים אחרים
אלעזר לוין
גולן עינת, בעליה של רשת בתי הקפה ארומה, בעל 50% ברשת רולדין ו-40% בזאפה, רכש מעמרם אברהם פנטהאוז בקומה ה-15 של אקווה 1 על חוף הים של חדרה    הקבלן: צ. לנדאו
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il