X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
התארכות הבנייה כשלים הנדסיים קבלנים עבדו לאט לא השיגו יעדים בעיות בבקרה התקציבית תחלופת כוח אדם ההפסדים: 284 מיליון שקל בינואר-יוני, 132 מיליון שקל בכל שנת 2013 דורשים מוילנסקי להחזיר 350 אלף שקל
▪  ▪  ▪
משרדי החברה בחיפה

דורי בניה החלה לחשוף את סודות ההפסד של 441 מיליון שקל, שהצטבר בחברה בהדרגה מאז אוקטובר 2012. הדוח הכספי החצי-שנתי של החברה ל-30 ביוני מגלה את שש הסיבות העיקריות להפסד, אף כי אינו מפרט אותן לפי פרויקטים:
  • משך הבנייה בחלק מהפרויקטים התארך מעבר לצפוי ומעבר לנקוב בחוזים. האשמה היא החברה עצמה, או גורמים חיצוניים, או מזמין העבודות, שדרש תוספות ושינויים. התארכות בנייה מגדילה את הוצאות המימון של החברה.
  • כשלים הנדסיים. מדובר כנראה על ליקויי בנייה, שהתגלו בשלב מאוחר יחסית.
  • דורי נאלצה לדחות תשלומים לקבלני-משנה ולספקים, משום שהייתה במצוקה כספית. הקבלנים הגיבו בהאטת העבודה, והספקים לא סיפקו סחורה. כתוצאה מכך נדחה תאריך הסיום של חלק מהעבודות. אפשר להניח שהיזמים, מזמיני העבודות, הגיבו על כך שצורה שפגעה בדורי.
  • עם תחילת בנייתו של כל פרויקט, קבעה החברה יעדים למנהלי העבודה, והביאה אותה בחשבון הרווחיות. בחלק מהפרויקטים לא הושגו היעדים, וכך נפגעה הרווחיות.
  • הבקרה התקציבית על הפרויקטים הייתה חלשה ולא יעילה. אחת הסיבות היא, שלפני מספר חודשים הוכנה לדורי מערכת ERP לניהול פרויקטים. המערכת עדיין בשלבים ראשוניים, וחברה נאלצה להשתמש בבקרה חלופית. התוצאה: אומדנים לא ריאליים של הוצאות הבנייה.
  • "תחלופת כוח אדם ניהולי וביצועי". אפשר להניח, שמאחורי ביטוי כללי ומעורפל זה עומד בעיקר בצורך לשכור מאות פועלי בניין זרים, ששכרם גבוה מאוד.
גורם נוסף, שכנראה איננו עיקרי, הוא עליית מחירי חומרי הגלם. אומנם החוזים בין דורי למזמיני העבודות צמודים למדד תשומות הבנייה, אך היו מקרים שבהם התייקרות חומרי הגלם לא באה לידי ביטוי מלא במדד.
ועדה מיוחדת בדקה את הנושא בשבועות האחרונים, קיימה 7 ישיבות וקיבלה מידע רב. התוצאה הסופית: יש לתקן את הדוחות, כך שיראו על סטייה של 441 מיליון שקל מהנתונים הקודמים, וכמובן על הפסד בשיעור דומה. ההנהלה והדירקטוריון ימשיכו לבדוק ולהפיק לקחים בחודשים הקרובים. העבודה תהיה בעיקר של המנכ"ל החדש אסף מור ומנהל הכספים איתמר אלדר.
כך, נאלצה דורי בניה לדווח בראשית השבוע על הפסד של 284 מיליון שקל בינואר-יוני - 124 מיליון שקל ברבעון הראשון, 160 מיליון שקל ברבעון השני.
נוסף לכך ידוע, שהחברה הפסידה 132 מיליון שקל בשנת 2013, במקום רוחשל 5 מיליון שקל שהראתה בדוחות הקודמים. דוח כספי מתוקן לשנה זו יפורסם בעוד 10 ימים.
הפרויקטים הפסידו 88 מיליון, במקום להרוויח 270
עוד מתברר, שעשרות הפרויקטים שבהם החברה מעורבת, עם הכנסות כוללות של 6.08 מיליארד שקל, הביאו או יביאו להפסד של 88 מיליון שקל, במקום רווחים של כ-270 מיליון שקל, כפי שצפו.
יצוין עם זאת, ששני הפרויקטים הגדולים ביותר - מגדל מגורים ומגדל משרדים במרכז הארץ, עם הכנסות של 800 מיליון שקל בשניהם יחד, שאינם כלולים בפיסקה קודמת, יסתיימו ברווח של 23 ו-30 מיליון שקל בהתאמה.
וילנסקי יחויב להחזיר 350 אלף שקל
מי שמשלם, ועוד ישלם, את המחיר, הוא המנכ"ל הקודם, אריאל וילנסקי. עם תחילת הגילויים, החליטה הנהלת החברה באמצע יולי לסיים את העסקתו. לסיפור יש עכשיו המשך: לפני מספר חודשים אישרה הנהלת החברה לוילנסקי מענק של 642 אלף שקל, כאות הערכה על הצלחתו בשנת 2013. וילנסקי הספיק למשוך 350 אלף שקל. עתה, לאחר שהתברר ש-2013 הסתימה בהפסד, החליטה הנהלת החברה לדרוש מולינסקי להחזיר מה שקיבל. כמובן שהחברה לא תשלם את יתרת המענק שהובטחה לו.

תאריך:  02/09/2014   |   עודכן:  02/09/2014
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
דורי: כך נגרמה סטייה של 441 מיליון
תגובות  [ 0 ] מוצגות  [ 0 ]  כתוב תגובה 
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
עופר וולפסון
ההסתדרות הודיעה על סכסוך בשירות המדינה, במוסד לביטוח לאומי ובשירות התעסוקה כאקט סולידריות עם עובדי הדואר    יו"ר ההסתדרות: "עובדי דואר ישראל אינם שקופים. לא ניתן כי 1,500 עובדים ילכו הביתה רק על-מנת לקבל במקומם עובדים ארעיים"
איתמר לוין
מנדלבליט מדגיש שהימצאות אזרחים בבית בו יש טילים אינה מעניקה הגנה מפני תקיפתו    "אני לא אומר לצבא שאסור לו בכלל לתקוף אזרחים, כי אז בטוח שנפסיד"
אלעזר לוין
החברה ביטלה את החוזה עם צ. לנדאו, שנקלעה לקשיים
איתמר לוין
"זה לא שאי-אפשר לכבוש את עזה, אבל העלויות של זה הן כבדות"    מפקד חיל האוויר לשעבר, עידו נחושתן: אי-אפשר להפסיק מן האוויר את ירי הרקטות
עופר וולפסון
הנוגדן Rezlisumab נמצא כמביא להפחתה בתדירות התקפי אסתמה קלינית, והציג יעילות ברורה תוך השגת יעד המחקר העיקרי - הפחתת תדירות ההתקפים    סולל את הדרך להגשות רישום במחצית הראשונה של 2015    השוק לתכשירים ביולוגיים לאסטמה חמורה גבוה מ-7.5 מיליארד דולר בשנה בארה"ב ובאירופה בלבד
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il