X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
בית המשפט: טוביהו וחברת הנדל"ן טי.ג'י.אי הסתירו את העובדה שהם בעלי הנכסים ששיווקו, יצרו מצגי שווא לגבי התשואות ולא הסבירו להיכן נעלמו מיליוני שקלים מכספי המשקיעים
▪  ▪  ▪
טורונטו. אחד הנכסים [צילום: פלאש 90]

חברת הנדל"ן טי.ג'י.אי ובעליה יוסי טוביהו הטעו משקיע, הציגו בפניו מצגי שווא ולא הסבירו להיכן נעלמו מיליוני שקלים מכספי המשקיעים. כך קובעת (28.8.14) שופטת בית משפט השלום בתל אביב, רחל ערקובי.
ערקובי קובעת, כי טוביהו והחברה הסתירו מאליהו איגל את העובדה שהם גם בעלי הנכסים שמכרו לו בקנדה (בטורונטו ובעיר פרלמנט) ולא רק המשווקים שלהם. המשווק מטעמם מסר לאיגל מידע לא נכון על התשואות הצפויה בנכסים, והחברה לא גילתה לו שהוא לא יירשם כבעליו של אחד מהם.
עוד עומדת ערקובי על הפערים הניכרים במחיר הנכסים, כפי ששולמו בפועל וכפי שהוצגו לאיגל. טי.ג'י.אי טענה שרכשה את הנכס בטורונטו ב-1.6 מיליון דולר קנדי - אך היא גבתה מאיגל סכום המשקף מחיר רכישה של 2.4 מיליון דולר אמריקני. חברת הנאמנות לה הועבר הנכס, ואשר נוהלה בידי אנשי טי.ג'י.אי, נטלה משכנתה של מיליון דולר קנדי - כפליים מהסכום לו הייתה זקוקה - וערקובי אומרת שהנתבעים לא הצליחו להסביר להיכן נעלם ההפרש.
שבע שנים מאוחר יותר נמכר הנכס ב-1.35 מיליון דולר קנדי בלבד. לדברי ערקובי, ריבוי ההסתרות וההטעיות שולל את האפשרות שהייתה זו עסקה לא-מוצלחת גרידא, הפער מלמד על ההטעיה מצידה של טי.ג'י.אי ואיגל הפסיד עשרות אלפי שקלים בעטיו.
לגבי הנכס בעיר פרלמנט קובעת ערקובי, כי טי.ג'י.אי לא עשתה ניסיון כלשהו להשביחו כפי שהובטח לאיגל, וכי היא הטעתה אותו כאשר הציעה לו להחליפו בנכס אחר בעיר גרנטרי. בהקשר זה מעירה ערקובי, כי ייתכן שהנכס החילופי נרכש בכספי המשקיעים - אפשרות שלא הוכחשה בידי הנתבעים. גם נכס זה נרכש במחיר נמוך מזה שדווח למשקיעים, וערקובי שוב תמהה להיכן נעלם ההפרש.
ערקובי מסכמת: "הנתבעים הטעו את התובע והציגו לו מצגי שווא טרם החתימה על הסכמי השיווק על-מנת שייקשר בהסכמים כשלולא ההטעיה לא היה מתקשר בהסכמים, כשלאחר חתימתו על ההסכמים הפרו את ההסכמים הפרות יסודיות הן במעשיהם והן במחדלם, על-מנת להשיא את רווחיהם הם על חשבון המשקיעים, כאשר ברי כי אדם סביר לא היה מתקשר בהסכמים לו ידע על הפרות אלו".
ערקובי קבעה, כי טי.ג'י.אי וטוביהו אישית (בשל חלקו המכריע במצגי השווא) ישלמו לאיגל 360,000 שקל והוצאות בסך 35,000 שקל.

תאריך:  07/09/2014   |   עודכן:  07/09/2014
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
יוסי טוביהו הוליך שולל משקיע בקנדה
תגובות  [ 0 ] מוצגות  [ 0 ]  כתוב תגובה 
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
מירב ארד
רזי בן יעקב סיים קדנציה בריכוז מחלקת נוער וצעירים, אותה הקים לפני כ-5 שנים. תחליף אותו לימור ספראי    שרגא וילק חבר משואות יצחק, שהקים את המחלקה לצמיחה דמוגרפית, ישמש מרכז אגף המשק, לאחר שצביקי פורת יסיים את הקדנציה בסוף השנה
אלעזר לוין
בית המשפט המחוזי אכף על מעוז גולדשטיין למכור מגרש בראשון לציון, למרות שהמינהל דורש ממנו דמי היתר גבוהים, ההופכים לדבריו את העסקה ללא-כדאית    עו"ד גיל הירשמן מונה לכונס על המגרש, ויקזז מתמורת המכירה את דמי ההיתר
איתמר לוין
משרד המשפטים הפיץ טיוטת תקנות לשינוי שכרם של בעלי תפקיד בהליכי כינוס ופירוק    השכר המירבי - לא כולל תביעות נגד צדדים שלישיים    ייקבע גם שכר מינימום לתיקים קטנים
איציק וולף
נשיא המדינה נפגש עם שר החוץ של נורבגיה    "משמעות שיקום הרצועה ללא פירוז - התחלת הספירה לאחור עד למערכה הבאה"
יפעת גדות
מנהלת ומטפלת בהגירת נשים לסוריה מכריזה על תשוקתה לבצע גם היא עריפת ראש "אני אהיה האישה הבריטית הראשונה שתהרוג טרוריסט בריטי או אמריקני"
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il