X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
אישה בת 30 נפטרה שלושה שבועות לאחר ניתוח לקיצור קיבה בשנת 2001 מלצר: בדיקה פשוטה של מדדים חיוניים בביקורת לאחר הניתוח הייתה מגלה את הסכנה לתסחיף ריאתי שגרם למוות
▪  ▪  ▪
[צילום: משה מילנר/לע"מ]
13 שנות סבל נפשי
האישה נפטרה בשנת 2001. התביעה הוגשה בשנת 2005. פסק דינו של בית המשפט המחוזי ניתן בשנת 2009. פסק הדין בערעור ניתן בשנת 2014. וגם זה לא סוף פסוק, כי התיק הוחזר למחוזי. 13 שנים אחרי האירוע, תשע שנים לאחר הגשת התביעה - והתיק ממשיך להתגלגל. מה דעתכם, כבוד השופטים, לחשוב על הסבל הנפשי שנגרם למשפחה כאשר הפצע הפתוח הזה ממאן להיסגר - לפחות מבחינה משפטית?

רשלנות של רופאה בבית החולים אסף הרופא גרמה לפטירתה של אישה בת 30, שלושה שבועות לאחר שעברה ניתוח לקיצור קיבה. כך קובע (יום ד', 3.9.14) בית המשפט העליון.
הניתוח התקיים בתחילת אוגוסט 2001 והחולה שוחררה שלושה ימים אחריו. היא הגיעה לבית החולים פעמיים בשבועיים הבאים והתלוננה על בעיות שונות. בעת ביקורה השלישי, ב-20.8.01, רשמה הרופאה שהאישה חוותה "תגובה נפשית קשה לזיהום בפצע ולפתיחתו", אך כעת הפצע נקי. האישה נפטרה יומיים לאחר מכן בשל תסחיף ריאתי.
השופט חנן מלצר קיבל חלקית את ערעור עזבונה של האישה ובני משפחתה על דחיית תביעתם נגד בית החולים ונגד המדינה. הוא קובע, כי בביקור השלישי היה על הרופאה לבדוק מדדים חיוניים של החולה, משום שהיא עברה ניתוח קשה ובשל השמנת-היתר שלה הייתה בסכנה לפיתוח תסחיף ריאתי. זאת ועוד: האישה גילתה קודם לכן סימנים קלים לבעיות לב, וגם תגובתה הנפשית הקשה לזיהום הפצע חייבה בדיקה שכזו.
מלצר מדגיש, כי גם אם הפרקטיקה לא חייבה בדיקת מדדים במצב זה - אין בכך כדי לקבוע שאין המדובר ברשלנות. עוד הוא אומר, כי נסיבות המקרה הספציפי היו חייבות להדליק נורה אדומה ולהביא לכל הפחות לבדיקת מדדים בביקור השלישי. על-פי העדויות קובע מלצר, כי ביצוע הבדיקות היה מאפשר לאתר את הסכנה לתסחיף ובכך לשפר בצורה משמעותית את סיכויי החלמתה של החולה.
מלצר קבע, כי בית החולים והמדינה ישאו באחריות ל-66% מנזקיה של המשפחה. בשל חילוקי דעות קוטביים בין הצדדים לגבי גובה הנזק - למעלה מ-4 מיליון שקל לדעת המשפחה ופחות מ-200,000 שקל לדעת בית החולים - הוחזר התיק לבית המשפט המחוזי בנצרת, לקביעת הסכום שישולם.
אסף הרופא והמדינה חויבו בתשלום הוצאות בסך 40,000 שקל. השופטת בדימוס עדנה ארבל והשופט עוזי פוגלמן הסכימו עם מלצר. את המשפחה ייצגה עו"ד ד"ר כרמית טל, ואת בית החולים והמדינה - עוה"ד סירין עאסי-אסחאק ודוד גל.

תאריך:  04/09/2014   |   עודכן:  04/09/2014
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
רשלנות באסף הרופא גרמה למות חולה
תגובות  [ 0 ] מוצגות  [ 0 ]  כתוב תגובה 
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
עידן יוסף
כ-800 תלונות לרשות השנייה מיום חטיפת שלושת הנערים    יותר מ-600 תלונות במהלך צוק איתן
איציק וולף
שופט בית המשפט העליון דחה ערעור אסיר על החלטת בית המשפט המחוזי מרכז שסירב לאפשר לו לצאת לחופשה ולהכניס מכשיר פלייסטיישן לתאו
איציק וולף, אלעזר לוין
על דברי הנגידה פלוג בדבר ההכרח להעלות מיסים אמר: טוב שהנגידה מתריעה, אך אין שום סיבה לפנות שוב לפרה החולבת ולבקש ממנה כסף    "לא ארד מהתוכנית למע"מ 0% על דירות לזוגות צעירים. זו התוכנית הנכונה ועליה הלכתי לבחירות"
איציק וולף
נשיא ארצות הברית תוקף את נשיא רוסיה ומציין כי הכוחות הרוסיים הנמצאים באוקראינה אינם משמשים למטרות הומניטריות    הבטיח למדינות הבלטיות שלא יאבדו את עצמאותן
איתמר לוין
יחליף את מומי למברגר שעבר לתפקיד פרקליט מחוז תל אביב
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il