X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
הנשיא הרוסי נפגש עם עמיתו האוקראיני אך אמר כי הסכסוך הוא "של אוקראינה" וכי רוסיה תוכל לסייע רק ביצירת אווירה מתאימה בתוך תהליך משא-ומתן
▪  ▪  ▪
פוטין ופורושנקו [צילום: AP]

נשיא רוסיה ולדימיר פוטין ועמיתו האוקראיני פטרו פורושנקו נפגשו (יום ד', 26.8.14) לראשונה במה שתואר על-ידי זה האחרון כ"שיחות קשות". נשיא רוסיה לא מסר פרטים על הסכם הפסקת אש מתגבש ואמר כי רוסיה יכולה רק לתרום לאמון בין הצדדים "בתהליך משא-ומתן חיוני".
לדברי נשיא אוקראינה, קיבל פוטין את עקרונות התוכנית שגובשה אך ציין כי המנהיג הרוסי מתעקש כי רק קייב תוכל להגיע להסכם הפסקת אש עם הבדלנים הפרו-רוסים. בעקבות הפגישה בין השניים, שכללה מפגש בארבע עיניים שנמשך לתוך הלילה, לא נראו סימנים לסיום מהיר של הלחימה במזרח אוקראינה. "זה לא העסק שלנו" אמר פוטין על הסכם הפסקת אש. "זה העסק של אוקראינה". רוסיה יכולה רק לסייע ליצור אווירה של אמון לתהליך החשוב והנחוץ הזה, כך לדבריו.
כאמור, למרות שפרושנקו אמר לכתבים כי הצליח לקבל תמיכה לתוכנית השלום ממנהיגים שהשתתפו בוועידה וכי פוטין אמר כי מדובר היה במפגש "חיובי" לא הפיק המפגש בין השניים פריצת דרך במאמצים לסיים את הלחימה. יותר מכך - ישנם דיווחים המצביעים על הגברת הלחימה וגורמים רשמיים באוקראינה אמרו כי הבדלנים הפרו-רוסים פותחים בחזית חדשה.
שליחת כוחות או טעות?
הפגישה בין שני המנהיגים בבירה בבלרוס, מינסק, נערכה ביום שבו אמרה אוקראינה כי תפסה 10 חיילים רוסים שחצו את הגבול, לטענתם בטעות. פוטין לא התייחס לעניין באופן ישיר אך אמר כי ככל הנראה תעו החיילים בדרכם. "לא קיבלתי כל דיווח ממשרד ההגנה, אך הדבר הראשון ששמעתי הוא שהם פיטרלו בגבול וככל הנראה מצאו את עצמם בטריטוריה האוקראינית".
פוטין אמר שלא הוחלט על הפסקת אש כי רוסיה אינה חלק מהסכסוך. מוסקבה נאשמת על-ידי קייב והמערב בחימוש ותמיכה של המורדים, האשמות שמכחישים בקרמלין. מלבד השיחות, שני המנהיגים נפגשו גם ביום ג' עם נשיאי קזחסטן ובלרוס ובכירים באיחוד האירופי. הנשיאים של שתי המדינות האחרות הדגישו את אחד הנושאים הקשים במתח בין אוקראינה ורוסיה: החשש כי הסכם הסחר עליו חתמה אוקראינה מול האיחוד האירופי יפגע בכלכלה הרוסית.
המחלוקת בעניין זה עמדה בלב האירועים שהציתו את המשבר באוקראינה. החלטתו של הנשיא לשעבר, ויקטור יונקוביץ' להימנע מחתימה על ההסכם כדי לחזק את הקשרים עם רוסיה הציתו מחאות אשר לבסוף גרמו לו לסיים את תפקידו. לאחר הדחתו החלה הדרדרות המצב והתחזקות הבדלנים.
בקרב נגדם, שבו קייב קיבלה תמיכה מרוסיה, נהרגו כ-2,000 אזרחים ו-700 חיילים אוקראינים. בהצהרתו אמש אמר פוטין כי החלטתה של אוקראינה לחתום על הסכם עם 28 מדינת האיחוד האירופי תוביל להפסדים רבים עבור רוסיה, מה שיאלץ אותה להגן על כלכלתה.

תאריך:  27/08/2014   |   עודכן:  27/08/2014
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
פוטין: הסכסוך לא שלנו, הוא של אוקראינה
תגובות  [ 1 ] מוצגות  [ 1 ]  כתוב תגובה 
1
הכתבות על אוקראינה מאוד מקצועי
אבנר הלוי  |  27/08/14 17:04
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות אוקראינה - המשבר
אלעזר לוין
פיחות של 52% במטבע האוקראיני ושל 10% ברובל עלול לפגוע בהון העצמי של חברותיו    רווחי "כלכלית" ירדו בכ-30%
עופר וולפסון
הנשיא האוקראיני דיווח לראש ממשלת בריטניה כי יחידת תותחנים אוקראינית השמידה חלק מיחידה רוסית שפלשה לשטח אוקראינה    הרוסים: "זה היה חלק משיירת הסיוע ההומניטרי לאזור"
עופר וולפסון
הרחיבה את היקף הכוחות בגבול עם שכנתה ל-20,000 בתוך ימים ספורים    החשש: תפלוש רשמית למדינה השכנה במסווה של טעמים הומניטריים
עופר וולפסון
מטוס הבואינג מדגם 777 טס מאמסטרדם לבירה קואלה למפור כשהופל באזור הגבול הרוסי, כל הנראה מטיל ששיגרו מורדים פרו-רוסים
עופר וולפסון
לאחר חודשים של סכסוך אלים, חתמה אוקראינה על הסכם סחר חופשי היסטורי עם האיחוד    רוסיה מאיימת: "להסכם יהיו השלכות חמורות"
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il