X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
סך החוב הנערב על-ידי עו"ד בירמן לנושיה של החברה עומד על כ-21.3 מיליון שקל הצעת ההסדר מבטיחה תשלום לקופת ההסדר בסך של 7.8 מיליון שקל
▪  ▪  ▪
השתחרר מקלחת הנושים [צילום: בוצ'צ'ו]

עו"ד אמיר בירמן, שהקים והפעיל יחד עם חיליק טפירו את קרן ההשקעות קרן אור שנמצאת בפירוק, הגיע להסדר נושים בתיק, והצליח להוציא את עצמו מן הקלחת הרותחת של תביעות המשקיעים שאיבדו את כל כספם בהשקעה בחברה.
הבוקר (ג'), אישר בית המשפט המחוזי בחיפה את הסדר הנושים שהוצג, להסדר של חובותיו של עו"ד בירמן כערב להתחייבותיה של החברה ט.ב. מתקדמים בכספים בע"מ (המוכרת בשמה השיווקי "קרן אור).
סך החוב הנערב על-ידי עו"ד בירמן לנושיה של החברה עומד על כ-21.3 מיליון שקל. הצעת ההסדר, שהנה הצעתו השנייה של בירמן, לאחר שהראשונה תוקנה ושופרה, מבטיחה תשלום לקופת ההסדר בסך של 7.8 מיליון שקל, מתוכם סך של כ-5.3 מיליון שקל שיועברו לקופת הפירוק בגין נשייה של החברה מעו"ד בירמן ובחברות הקשורות בו, וסך של כ-2.5 מיליון שקל מתרומה אישית של עו"ד בירמן למחזיקי הערבות.
ההסדר הוצג באסיפת הנושים האוחזים בערבותו האישית של עו"ד בירמן, אשר התכנסה לפני כחודשיים, וזכתה לרוב הנדרש על-פי הדין, וגם המנהל המיוחד שמונה לפירוק חברת קרן אור, עו"ד ליאור מזור, והכנ"ר תומכים בהסדר המוצע.
על הרקע הזה, אישר השופט עדי זרנקין את ההסדר, וקבע כי עו"ד מזור ימונה כנאמן לביצועו. בנוסף, נקבע כי בלשב זה יעוכבו כל ההליכים כנגד בירמן - כך שלא ניתן יהיה לתבוע אותו באופן אישי בגין חובות החברה או קריסתה.
נזכיר, כי גם חיליק טפירו מנסה להגיע להסדר עם נושי החברה מזה תקופה במטרה למלט את עצמו ממצב שבו יוגשו נגדו תביעות של המשקיעים הנושים וינקטו הליכי פשיטת-רגל בעניינו. כבר במאי הגיש טפירו בקשה לאישור הסדר נושים, במסגרתה ציין, כי סכום ההלוואות שטרם נפרעו על-ידי הקרן לנושיה הינו כ-52 מיליון שקל, ומתוך סכום ענק זה הוא מציע לשלם כ-5 מיליון שקל ממקורותיו האישיים לצורך ההסדר.
לדברי טפירו בבקשתו, 5 מיליון השקלים שיועברו לנושים יתקבלו באמצעות מכירת זכויותיו בדירה ברחוב חטיבת עודד בחיפה, מכירת בית מגוריו שברחוב שלונסקי בחיפה וכן רווחים אישיים שלטענתו מגיעים לו מניהול שתי חברות שבבעלותו, "טפירו סוכנות לביטוח פנסיוני" ו"ספריור בית השקעות". לפי דוח הנאמנים על תיק הפירוק של קרן אור, הדירות שמציע טפירו למכור, נרכשו על-ידו מכספי המשקיעים בחברה. עם זאת, מדובר בחלק קטן מאוד מסך הכספים שהוא מוכן לשלם.
בדוח הבדיקה שהגישו לבית המשפט המפרקים הזמניים של קרן אור, עורכי הדין רמי קוגן וליאור מזור, עלו נתונים קשים באשר להתנהלותם של טפירו ובירמן. בין היתר, כתבו הנאמנים כי הבעלים רכשו 3 דירות פרטיות בחיפה, תוך שימוש בכספי הקרן, נטלו הלוואות לצורך עסקיים פרטיים של הבעלים בחברות אחרות, העמידו הלוואות לחברות שונות ללא עריכת הסכמים ומסמכים, ועשו שימוש בכספים של משקיעים ללא תוכנית כלכלית סדורה וללא תיעוד מלא.
מהדוח עלה, כי טפירו ואמיר בירמן - שהיו בעלים משותפים של הקרן עד שהסתכסכו ונפרדו - רכשו במשותף שתי דירות פרטיות בעיר חיפה - פנטהאוז ודירה נוספת - ובנוסף נרכשה דירת גן על-ידי רעייתו של טפירו, קרין, מכספי משקיעים בקרן. לפי הדוח, רכישת דירת פנטהאוז ברחוב קריית הספר 6 בחיפה, בשווי כ-1.3 מיליון שקל, לא הושלמה על-ידי טפירו ובירמן, אך הושקעו בה כספים טרם הופר חוזר הרכישה.
כך, לצורך שיפוץ הדירה הושקע סך של 198 אלף שקל מכספים שהתקבלו מבירמן, ועל חשבון התמורה שולם סך של 500 אלף שקל מכספי הקרן. כשבירמן וטפירו החליטו על הפרדת עסקיהם, הסכימו כי טפירו ירכוש את חלקו של בירמן בדירה, אך בהמשך התברר, כי טפירו לא המשיך לשלם את תמורת הרכישה.
דירה נוספת בחיפה נרכשה בתמורה לסך של 760 אלף שקל, ורכישת דירת הגן, שהייתה אמורה להירכש בתמורה לסך של 1.3 מיליון ולהירשם על-שם קרין טפירו, ככל הנראה לא הושלמה.

פורסם במקור: אתר "גלובס"
תאריך:  02/09/2014   |   עודכן:  02/09/2014
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
 
תגיות מי ומי בפרשה
 עדי זרנקין
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
עו"ד בירמן הגיע להסדר נושים
תגובות  [ 1 ] מוצגות  [ 1 ]  כתוב תגובה 
1
אמיר בירמן
יואב יואב  |  9/05/20 13:12
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
יצחק דנון
חברת הכנסת תובעת 330,000 שקל מבעלי חברת הפקות שתקף אותה בגסות בעקבות ראיון שהעניקה בזמן מבצע "צוק איתן"
אלעזר לוין
מבקש אישור בית המשפט להשלים בעצמו כמה עבודות במגדל בן 58 דירות בנתניה    קודם לכן הודיעו שיכון ובינוי, שפיר וקבוצת רכישה על ניתוק הקשרים עם לנדאו, בנוע לבניית כ-600 דירות    העסק מתפורר, לא נשאר הרבה לבנות ולנהל
איציק וולף, איתמר לוין
ממליצה להעמיד לדין את הרמטכ"ל לשעבר, את מזכיר הממשלה ואת דובר צה"ל לשעבר בעבירות של שיבוש הליכי משפט, הפרת אמונים, חשיפת מידע בפני מי שאינו מוסמך לכך, השמדת ראיות, סיכון ביטחון מידע סודי    לא התגבשה תשתית ראייתית לביצוע עבירות הנוגעות לאיסוף המידע המכפיש נגד שר הביטחון דאז, אהוד ברק
אלעזר לוין
העירייה קבעה: תוכנית המיתאר תאושר בסוף 2018   אחר כך ידונו בועדות לבנין ערים בתוכניות הבנייה המפורטות    רק לאחר האישורים הסופיים יתחילו להוציא מכרזים למכירת מגרשים    אבל את ארק'יע רוצים לסגור בעוד 20 חודש
הדר פרבר
אנשים וחברות עסקיות בשם ISIS מתקשים לבטא את שמם למול המציאות האכזרית של ארגון הטרור במזה"ת    אישה פונה לתקשורת להשתמש בשם ISIL וחברות עסקיות מחפשות שם חדש
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il