X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
[צילום: חיים צח/לע"מ]
למעלה מ-2 מיליון תלמידים פותחים הבוקר את שנת הלימודים תשע"ה שר החינוך: למרות הקיצוץ בתקציב, תימצא דרך למנוע פגיעה בתוכניות הליבה
▪  ▪  ▪
פירון ונתניהו בחדר המצב [צילום: חיים צח/לע"מ]

2,105,394 תלמידים חזרו היום (יום ב', 1.9.14) לבתי הספר ואל גני הילדים. על-רקע מחאת הסרדינים והקיצוץ בתקציב החינוך למימון מבצע צוק איתן, שנת הלימודים תשע"ה נפתחה כסדרה וללא תקלות, מלבד כמה תקריות מקומיות קטנות. זאת, בהתאם להערכות שהסתמכו על הדיווחים שהתקבלו ערב ה-1 בספטמבר בחדר המצב של משרד החינוך בירושלים. בכינוס חגיגי, שהתקיים בהשתתפות ראש הממשלה, בנימין נתניהו ושר החינוך שי פירון סקרו הצוותים המקצועיים את הערכות של מוסדות החינוך לקראת פתיחת שנת הלימודים. מהערכות עולה, כי כלל בתי הספר וגני הילדים בארץ ערוכים ומוכנים.
בשיחה עם מחוז דרום של משרד החינוך, אמר ראש הממשלה נתניהו: "אני רוצה לחזק ולחבק אתכם יחד עם כל עם ישראל". הוא הוסיף ואמר: "אנחנו מאחלים לכל ילדי ישראל ולכל בתי-הספר בישראל, ולכל הגנים, שנה מוצלחת, שנה פורייה ושנה בטוחה. אני מבקש לומר משהו לילדי ישראל - אני יודע שלא היה לכם חופש גדול אמיתי, ואני מקווה שבחגים שבאים עלינו עכשיו, בחודש תשרי, תמצאו זמן גם לבלות וגם לנוח, יחד עם המשפחות שלכם ועם החברים שלכם. אני רוצה להבטיח לכם, ההורים, שיחד עם שר החינוך ויחד עם צוות המורים והמורות והגננות והגננים, אנחנו נמשיך לפעול כדי להבטיח שהילדים שלכם יהיו בטוחים בשנה הזאת. שתהיה שנה מוצלחת, בכל הבחינות".
שר החינוך פירון אמר כי תימצא דרך למנוע פגיעה בתוכניות הליבה של משרדו - על-אף הקיצוץ של חצי מיליארד שקל בתקציבו כדי לממן את הוצאות מבצע "צוק איתן".
הוא הביע סיפוק מכך ששנת הלימודים תפתח ללא תקלות, והוסיף: "זו שנה מיוחדת למערכת החינוך ולתלמידי ישראל. אנחנו מתחילים את ה"תוכנית "למידה משמעותית", ומתאימים את הלמידה למיומנויות ולאתגרי המאה ה-21. אנחנו נקדם למידה מאתגרת, מסקרנת וחווייתית, לצד קידום מצוינות חינוכית וערכית. נביא את ילדי מדינת ישראל למקומות ראויים. נפעל לקדם חברת מופת, ונאפשר לכולנו לתפוס מקום ראוי במשפחת העמים".
תגבור משטרתי
כ-5,000 שוטרים, לוחמי מג"ב ומתנדבים יפעלו בסביבת מוסדות החינוך, בדגש על הגברת הביטחון ומתן מענה מבצעי בהיבטי אבטחה ותנועה. במסגרת ההיערכות המבצעית המקדימה לפתיחת שנת הלימודים, בוצעו במהלך החודש האחרון מגוון פעולות על-מנת להבטיח את שלומם של התלמידים, ובכלל זה ריענון ותרגילים בתחום האבטחה, ביקורות בבתי הספר ותאומים מול קציני האבטחה ברשויות המקומיות ובמשרד החינוך.
בנוסף, תהא פעילות מבצעית מוגברת ערב פתיחת שנה"ל, לרבות פעילות בט"ש במעגלי האבטחה החיצוניים, בהם יוקמו מחסומים לבדיקת כלי רכב ואנשים, יתוגברו הסיורים בסביבת בתי הספר וכן ייערכו בדיקות של חבלנים לאיתור חפצים חשודים ואף שרידי רקטות בשעות הערב והלילה, בסביבת מוסדות החינוך ותחנות ההסעה. לצד ההיערכות המקדימה לפתיחת שנת הלימודים, מ"י תמשיך בימים הראשונים ללימודים בפעילות מבצעית מוגברת, הכוללת פריסת כוחות רחבה משעות הבוקר המוקדמות במספר מעגלי אבטחה לאיתור חפצים, כלי רכב ואנשים חשודים, וכן בסיוע למאבטחים המוצבים בפתחי מוסדות החינוך.
כמדי שנה, צפויים לפקוד את מוסדות החינוך ביום הראשון ללימודים, למעלה ממיליון תלמידים המלווים ע"י הוריהם, דבר שייצור תנועה ערה של כלי רכב לצד תנועת הולכי רגל במעברי החצייה בצירים הנושקים. לפיכך, שוטרי התנועה יסייעו בהזרמת התנועה הבטוחה בסביבת מוסדות החינוך, בדגש על תנועת התלמידים בתחנות הסעה ומעברי החצייה וכן הזרמת התנועה של כלי הרכב בסביבתה. מ"י מבקשת מההורים המלווים, לנהוג במשנה זהירות ולהקפיד על עצירה והורדת נוסעים בצורה בטוחה, שימוש נכון בהתקני ריסון מתאימים ונהיגה איטית וזהירה תוך מתן זכות קדימה להולכי הרגל בדרכם לבתי הספר והגנים.
נוכח המצב הביטחוני המיוחד על-רקע מבצע "צוק איתן", מבקשת המשטרה לחדד את ההנחיות בדבר איסור נגיעה בחפצים חשודים, לרבות נגיעה בשרידי רקטות או פריטים לא מזוהים העלולים להימצא בשטח.
בנוסף, כוחות משטרה רבים ובכלל זה כוחות תגבור של מאות שוטרים מהמטה הארצי ומהמרכז ללימודי משטרה, ימשיכו לתגבר את המחוז הדרומי, כשם שבוצע במהלך מבצע "צוק איתן", על-מנת לסייע ולתת מענה מבצעי בהתאם לתרחישים השונים ולהגברת תחושת הביטחון בקרב תושבי הדרום.

שביתה בטייבה בעקבות רצח המנהל

בעיר טייבה שבמשולש לא נפתחה שנת הלימודים. זאת, לאחר שעיריית טייבה וועד ההורים המקומי הכריזו על שביתת מחאה של כל בתי הספר ובתי העסק בעיר. זאת, בעקבות רצח מנהל תיכון 'עמל', יוסף חאג' יחיא.

בן 11 נדרס בדרך לבית הספר

ילד כבן 11 שהיה בדרכו לבית ספר נדרס על-ידי רכב ברחוב השחם שבמעלה אדומים. צוות של מגן דוד אדום העניק לו טיפול רפואי במקום ופינה אותו לקבלת המשך טיפול בבית החולים שערי צדק בירושלים. מצבו של הילד קל עד בינוני והוא סובל מחבלה בבטנו.

שלשלאות במחאה על הצפיפות

בית ספר בשכונת קריית משה בירושלים ננעל בשלשלאות, ככל הנראה על-ידי הורים המוחים על הצפיפות בכיתות. מאבטח שהגיע הבוקר אל בית הספר מצא את השערים נעולים בשלשלאות ולצידם שלטי מחאה אודות המחסור בכיתות לימוד. המאבטח קרא למשטרה וזו הסירה את השלשלאות מן השערים. הלימודים בבית הספר נפתחו כסדרם.

תאריך:  01/09/2014   |   עודכן:  01/09/2014
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
עידן יוסף
מבקר המדינה יוסף שפירא שיגר ללשכת ראש הממשלה טיוטת דוח אחרונה, בו נבחנות הוצאות מעונו של נתניהו    משרד המבקר בודק טענות של עובדים לשעבר במעון על אי-סדרים כספיים בבית ראש הממשלה
איתמר לוין
ערוץ 10: וינשטיין יאמץ את המלצת המשטרה להעמיד לדין את הרב הראשי לשעבר, החשוד בקבלת מיליוני שקלים    מקורב של הרב יהיה עד מדינה נגדו, כולל על ניסיונות השיבוש
אלעזר לוין
ירידה חדה ברכישת דירות על-ידי זוגות צעירים - מחכים לביטול מע"מ
עידן יוסף
המשטרה תמליץ בקרוב לפרקליטות להגיש כתבי אישום נגד גבי אשכנזי, ארז וינר, אביחי מנדלבליט ואבי בניהו
אלעזר לוין
מועצת מקרקעי ישראל החליטה לאפשר גם לקיבוץ, ולא רק לחברים בודדים, לרכוש מהרשות מגרשים לבניית בתים    מנכ"ל משרד השיכון ישב בראש, במקום השר אריאל
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il