X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
קו של חברת רמה בטבריה
מחטף מתחת לאף?
נבלמה מערכת תעריפי נסיעה חדשה בגולן
נוסעי התחבורה הציבורית ברמת הגולן כמעט היו יכולים מהיום לנסוע במחירים הוגנים יותר משרד התחבורה טוען כי לא ידע על השינוי האמור, וערב לפני הורה לבטל את השינוי
עידן יוסף
התעריפים החדשים של חופשי-חודשי

עידן יוסף
רפורמת תעריפי הנסיעה תקועה בשל אי-הסכמה

הגולן כמודל לחיקוי
התחבורה הציבורית לגולן עברה מהפך. מ-15 אלף נסיעות בחודש לפני הרפורמה בספטמבר 2011 נוסעים כעת כ-78 אלף נוסעים בחודש. מדובר בהצלחה שמוכיחה שעם רצון טוב, מקוריות ובעיקר גמישות תפעולית ניתן לספק שירות תחבורה ציבורית טוב ליישובים מרוחקים. על המהלך הזה ראוי להסיר את הכובע בפני משרד התחבורה.
תיקון התעריפים המעוותים ראוי שייעשה בראש ובראשונה בישובים הכפריים בפריפריה שבמשך שנים "נשחטים" במחירים מופקעים. המהלך הזה צריך להתבצע לפני התיקונים במטרופולינים הגדולים, ויפה שעה אחת קודם.

ברמת הגולן הייתה אמורה להיות מונהגת החל מהבוקר (יום ב', 1.9.14) מערכת תעריפים חדשה לתחבורה הציבורית באיזור. מדובר במערכת תעריפים שוויונית יותר מאשר זו שהייתה נהוגה עד כה, שנועדה לתקן עיוותים.
בעיקרו של התמחור החדש חלוקת השטח לאזורים, כאשר לכל אזור קוד מחיר אחיד וקוד אחר לנסיעה בין אזורים. כך למשל, מחיר נסיעה מאניעם לנטור, שעד היום היה בקוד 6 זול יותר והוא מתומחר בקוד 4. נסיעה מאניעם ליונתן, לעומת זאת אמורה הייתה להתייקר, ובמקום תשלום בקוד 2 מתומחר התעריף בקוד 4.
משרד התחבורה לא פרסם כל הודעה על השינוי בתעריפים, לא סיפק הסבר מדוע השינוי בגולן מתבצע לפני יישום רפורמת התעריפים במטרופולינים הגדולים שתוכננה להתחיל בחודש יולי. לשאלת News1 אתמול באשר לפרטי השינוי בתעריפים, במשרד התחבורה אומרים כי לא ידוע להם על כל שינוי ולא צפוי היום שום שינוי תעריפים. "אולי טעות בפרסום, לא הוראה מאצלנו. אם יתברר כי אכן שונו התעריפים ללא אישורנו נוכל לפעול בהתאם", נמסר מדוברות משרד התחבורה.
ל-News1 נודע כי אתמול בלילה, ערב המעבר למערכת התעריפים החדשה, הורה משרד התחבורה לבלום את המהלך עליו הורה בכיר במשרד התחבורה.
באופן כללי מדובר על שינוי מבורך וטוב, אולם אם אכן ניתנה ההוראה על השינוי ממשרד התחבורה, נראה כי יש בכך מחטף ו"צפצוף" על הכנסת כרשות המפקחת. ב-1 בינואר 2014 התחייב מנכ"ל משרד התחבורה עוזי יצחקי בפני הוועדה המיוחדת לפניות הציבור, בראשות חברת הכנסת עדי קול, כי בטרם יישום השינוי במערכת התעריפים יובא הנושא לשיתוף ציבור. נראה כי למרות הדרישה המפורשת מצד יושב-ראש הוועדה לא קיים משרד התחבורה את התחייבותו. בקרוב צפויה הוועדה לפניות הציבור לקיים דיון מעקב בעניין. דיון קודם שנקבע בנושא בוטל בשל השתתפות הרפרנטים של משרד האוצר כחיילי מילואים במבצע צוק איתן.
על שינוי התעריפים לא נמסרה לפי שעה הודעה ברשומות, ולא ברור האם הוא שינוי מקומי, סימן לבאות או פיילוט לבדיקת מערכת התעריפים.
לתשומת לב תושבי רמת הגולן, נסיעות שנרכשו ברב-קו על-פי התעריפים הישנים לפני 1 בספטמבר, יכובדו למשך ארבעה חודשים, עד 31 בדצמבר. באזורים בהם ירד תעריף הנסיעה ניתן יהיה להמיר נסיעות בשווין הכספי במשרדי החברה הכלכלית גולן.

תאריך:  01/09/2014   |   עודכן:  01/09/2014
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
נבלמה מערכת תעריפי נסיעה חדשה בגולן
תגובות  [ 1 ] מוצגות  [ 1 ]  כתוב תגובה 
1
מי בעל התחבורה הציבורית
ברמת הגולן ??????  |  4/09/14 09:30
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות תחבורה ציבורית
יצחק דנון
היקף התביעה: 83.5 מיליון שקל    הטענה: הרכבת אינה מפעילה באופן יזום ומלא את המערכת המקלה על כבדי שמיעה לשוחח עם הקופאים ואנשי המודיעין
עידן יוסף
בשעות הלילה יבוטל המעבר במרכזית העמקים בקווים 840 ו-959 החדש    קו 836 יפעל גם בשעות השפל    תחנות עצירה חדשות ל-821 גם על כביש 4
עידן יוסף
חידוש פעילות קו הרכבת לשדרות - ביום חמישי    שינויים בלו"ז הרכבות לבאר שבע
עידן יוסף
נפגעו מערבים שבתקופה האחרונה כילו בהן את זעמם    ממוצע של שתי פגיעות ביום    סיטיפס: תדירות השירות פחתה. עושים כדי להחזיר את הרכבות לתפקוד מלא    חשש: אוטובוס שייפגע יידרדר לתהום עם הנוסעים
עידן יוסף
במסגרת פרויקט קו הרכבת המהיר לירושלים, נפרצה המנהרה הארוכה באורך של 11.6 ק"מ
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il