X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
הבניין באור יהודה, בן 6,500 מ"ר, הוערך באחרונה ב-60.8 מיליון שקל כמעט כל הבניין מושכר לת.ה.ל ב-61.8 שקל למ"ר לחודש לא ברור אם העסקה תניב רווח או הפסד
▪  ▪  ▪
בית המניפה [צילום: יח"צ]

חברת מצלאוי, בשליטת היזם סמי (סמיר) מצלאוי, מכרה למשקיע פרטי את בניין המשרדים "בית המניפה" ברחוב יהדות קנדה, אור יהודה. הקונה ישלם עד 62 מיליון שקל. הבניין הוא בן 6,500 מ"ר בחמש קומות - 5,900 מ"ר משרדים ועוד חנות בת 600 מ"ר בקומת הקרקע. כן יש בו חניון מקורה בן 5,000 מ"ר, לכ-150 כלי רכב.
מנתונים אלו עולה, שהקונה ישלם כ-9,500 שקל למ"ר מבונה, כולל חלק יחסי של החניון. מחיר זה הוא כמקובל באור יהודה, שבה בנייני משרדים נוספים.
מצלאוי תפרע, מתוך הכספים שתקבל, את יתרת ההלוואה לבנק שמימן בזמנו את הפרויקט. כן תשלם מס שבח, הטל השבחה ואגרות. לאחר כל אלו, יישארו לה נטו 37.3 מיליון שקל.
למצלאוי לא יהיה רווח הון של ממש ממכירת הבניין, מאחר שהוא רשום בספרים בשווי 60.8 מיליון שקל. זאת, על-פי שומה של השמאי הוותיק שאול לב. מכאן, שמחיר המכירה הוא 2% בלבד יותר מהרשום בספרים.
ואם לא יהיה היתר בנייה?
אולם אין ביטחון שהעסקה תניב למצלאוי רווח, וייתכן שהיא אף תסתיים בהפסד הוני: הקונה ישלם לפי שעה רק 57.5 מיליון שקל, כלומר 3.3 מיליון שקל פחות משווי הנכס בספרים. הוא ישלם את היתרה, אם בכלל, רק כאשר מצלאוי יקבל בתוך שנה היתר בנייה לשטחים מסוימים בבניין.
מנתונים שפורסמו בעבר עולה, שחברת מצלאוי הגדילה את שטח המשרדים בכ-600 מ"ר על-ידי סגירת חללים וגלריות, מבלי שקיבלה היתר בנייה. החברה ביקשה כבר לפני זמן ניכר היתר בנייה מעירית אור יהודה, אך עדיין לא קיבלה.
תשואה 6.5%, העשויה לגדול
הבניין הושכר בפברואר אשתקד לחברת ת.ה.ל מקבוצת קרדן אחרי שקודם לכן היה מושכר למכללה למינהל. החוזה בין מצלאוי לת.ה.ל תוקן פעמיים במהלך השנה. בין היתר הוצאה מהחוזה חנות בת 600 מ"ר בקומת הכניסה. כן תוקן השטח הכולל, לאחר מדידות שנערכו.
בסיכום נקבע, שת.ה.ל שוכרת 5,900 מ"ר, ומשלמת 61.8 שקל למ"ר לחודש (כולל השתתפות בדמי הניהול). צמוד למדד, לחמש שנים עם אופציה לעוד חמש. התשואה למשקיע היא 6.5%. היא תגדל, אם וכאשר ישכיר את החנות בקומת קרקע.

תאריך:  02/09/2014   |   עודכן:  02/09/2014
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
מצלאוי מכר בניין "המניפה" ב-62 מיליון
תגובות  [ 0 ] מוצגות  [ 0 ]  כתוב תגובה 
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
אלעזר לוין
חברת מינהל מגורים, המארגנת קבוצות רכישה לרכישת המגרשים: "מדוע דחתה הרשות 24 מכרזים בכל הארץ, בגלל המלחמה, ורק מכרז ל-1,500 דירות בקריית גת, במסגרת הסכמי-הגג, לא דחתה?!"    אי-דחייה תפגע בסיכוי למכירת המגרשים
איציק וולף
בסרטון שפרסמו חמושי ארגון המדינה האיסלאמית נראה לכאורה סטיבן סוטולף מוצא להורג יחד עם שישה בני ערובה נוספים    הבית הלבן: נצטרך לבחון את האותנטיות של הסרטון
אלעזר לוין
התארכות הבנייה    כשלים הנדסיים    קבלנים עבדו לאט    לא השיגו יעדים    בעיות בבקרה התקציבית    תחלופת כוח אדם    ההפסדים: 284 מיליון שקל בינואר-יוני, 132 מיליון שקל בכל שנת 2013    דורשים מוילנסקי להחזיר 350 אלף שקל
עופר וולפסון
ההסתדרות הודיעה על סכסוך בשירות המדינה, במוסד לביטוח לאומי ובשירות התעסוקה כאקט סולידריות עם עובדי הדואר    יו"ר ההסתדרות: "עובדי דואר ישראל אינם שקופים. לא ניתן כי 1,500 עובדים ילכו הביתה רק על-מנת לקבל במקומם עובדים ארעיים"
איתמר לוין
מנדלבליט מדגיש שהימצאות אזרחים בבית בו יש טילים אינה מעניקה הגנה מפני תקיפתו    "אני לא אומר לצבא שאסור לו בכלל לתקוף אזרחים, כי אז בטוח שנפסיד"
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il