X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
X
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
במסגרת פרויקט קו הרכבת המהיר לירושלים, נפרצה המנהרה הארוכה באורך של 11.6 ק"מ
▪  ▪  ▪
פועלים במנהרה [צילום: רכבת ישראל]

לאחר כ-22 חודשים של עבודה מאומצת מסביב לשעון, פרצה מכונת כריית המנהרות הענקית (TBM) את המנהרה הארוכה ביותר בישראל, שנכרית במסגרת פרויקט קו הרכבת המהיר לירושלים.
בחודשים הקרובים צפויה להיפרץ המנהרה המקבילה, שהיא המנהרה האחרונה בפרויקט זה.
מנהרה מס' 3, מנחל יתלה לאזור מבשרת ציון, כוללת צמד מנהרות באורך של כ-11.6 קילומטרים כל אחת, בין נחל יתלה ועד למבשרת ציון. המנהרות הן חלק משמעותי מפרויקט הקמת קו הרכבת בין תל אביב לירושלים. הפרויקט כולל הקמת מסילה כפולה באורך של 57 קילומטר, העוברת דרך נתב"ג ודרך מודיעין ותגיע עד לתחנת 'האומה' בכניסה לירושלים, בעלות שנאמדת בכ-7 מיליארד שקלים.
הפרויקט כולל 5 מנהרות באורך הכולל של כ-37 קילומטרים וכן 8 גשרים באורך כולל של כ-6.5 קילומטרים.
באזור ירושלים ובתחנת הרכבת החדשה, עובר תוואי הקו בעומק של כ-80 מטר מתחת לפני אדמה. הנוסעים יעלו לתחנה שבמתחם בנייני האומה, באמצעות מערכת מתקדמת של מעליות ודרגנועים שיובילו אותם במהירות אל המפלסים העליונים של התחנה.
צמד המנהרות נכרות באמצעות שתי מכונות TBM (Tunnel Boring Machine‬‏) שהובאו לארץ במיוחד מגרמניה ופועלות במקביל. אורך כל מכונה כ-150 מטר ומשקלה כ-1,500 טון, קוטר כל מכונה עומד על כ-10 מטר. כל מכונה שונעה מנמל אשדוד, באמצעות 60 מובילים ענקיים. קצב ביצוע הכרייה של מכונות ה - TBM עומד על כ-20 מטר ביום, שהם כ-500 מטר בחודש, תוך פעילות רציפה לאורך כל שעות היממה. עלות כל מכונה נאמדת ב-100 מיליון שקל.
כריית המנהרות מתבצעת כאשר המכונה מתקדמת על מסילה מיוחדת שהורכבה לצורך כך. מכונת כרייה מפנה את העפר הכרוי בעזרת מערך של מסועים לאחור. יתרונה המשמעותי של מכונת הכרייה הוא בהרכבת טבעות הבטון באמצעות מערכת רובוטית הידראולית תוך כדי ביצוע הכרייה. לצורך ביצוע הכרייה הוקם ערוץ לוגיסטי נרחב לטובת מכונות ה-TBM שמספק לכל מכונה כ-1,000 טבעות בטון בחודש.

תאריך:  26/08/2014   |   עודכן:  26/08/2014
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
נפרצה המנהרה הכי ארוכה בישראל
תגובות  [ 1 ] מוצגות  [ 1 ]  כתוב תגובה 
1
מנהרה עקומה רק לא לעבור בלב ל"ת
יו"ש מפחד הערבים  |  26/08/14 15:31
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות תחבורה ציבורית
עידן יוסף
Uber השיקה מחר את שירותיה בישראל בהנחת השקה של 20% ממחירי המונה    מנכ"ל Uber בישראל: "שוק המוניות זאת התחנה הבאה של הורדת יוקר המחיה בישראל"
יצחק דנון
חברת אברהם יצחק זכתה ונפסלה בעקבות עתירה של חברת י.לרר - וכעת טוענת שיש לפסול את הצעתה של לרר מאותם נימוקים שהביאו לפסילת הצעתה שלה
עידן יוסף
נוסח התקן הועבר ממכון התקנים למשרד התחבורה לצורך החלת התקינה ובהמשך יועבר לאישורה של הכנסת
עידן יוסף
הוועדה המקומית החליטה שהמסילה תיסלל מעל פני הקרקע עד לאזור התעשיה שחורת ומשם מתחת לפני הקרקע עד לתחנה הסופית באילת, שתמוקם בואכה שדרות התמרים
עידן יוסף
כ-400 דוחות תנועה נרשמו לנהגי כלי רכב פרטיים שנסעו או חנו בשבוע האחרון על נתיבי התחבורה הציבורית של קו 1
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il