X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
בעל השליטה לשעבר בחברת וורלד גרופ קפיטל, הודה בעבירות מירמה וניירות ערך במסגרת הסדר טיעון
▪  ▪  ▪
כבוב. ברף הגבוה [צילום: פלאש 90]

שופט בית המשפט המחוזי בתל אביב, חאלד כבוב, גזר (יום ד', 3.9.14) שמונה חודשי מאסר בפועל על אילן אופיר, שהיה בעל השליטה בחברת וורלד גרופ קפיטל. אופיר הודה במסגרת הסדר טיעון בעבירות מירמה וניירות ערך. הוא נקנס ב-100,000 שקל, והחברה נקנסה ב-80,000 שקל.
אופיר הודה בשתי עבירות של קבלת דבר במירמה, בעבירה של מירמה והפרת אמונים בתאגיד ובארבע עבירות של פרט מטעה בדוח. הסדר הטיעון בא לאחר שהסתיימה שמיעת ראיות התביעה. גם החברה הועמדה לדין, אך איתה טרם נחתם הסדר משום שהיא מצויה בפירוק ויש צורך באישורו של בית המשפט לחתימתו.
על-פי כתב האישום, הסתיר אופיר את עניינו האישי במספר עסקות שביצעו וורלד גרופ וחברת-הבת נפקו סטאר בשנת 2007. בשתי החברות שימש אופיר נושא משרה והיה בעל שליטה. לטענת התביעה, במסגרת עסקות אלה רכשה נפקו חברה פרטית בשם גונתר מידיו של עופר ארביב, חברו של אופיר. רכישת גונתר סיפקה לארביב מימון לצורך רכישת מניות של חברה אחרת בשם DCI מידי אופיר.
בעת אישור העסקה על-ידי מוסדות וורלד גרופ, הסתיר אופיר מדירקטוריון החברה עובדות אלה. עוד הסתיר אופיר מהדירקטוריון את העובדה שאביו החורג משמש סמנכ"ל כספים ב-DCI ואת העובדה שהוא עצמו החזיק בעת הרלוונטית בעקיפין במניות DCI והייתה לו אופציה לרכוש את מניות DCI באופן ישיר. בשלב מאוחר יותר הוחלט, כי נפקו היא שתרכוש את חברת גונתר. לדברי התביעה, אופיר הסתיר את עניינו האישי בעסקות גם מדירקטוריון נפקו בעת אישור העסקות.
הסדר הטיעון קבע, כי עונשו של אופיר יהיה 9-3 חודשי מאסר, וכבוב נענה לבקשת המדינה וקבע את העונש כמעט בתקרה המוסכמת. הוא החליט להסתפק בקנס מתון לגבי אופיר, והטיל על וורלד גרופ את הקנס עליו הוסכם בהסדר.
לדברי כבוב, אופיר "עשה בחברות הציבוריות כבשלו, תוך שהוא דורס את הממשל התאגידי המחויב על-פי חוק". הוא מוסיף: "מדובר בשורת עבירות מתוחכמות ומתמשכות, הפוגעות באופן מובהק בעקרונות השקיפות, ההגינות והשוויון בשוק ההון. פעולותיו של הנאשם משמיטות את הקרקע מתחת לעקרונות ייסוד אלה, שכן בביצוען הוא התעלם מחובתו כלפי החברה בכלל, וכלפי בעלי מניות המיעוט בעלי מניות המיעוט בפרט".
המדינה מיוצגת בידי עו"ד יוני לבני, את אופיר מייצג פרופ' קנת מן, ואת וורלד גרופ - עו"ד רונן נאווי.

תאריך:  03/09/2014   |   עודכן:  03/09/2014
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
8 חודשי מאסר נגזרו על אילן אופיר
תגובות  [ 0 ] מוצגות  [ 0 ]  כתוב תגובה 
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
הדר פרבר
הילדים האמריקנים ואלה הקנדים אינם מאושרים    ישראל במקום ה-8 וטורקיה - במקום האחרון    על-פי המחקר היא אחת המדינות היחידות שבהן לא קיים פער בין הילדים לילדות בכל הנוגע לשביעות רצון מהופעה חיצונית
יפעת גדות
הערב יורכב מחמש תחנות משמעותיות ביצירתו המוסיקלית של איינשטיין, המבוססות על שיתוף הפעולה הפורה בינו לבין - שלום חנוך, מיקי גבריאלוב, שם טוב לוי, יוני רכטר ויצחק קלפטר
הדר פרבר
דוברו של הנשיא הרוסי מכחיש ואומר כי רוסיה אינה צד בסכסוך באוקראינה    צבא רוסיה הודיע על תמרון צבאי נרחב, שיכלול שיגור טילים בליסטיים
אלעזר לוין
מינתה ועדה שתבחן הצעות למכירת השליטה בחברת הביטוח, כולה או חלקה    ובינתיים: אלשטיין ובן-משה מחכים לקבל מהמפקחת היתר שליטה בחברה, ומשה טרי ממשיך להיות הנאמן
עופר וולפסון
בזק דיווחה לבורסה כי התקבלה בבית המשפט בקשה לאישור תובענה כייצוגית בסכום של 402 מיליון שקל נגד חברת הלווין    נטען כי שלחה הודעות פרסומת מרובות ללקוחות תוך הפרת "חוק הספאם"
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il