X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
משרד המשפטים הפיץ טיוטת תקנות לשינוי שכרם של בעלי תפקיד בהליכי כינוס ופירוק השכר המירבי - לא כולל תביעות נגד צדדים שלישיים ייקבע גם שכר מינימום לתיקים קטנים
▪  ▪  ▪
לבני. ביוזמתה [צילום: פלאש 90]

שכר הטרחה המירבי של בעלי תפקידים בכינוס נכסים של חברות ובפירוקן לא יעלה על 3.5 מיליון שקל. עם זאת, שכר זה לא יכלול תשלום תמורת ניהול תביעות נגד צדדים שלישיים (ובהם נושאי משרה), ובית המשפט גם יהיה מוסמך להגדילו בנסיבות מיוחדות. כך קובעת טיוטת תקנות שהפיץ (יום א', 7.9.14) משרד המשפטים לקבלת תגובות.
הטיוטות הוכנו לפי הנחיית השרה ציפי לבני, בעקבות מספר מקרים בהם נפסקו לבעלי תפקידים מיליוני ואף עשרות מיליוני שקלים. מודגש בהן, כי הסכום המירבי הוא לכל בעלי התפקידים אם יש יותר מאחד, וכך גם אם מונה בעל מקצוע לצידו של בעל התפקיד.
הנסיבות המיוחדות להגדלת השכר מוגדרות בתקנות כ"מידת המאמץ והטרחה שהשקיע בעל התפקיד, לרבות שעות העבודה שהושקעו על ידו ועל-ידי עובדים מטעמו בהליך, הצורך בפעולות אותן ביצע בעל התפקיד, הצלחתו של בעל התפקיד ותרומתו לכל בעלי הענין, משך ההליך ועמדת הנושים".
כיום קיימים שלושה מסלולי שכר בתיקי פירוק והבראה - שכר מימוש, שכר ניהול ושכר חלוקה. הבחירה בין המסלולים השונים מתבצעת על-ידי בעל התפקיד. מנגנוני השכר הקבועים בתקנות מיועדים להעניק לבעל התפקיד תמריצים להשיא את הערך לבעלי הענין השונים.
עיקר הקושי, אומר משרד המשפטים, נעוץ במנגנון שכר החלוקה. שכר זה, בשונה משכר המימוש והניהול, אינו מתמרץ את בעל התפקיד להגדיל את מסת הנכסים אלא להגדיל את שיעור החלוקה לנושים. על-אף התועלת משיעור חלוקה גבוה לנושים, מנגנון שכר זה אינו משקף את תרומתו של בעל התפקיד להליך, אלא נובע בעיקרו משיעור החובות בתיק ומהיקף נכסיה של החברה. מנגנון זה הוא שהוביל לסכומי שכר הטרחה הגבוהים שנפסקו לאחרונה.
התקנות החדשות מציעות לצמצם את השימוש במנגנון שכר החלוקה. בעל התפקיד לא יוכל לבחור במנגנון זה, אלא קביעת שכר במסלול זה תהיה נתונה לשיקול דעתו של בית המשפט. ניתן יהיה לפסוק שכר במסלול זה רק באחד משני מקרים: כאשר הנושים הלא-מובטחים זכו לשיעור חלוקה גבוה במיוחד הודות למאמץ מיוחד של בעל התפקיד; או כאשר שכר הניהול ושכר המימוש אינם מתאימים בנסיבות הענין, למשל כאשר החוב מומר למניות. במקרה זה אין בהכרח פעולות של מימוש נכסים או של ניהול החברה, ומכאן הצורך במנגנון החלוקה כתחליף למנגנונים אלה. השכר שייפסק במסלול החלוקה ייגזר משיעור החלוקה לנושים הלא-מובטחים על-פי שיעור יחסי הולך ויורד.
במקביל לטיפול בחלקו העליון של השכר, מבקשות התקנות להתמודד עם שכר הטרחה בתיקים ה"קטנים". מוצע לקבוע שכר מינימום של 7,500 שקל לבעל תפקיד בתיקים בהם השכר המתקבל לפי המנגנונים הקבועים בתקנות נמוך באופן בלתי סביר, במיוחד בתיקים בהם אין כל נכסים למימוש או לניהול. זאת, במטרה לתמרץ בעלי תפקיד מקצועיים לטפל גם בתיקי פירוק קטנים. השכר ייגזר מתקנות שכר הטרחה של לשכת עורכי הדין.

תאריך:  07/09/2014   |   עודכן:  07/09/2014
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
השכר המירבי בפירוק וכינוס: 3.5 מלש"ח
תגובות  [ 3 ] מוצגות  [ 3 ]  כתוב תגובה 
1
3.5. מיליון ש"ח אינה חגיגה?! ל"ת
שאול א.  |  7/09/14 13:35
2
קודם תקצצי את תקציב הסניגוריה
אביבי  |  7/09/14 14:13
3
וואוזלה לבני רצתה להוכיח לנו
צורי   |  7/09/14 14:42
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
איציק וולף
נשיא המדינה נפגש עם שר החוץ של נורבגיה    "משמעות שיקום הרצועה ללא פירוז - התחלת הספירה לאחור עד למערכה הבאה"
יפעת גדות
מנהלת ומטפלת בהגירת נשים לסוריה מכריזה על תשוקתה לבצע גם היא עריפת ראש "אני אהיה האישה הבריטית הראשונה שתהרוג טרוריסט בריטי או אמריקני"
הדר פרבר
הממשל האמריקני פרסם סרטון הסברה הקורא להיזהר מארגון הטרור ולא לקחת חלק בגיוס אליו    הסרטון אינו מתאים לצפייה לילדים
איציק וולף
רשות המיסים מציעה לישראלים שמחזיקים הון שחור בחו"ל: התוודו עכשיו, שלמו מס ללא שום "הנחה" - ובתמורה לא יינקטו נגדכם הליכים פליליים    מי יכול להגיש פרטים, איך זה יעבוד ומה קרה למי שלא ניצל את ההזדמנות בפעם שעברה?
איציק וולף
המכרז - להתקנת אמצעים לגילוי אש וגז במתקני אנרגיה בחוץ לארץ    אין התחייבות בהסכם להיקף מינימלי של הזמנות    החברה הבת יכולה לסרב לבצע התקנה לפי שיקול דעתה    בשל שני גורמים אלה ייתכן שלא יתממש ההסכם
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il