X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
תפיץ בשבועות הקרובים הצעת חוק לרפורמה בלשכת עורכי הדין גרוניס נגד ברזילי: נקיים שיג ושיח עם מחוזות הלשכה דנינו: פתחנו בתוך חודשיים 50 תיקים על הסתה
▪  ▪  ▪
לבני. "נעזור להתאוורר" [צילום: פלאש 90]

נשיא בית המשפט העליון, אשר גרוניס, מבטיח להמשיך ולנקוט בצעדים שייעלו את השירות לאזרח ולציבור. "שירות נאות לאזרח הוא אחד המאפיינים החשובים ביותר של מערכת משפט מתוקנת", הדגיש (יום ג', 26.8.14) בדברו בוועידת המשפט של מחוזות לשכת עורכי הדין, במלון לאונרדו באשקלון.
גרוניס הודיע, כי הנהלת בתי המשפט תקיים שיג ושיח עם מחוזות הלשכה בכל הנושאים ובמיוחד לבירור בעיות העולות בצורה הדדית. הדברים כוונו נגד הוועד המרכזי וראש הלשכה, דורון ברזילי, וגרוניס חזר על התנגדותו למשוב השופטים אותו מבקש ברזילי לחדש. "כל מטרת המשוב היא לצבור הישגים פוליטיים בתוך מוסדות הלשכה", טען.
שרת המשפטים, ציפי לבני, אמרה שהממשלה עזרה ותעזור על חשבון המדינה לכל אחד מתושבי הדרום המבקש להתאוורר. "סיומו של המבצע לא צריך להיות עם הישגים מדיניים לחמאס, שלא מקבל את קיומנו כאן ושאין שום תקווה להסדר איתו בעתיד. מולו צריך לפעול. כן צריך למצוא את הדרך שסיומו של המבצע יהיה תחילת הדרך למציאת הסדר, עם מי שכן מוכנים להסכים לעיקרון של שתי מדינות לשני עמים".
"ההגנה הטובה ביותר"
לבני הגדירה כ"שטות מוחלטת" את הטענה לפיה לא ניתן היה לבצע פעולות מסוימות בשל חוות דעת משפטיות, והסבירה שההחלטות בקבינט היו השכפ"ץ המשפטי לכל חייל. "אני לא מבקשת מהעולם שלא ישפוט אותנו, אבל אין שום שיטת משפט בעולם שמשווה בין רוצח לבין מי שהורג בטעות. כדי לשפוט את המבצע הזה שמו יו"ר ועדה שהביע את עמדותיו עוד לפני המבצע, וקבע את העונש למדינת ישראל. ההגנה הטובה ביותר לישראל היא גם הייעוץ תוך כדי המבצע וגם מעמדו של בית המשפט העליון בעולם כולו", הוסיפה.
בענייני המשפט אמרה לבני, כי בשבועות הקרובים תופץ טיוטת הצעת החוק בנוגע לרפורמה בלשכת עורכי הדין, כולל בנושא ההתמחות. היא ציינה, כי התזכיר בא בעקבות ועדת פרוקצ'יה לבחינת הנעשה בלשכה, "גם אם לא בהכרח בהתאם להמלצות הוועדה". היא גם גילתה, כי יש כוונה לדחות מ-2015 את פתיחת שנת המשפט במספר ימים, כדי שלא תתבצע יחד עם פתיחת שנת הלימודים – במקביל לדחייה של תחילת הפגרה.
היועץ המשפטי לממשלה, יהודה וינשטיין, אמר שפגיעה באזרחים שאינם מעורבים בלחימה חותרת תחת מטרותיה של המדינה, ופעולות העלולות להביא לפגיעה כזאת יותרו רק לפי מבחן האיזון שהותווה בפסיקת בית המשפט העליון. הוא הצהיר: "לא אגלה סובלנות או הבנה כלשהי כלפי גילויי אלימות או גזענות. מי שנוקט באלימות כלפי אחרים, רק משום שאלה מחזיקים בדעות אחרות משלו, עושה מעשה רע, פסול ונפסד, ואנו נילחם בו ביד קשה".
תלונות על העדר מיגון
מבקר המדינה, יוסף שפירא, אמר שמשרדו קיבל שורה של תלונות על היבטים של מבצע "צוק איתן". בין היתר התלוננו בדואים ועובדים זרים בדרום על העדר מיגון, וסטודנטים – על עמידתן של אוניברסיטאות על קיום בחינות למרות המערכה. הוא דחה את הביקורת על הודעתו לפיה יבדוק היבטים שונים של המבצע, באומרו שתפקידו אינו רק להדביר את המזיקים, אלא גם את הביצות בהן הם מקננים.
מפכ"ל המשטרה, רב-ניצב יוחנן דנינו, מסר שבחודשיים האחרונים נפתחו בצורה יוצאת דופן 50 תיקי חקירה על הסתה, ובעשרה מהם כבר התקבל אישור הפרקליטות לבצע חקירות – בראשם עניינה של ח"כ חנין זועבי. הוא הוסיף, כי העבריינות נמשכת בממדים הדומים לאלו שבשגרה, לאחר שבשבוע הראשון של המבצע נרשמה בה ירידה.
פרקליט המדינה, שי ניצן, הדגיש ששמירה על שלטון החוק תוך כדי לחימה בארגון טרור, היא אחד המאפיינים הבולטים המבדילים בין ישראל לבין אויביה, המבצעים כל פשע מלחמה אפשרי. לדבריו, עבודתה היום-יומית של הפרקליטות במאבק בשחיתות ובמירמה, היא חלק מיצירת החישוקים המאחדים את החברה בישראל, גם לצורך המערכה הצבאית.
מנגנון הבדיקה הופעל
הפרקליט הצבאי הראשי, אלוף דני עפרוני, צופה שהמערכה המשפטית תתעצם עם סיום הלחימה ותימשך חודשים רבים, מצד גורמים בארץ ובעולם המבקשים להאשים את צה"ל בפשעי מלחמה. הוא אמר, כי הופנו טענות כלפי הייעוץ המשפטי הצבאי, הן כאילו היה "טרור משפטי" שהגביל את צה"ל, והן כאילו נתן חופש-יתר וגרם נזק למעמדה של ישראל. טענות אלו, הדגיש, לא ימנעו את בדיקת הפעולות והפקת לקחים אם יהיה צורך, כאשר מנגנון הבדיקה הופעל כבר בתחילת המערכה.
יו"ר ועד מחוז תל אביב, עו"ד אפי נוה, אמר שיש לשים לב לתחושה הציבורית לפיה פסקי דין מוטים מכוח התקשורת. לדבריו, מותר למתוח ביקורת על מערכת המשפט, אך יש לזכור שמדובר במערכת מפוארת שיש להתגאות בה, ולמנוע כל כרסום ביסודותיה.

תאריך:  26/08/2014   |   עודכן:  26/08/2014
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
לבני: החלטות הקבינט - שכפ"ץ משפטי לחיילים
תגובות  [ 8 ] מוצגות  [ 8 ]  כתוב תגובה 
1
היא עדיין רוצה למסור את הגולן ל"ת
לסורים?  |  26/08/14 18:36
2
ליבני-רוצה למסור ארץ הקןדש!  ל"ת
גימי-יהודי מיהודה  |  26/08/14 18:56
3
מי זה אפי נוה? זה משוש הקלטות? ל"ת
דני טייב  |  26/08/14 20:37
4
איזו רפורמה בראש שלך?!?! סיגרי
עו"די  |  26/08/14 21:55
5
קצת כמו לקרוא מפה סינופטית
נדב  |  26/08/14 22:30
6
כשטיפש זורק אבן לים צ ל"ת
50 תיקים  |  26/08/14 22:33
7
שחפץ , לא יורה בנגמש ועוד
קדימה הסתער  |  26/08/14 22:45
8
עץ עקום, זה עץ לא ישר...
גרוניס לך כבר  |  27/08/14 02:29
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות מבצע צוק איתן
עופר וולפסון
מצרים והרשות הפלשתינית מתכננות להכריז יחדיו על הפסקת אש המקובלת על ישראל, כמו גם על יוזמה מדינית חדשה    אבו מאזן יכריז על מתווה להקמת מדינה פלשתינית וסוף הכיבוש
עמי דור-און
אני משוכנע כי החלוצים הציונים של כל יישובי הספר המתגוררים מול שערי עזה, היו בוחרים בפינוי הילדים ובעצמם היו נשארים לחיות בבית למרות הסכנות. בדרך זו היו תושבי עוטף עזה קונים לעצמם מעמד של סמל לאומי להיאחזות במולדת
עופר וולפסון
מטח רקטות נוסף מעזה לכיוון אשדוד ואשקלון פגע בגן ילדים ונזק נגרם למבנה    ראש מועצת אשכול: "פירוז עזה יוצא לפועל - באמצעות ריקון התחמושת עלינו"    צה"ל מחזיר חטיבות סדירות לצפון
עופר וולפסון
עלויות הקמת הממ"ד מגיעות לכ-115 אלף שקל לפני מע"מ    רק 5% בנו ממ"ד באופן עצמאי בשנים האחרונות
איתמר לוין
השר לביטחון פנים במסר לתושבי עוטף עזה: מי שאין לו מה לעשות - שלא יישאר    אומר שאין להימנע מהצגת מידע לקבינט בשל הדלפות, "ומי שמדליף - שיעוף קיבינימט"
רשימות נוספות
הרצוג: מימון ממשלתי לתושבי הדרום שיעזבו  /  איתמר לוין
שטייניץ: בתוך שבוע נראה לאן זה הולך  /  איתמר לוין
20 פצועים קל מפגיעה ישירה באשקלון  /  עידן יוסף
קבלת החלטות בזמן מלחמה   /  עו"ד חיים שטנגר
ה"טיפטופים"   /  רפי לאופרט
מי מערער את צוק איתן  /  אליקים העצני
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il