X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות
שמואל אבואב, מנכ"ל עמותת אור ירוק: "הגדלת בטיחות הדרך אל בית הספר תקטין את העומס על ההורים בליווי ובהסעת הילדים המדינה חייבת לשפר את התשתית בסביבת מוסדות החינוך כמו התקנת פסי האטה, תמרורים, מעקות בטיחות, מעברי חציה ורמזורים תשתית בטוחה עשויה להפחית את הסיכון להיפגעות הילדים ולמעשה להציל חיים"
▪  ▪  ▪
[צילום: פלאש 90]

שנת הלימודים בפתח ובצמוד לרכישת התיקים והמחברות, הורים רבים מביעים דאגה אמיתית לשלומם של ילדיהם בדרכם אל בית הספר. מסקר חדש שערכה עמותת "אור ירוק" באמצעות מכון המחקר גיאוקרטוגרפיה במיוחד לקראת פתיחת שנת הלימודים עולה כי ההורים העניקו את הציון הממוצע 6.5 לבטיחות הדרך כאשר ילדים הולך לבד (1-10).
מדובר בעליה קלה לעומת הציון שנתנו ההורים בשנה שעברה (6.1) אך עדיין נמוך בהשוואה לציונים שניתנו בשנת 2011 (6.8).
איך מתכננים ההורים לילדים בבתי הספר היסודיים לשלוח את ילדיהם אל בית הספר בשנת הלימודים הבאה?
מהסקר עולה כי כל הורה שני מעדיף לקחת ילדו אל בית הספר בעצמו, אם ברכב פרטי ואם בליווי רגלי.
מהנתונים עולה כי אחד מכל ארבעה הורים (25%), ילווה את ילדו אל שער בית הספר ברגל. מדובר בעליה של 7% ביחס לנתוני הסקר שנערך בשנה שעברה ועמד על 18%.
רשיון להולכי רגל
עוד עולה מהסקר כי 28% מההורים טענו כי יסיעו את ילדיהם אל בית הספר ברכב הפרטי, ירידה קלה של 3% ביחס לנתוני הסקר משנת 2013 ובו 31% טענו כי יסיעו את ילדיהם את בית הספר.
שמואל אבואב, מנכ"ל עמותת אור ירוק: "הורים רבים חוששים לשלוח את הילדים אל בית הספר לבדם, כי הדרך איננה בטוחה לדעתם. לכן, המדינה חייבת לשפר את התשתית בסביבת מוסדות החינוך כמו התקנת פסי האטה, תמרורים, מעקות בטיחות, מעברי חציה ורמזורים. תשתית בטוחה עשויה להפחית את הסיכון להיפגעות הילדים ולמעשה להציל חיים".
גם ההסעות הפרטיות לא נותנות שקט להורים ואלה דירגו את רמת הבטיחות בהסעות הפרטיות בציון הממוצע 7, המהווה עליה ביחס לציון שניתן בשנה שעברה, 6.4.
חשוב לציין כי הורים לילדים בגן (בגיל 4-5) ציינו בשיעור נמוך יותר את רמת הבטיחות של ההסעות וכמו-כן, אימהות ציינו נמוך יותר את רמת בטיחות ההסעות ביחס לאבות.
כדי להבטיח של שלומם של התלמידים בדרכם אל בית הספר והחזרה, מפעילה עמותת "אור ירוק" מספר תוכניות. תוכנית "סע לשלום", שבמסגרתה מפעילה העמותה הורים מתנדבים על-מנת להבטיח ירידה בטוחה ומהירה מכלי רכב, וגם מונעת את פקקי התנועה המוכרים בסביבת בתי הספר. תוכנית "רישיון להולכי רגל", שבמסגרתה עוברים תלמידי כיתות ג'-ד' הדרכות מעשיות לחציית כביש באופן בטוח, ופעילויות הדרכה לתלמידי בתי הספר היסודיים בנושאי זהירות בדרכים.

הסקר הטלפוני נועד לבחון את אופן ההגעה של תלמידים לבתי ספר ולגנים, את תפיסת מידת הבטיחות של הדרך לבתי הספר ולגנים, ואת תפיסת מידת הבטיחות של ההסעות הפרטיות. הסקר בוצע על-ידי חברת גיאוקרטוגרפיה בשבוע השני של חודש אוגוסט 2014.
הסקר בוצע בקרב הורים לילדים בגילאי 18-4 בפיזור ארצי ומייצג %6.0+, טווח שגיאה מרבית, ברמת מובהקות סטטיסטית של 95%.
תאריך:  01/09/2014   |   עודכן:  01/09/2014
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
עופר וולפסון
קבוצת מיליציה איסלאמית אומרת כי "איבטחה" מתחם של שגרירות ארה"ב בבירת לוב, יותר מחודש לאחר שהצוותים האמריקנים פונו מהמדינה על-רקע הלחימה המתמשכת בה
איתמר לוין
מבקש לקבל את המסמכים שהובילו להחלטה שלא להעמיד לדין את החברות בפרשת הפשרת קרקעותיהן - בעקבותיה הורשע דני דנקנר במתן שוחד
איתמר לוין
אייל רחמני נכנס לביתו של ראש מועצת מגדל ואיים שירצח אותו ואת משפחתו    ביהמ"ש: ראש המועצה אינו יכול למחול על כבודו כאיש ציבור ולבקש להקל בעונש; בית המשפט חייב להגן על עובדי ציבור
אביתר בן-צדף
הרקטה פוצצה מרחוק על-ידי בקר השיגור כארבע שניות לאחר השיגור    הפיצוץ גרם נזק כבד לאתר השיגור קודיאק באלסקה    הגלשון השגא-קולי אמור היה להגיע תוך פחות משעה ליעדו במרחק 3,500 מילין ממקום השיגור, כשהוא טס בחלק העליון של האטמוספרה
איציק וולף
צבא סוריה נלחם נגד חמושי ג'בהת א-נוסרה    לפחות טנק אחד משתתף בלחימה    פגז פגע בשטח ישראלי    ההערכה - מדובר בירי לא מכוון    צה"ל הכריז על מרחב קוניטרה כשטח צבאי סגור
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il