X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
שר התחבורה צופה קטסטרופה אם לא יימצא הכסף לרכבת הקלה בגוש-דן כביש 6 לא יגיע בשנים הקרובות צפונה מצומת סומך
▪  ▪  ▪
כ"ץ. עיכובים ועוד עיכובים [צילום: ששון תירם]

"מדינת ישראל מפגרת ב-60 שנה ביחס למדינות מערביות מתקדמות בנושא של הסעת המונים". כך אמר שר התחבורה ישראל כ"ץ, שדיבר בכינוס תשתיות 2014 של מידע כנסים בבנייני האומה בירושלים.
לדבריו, "רכבת תחתית בגוש-דן היא בבחינת חובה ובעלת חשיבות עליונה, אולם לצערי תקרה רק בעוד עשור או שניים אם יושגו תקציבי הענק הנדרשים".
עוד אמר כ"ץ: "יש צורך בהול ב-80 עד 100 מיליארד שקלים על-מנת לקדם את מערכת ההיסעים ההמונית בגוש-דן כולל רכבת תחתית, אחרת צפויה קטסטרופה! זאת משום שמעבר ל-400 אלף יחידות דיור צפויות להתוסף בשנים הבאות עוד כ-300 אלף יחידות דיור בגוש-דן גם כתוצאה מפינוי מחנות צה"ל ובניית שכונות מגורים גדולות ברחבי גוש-דן".
בעניין הקו האדום, אמר כי הקו הראשון לרכבת תחתית נמצא בתהליך של ביצוע וישנם עוד שסעה קווים שנמצאים בתהליך תכנוני ודורשים תקציבים גדולים על-מנת להוציאם לפועל בשטח.
הוא אמר כי קו הרכבת המהירה תל אביב-ירושלים התעכב בשל בעיות תקציב וצפוי לצאת לפועל בעוד כ-3 שנים. "פרויקט הרכבת המחבר את הדרום עם המרכז יצא לפועל אחרי מאמצים רבים ומדי יום יש כ-2,000 נוסעים. בצפון הארץ, רכבת הגליל-כרמיאל, רכבת העמק המחודשת שתעבור בחיפה, עפולה ובית שאן תפעל בתוך שנתיים-שלוש".
פרויקט אחר שציין הוא מחלף גדרה וכנות שיחבר לנמלים של אשדוד וחיפה, ו"יביא לשחרור פקקים באזור המרכז וגוש-דן".
במקביל, אמר כ"ץ, ישנו ויכוח האם להמשיך את חוצה ישראל צפונה ודרומה. עד סוף השנה הבאה כביש 6 יגיע עד לצומת שוקת ונבטים. החלק הצפוני ייקח כמה שנים ויגיע עד לצומת סומך- קריית אתא.
אדריכל ומתכנן ערים עדן בר בעלי בר-לוי אדריכלים קרא לממשלת ישראל להפעיל את כלל הרשויות לקדם ולמקם תחבורה ציבורית, ולהפחית את הארנונה באזורי תעסוקה על-מנת ליצור עוגן לתעסוקה ולעודד כניסת יזמים לבניית פרויקטים למגורים באזורים אלה. בדרך זו, אומר בר, ניתן יהיה לשפר את איכות חיי התושבים.

תאריך:  03/09/2014   |   עודכן:  03/09/2014
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
כ"ץ: אנו מפגרים ב-60 שנה בהסעת המונים
תגובות  [ 0 ] מוצגות  [ 0 ]  כתוב תגובה 
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות תחבורה ציבורית
עידן יוסף
משרד התחבורה, אגד ודן חתמו על הסכם שיאפשר רכישת אוטובוסים בהליך תחרותי מלא    ההסכם מבטל את קרן ההצטיידות של אגד ודן וקובע מתווה חדש לרכישת אוטובוסים בהליך תחרותי שיחסוך מדי שנה עשרות מיליוני שקלים
עידן יוסף
בוטל חיוב התשלום עבור נסיעת מתנדבות השירות הלאומי-אזרחי על נסיעות בקטע הדרך שמדרום לצומת הערבה    החיסכון: 58 שקלים לכל כיוון
איתמר לוין
המשטרה ורשות המיסים: גורמי פיקוח בתחום הניקיון ברכבת קיבלו שוחד ובתמורה אישרו לקבלנים חיצוניים תשלומי יתר כנגד חשבוניות פיקטיביות
עידן יוסף
נוסעי התחבורה הציבורית ברמת הגולן כמעט היו יכולים מהיום לנסוע במחירים הוגנים יותר    משרד התחבורה טוען כי לא ידע על השינוי האמור, וערב לפני הורה לבטל את השינוי
יצחק דנון
היקף התביעה: 83.5 מיליון שקל    הטענה: הרכבת אינה מפעילה באופן יזום ומלא את המערכת המקלה על כבדי שמיעה לשוחח עם הקופאים ואנשי המודיעין
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il