X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
הדיון על עיכוב הביצוע בהולילנד

"הרשעתו של אולמרט מבוססת על דכנר"

המורשעים תוקפים את הסתמכותו של רוזן על דכנר וטוענים לשורה של טעויות משפטיות בפסק הדין נגב: העדר הצ'קים ליוסי אולמרט מחייב זיכוי וינרוט: דנקנר הוא מורשע רנדומלי
▪  ▪  ▪
[צילום: פלאש 90]

שופט בית המשפט העליון, נעם סולברג, שומע במשך שעות ארוכות (יום ה', 11.9.14) את בקשותיהם של שמונת המורשעים במשפט הולילנד לעכב את ריצוי עונשי המאסר עד להכרעה בערעוריהם. המדינה מתנגדת ודורשת שעונשי המאסר ירוצו מיד.
עו"ד איתן מעוז טען, כי כשם שאביגדור קלנר זוכה מ-60% מההאשמות נגדו, קיים סיכוי שיזוכה מיתר האישומים. "הכל מבוסס על שמואל דכנר, שהודה שהוא שקרן. אינני אומר שהערעור הוא גשר ברזל, אבל יש בעייתיות רבה בפסק הדין".
עו"ד גיורא אדרת טען, כי אמירותיו החיוביות של השופט דוד רוזן על הלל צ'רני משליכות על חומרת העבירות ונסיבות ביצוען. לדבריו, צ'רני אומנם נדון ל-3.5 שנות מאסר, אך בפועל מדובר בשנתיים ובתקופה כזו יש לעכב את הביצוע. עוד טען, כי רוזן אמר דברים כדורבנות על מהימנותו של דכנר אך לא יישם רות והכניס בדלת האחורית ממצאים שהתיישנו.
פרופ' קנת מן טען, כי לא הוכח היסוד הנפשי של קבלת שוחד בידי אורי שטרית, משום שרוזן החליט מראש שמי שקיבל כספים הוא מושחת ולא שמע ראיות על התמורה. ואולם, המשיך, התמורה היא המוכיחה את המודעות לכך שמדובר בשוחד - ושטרית לא הבין שדכנר משחד אותו.
"רוזן התעלם מהזיוף"
עו"ד נוית נגב טענה, כי הרשעתו של אהוד אולמרט מבוססת כל כולה על עדותו של דכנר, וכי העדר עקבות לצ'קים שכביכול נתן דכנר ליוסי אולמרט היה חייב להוביל לזיכויו. לדבריה, לרוזן אין יתרון על ערכאת הערעור, שכן הוא קיבל את עדותו של יוסי במשטרה ולא התרשם ממנו במישרין; "הפרטים המוכמנים" שכביכול אישר יוסי, הוסיפה, למעשה הוצגו לו בידי חוקריו.
נגב טענה עוד, כי רוזן התעלם מכך שדכנר זייף מסמך שנועד להוכיח שאולמרט ביקש שיסייע ליוסי. לדבריה, סיועו של משה טלנסקי ליוסי דווקא מוכיח את גרסתו של אולמרט - משום שניתן רק ב-2004 ובידי מי שלא ניתן לייחס לו שוחד משום שאין לו אינטרסים בישראל. לטענת נגב, רוזן הסתמך על ראיות נסיבתיות בניגוד לפסיקה והפך את נטל הראיה.
נגב הדגישה, כי אין היא מערערת על ממצאי המחוזי בנוגע למהימנותו של אולמרט, למרות שאין היא מסכימה איתם. לדבריה, היא מקבלת את עקרון השוויון בפני החוק, אך ממשיכה להדגיש את נסיבותיו האישיות.
עו"ד אירית באומהורן טענה, כי רוזן פגע קשות בהגנתו של אלי שמחיוף, "חתך אותנו ואמר לקצר" ולא אפשר להביא עדים. לדבריה, השאלה המרכזית היא משמעות העדר החקירה הנגדית של דכנר. הלה הפליל אנשים חפים מפשע, אבל רוזן הסתמך עליו - שכן הוא היחיד שייחס לשמחיוף קבלת שוחד. "הסיכויים שלנו גדולים ביותר", טענה.
"כשלים ברורים בפסק הדין"
עו"ד שמואל קליין טען, כי שתיקתו של מאיר רבין בחקירתו אינה יכולה להוות תחליף לראיות פוזיטיביות נגדו. לדבריו, הערעור עוסק כל כולו במסקנות משפטיות ולוגיות של רוזן, על כך שהוא לא קבע את יסודות ההרשעה, על הרשעה בסעיפים חילופיים היוצרת ספק סביר ועל יצירת עבירה חדשה של הפעלת מאכער (בה כלל לא הואשם רבין). לטענת קליין, דווקא הקלטת שיחתו עם עו"ד אמנון יצחקניא מהווה ראיה לזכותו.
עו"ד יעקב וינרוט טען, כי לערעורו של דני דנקנר יש סיכויים טובים בשל כשלים ברורים בפסק הדין - שסותר את עצמו תוך כמה שורות בשאלה באיזו עבירה הורשע דנקנר. לדבריו, רוזן עצמו ביצע מהפך, כאשר לאורך המשפט אמר שהעסקת מאכער אינה מהווה עבירה - ואז הרשיע בכך את דנקנר. סולברג הזכיר, כי מדובר בהפעלת אחיינו של מנכ"ל המינהל שלא הוכיח תמורת מה קיבל 1.3 מיליון שקל. וינרוט השיב, כי דנקנר שילם כספים רבים גם לאחרים.
וינרוט אמר, כי יש לו טענות משפטיות נגד פרשנותו של רוזן לסעיף בו השתמש כדי להרשיע את דנקנר, שכן היא נוגדת את כל מה שהבינו כל המשפטנים לדורותיהם, והוא הפך את דנקנר לקורבן רנדומלי. "המינהל הוא גוף שיש בו ביורוקרטיה נוראית, וזה יוצר מאכערים. מזה האנשים האלה עושים כסף. זה שוחד?". לבסוף אמר, כי לנוכח העובדה שדנקנר נדון לשלוש שנות מאסר (שנתיים בניכוי שליש) והתיק גדול ומורכב, קיים סיכון ממשי שהוא ירצה את עונשו והערעור יהפוך לתיאורטי.
עו"ד יאיר גולן טען, כי אסור להכניס את אורי לופוליאנסקי לכלא אפילו ליום אחד, ודי בכך כדי לעכב את ריצוי העונש - אך יש מסה קריטית של נימוקים המצדיקים זאת. לדבריו, העובדה שהנשיא אשר גרוניס קבע שהערעורים יידונו בפני חמישה שופטים, מלמדת שקיימים בהם טיעונים וסוגיות כבדי משקל וחדשניים. עוד טען, כי עצם העובדה שרוזן סבר שאין מקום לשלוח את לופוליאנסקי לכלא - מצדיקה את עיכוב הביצוע.

תאריך:  11/09/2014   |   עודכן:  11/09/2014
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
 
תגיות מי ומי בפרשה
 אביגדור קלנר / Avigdor Kalner  אהוד אולמרט / Ehud Olmert  אורי לופוליאנסקי / Uri Lopoliansky  אורי שטרית / Uri Shitrit  אורן אדרת / Oren Aderet  איריס ניב-סבאג  אירית באומהורן  איתן מעוז /  Maoz Eitan"  אלון ביכלר  אלי זהר /  Zohar Eli"  אלי שמחיוף  אמנון יצחקניא  אריה פטר  אשר גרוניס / Asher Grunis  ג'ואי אש  גיורא אדרת /  Aderet Giora"  דוד רוזן / David Rozen  דני דנקנר  הלל צ'רני  הלל צ'רני  יאיר  גולן / Yair Golan  יאיר גולן / Yair Golan  יובל גבעון  יוסי אולמרט  יורם ראב"ד /  "  יעקב וינרוט / Yaakov Weinroth  יפעת מנור-נהרי  יצחק עמית / Issac Amit  ליאת בן-ארי שווקי / Liat  Ben-Ari Shwekey  מאיר רבין  מאכערים  משה טלנסקי  נוית נגב  נחשון שוחט / Nahshon Shohat  ניל הנדל / Neal Hendel  נעם סולברג / Noam Sohlberg  נעמי גרנות  סלים ג'ובראן / Salim Joubran  עוזי פוגלמן / Uzi Vogelman  פרופ' קנת מן ושות', משרד עורכי דין / Mann & Co. Attorneys at Law  צבי זילברטל / Zvi Zylbertal  קנת מן  קנת מן /  Prof. Kenneth Mann"  רועי בלכר  שמואל קליין  שמואל דכנר
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
"הרשעתו של אולמרט מבוססת על דכנר"
תגובות  [ 5 ] מוצגות  [ 5 ]  כתוב תגובה 
1
מכיר אותם צדיקים אחד אחד...
חצקל  |  11/09/14 12:44
 
- אין להרשיע את מאיר רבין. איש
הניה  |  11/09/14 14:28
 
- איןספק=אסכולת שיפוטרקובה בעבוע
ע_הראל  |  11/09/14 18:11
2
השופט סולברג לא מקנאים בך ל"ת
ירושלמית  |  11/09/14 14:51
3
טמטום וחוסר פרופורציה
חבושה ההולנדי   |  11/09/14 21:39
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות משפט הולילנד - הערעור
איתמר לוין
מבקשת מבית המשפט העליון לשלוח מיידית לכלא את המורשעים בפרשה    טוענת שסיכויי הערעורים נמוכים מאוד, שכן הם מכוונים כמעט אך ורק כנגד ממצאי עובדה ומהימנות של ביהמ"ש המחוזי
איתמר לוין
ראש עיריית ירושלים לשעבר טוען שיש מקום לקבוע הנחת כשרות לתרומות ליד שרה, ושלכל היותר הוא נכשל בניגוד עניינים    מבקש לחלופין לבטל את המאסר והקנס שהוטלו עליו
איתמר לוין
ארבעה מבין חמשת השופטים הם אלו שהחליטו להחזיר את תיק טלנסקי למחוזי: ג'ובראן, דנציגר, הנדל ופוגלמן    השופט החמישי יהיה עמית    הדיון צפוי להתקיים בסוף השנה
איתמר לוין
מערערת על הרשעתה בטענה שהיא מתבססת רק על מעשיו של אביגדור קלנר - אך הוא לא היה נושא משרה בה, וממילא לא ניתן לחייב אותה על מעשיו
איתמר לוין
יו"ר בנק הפועלים לשעבר טוען שהעסקת מאכערים היא חוקית ולא היה מקום להרשיעו בשל העסקתו של מאיר רבין    לחלופין נטען בערעור, כי אפילו לשיטתו של רוזן - היה עליו לזכותו
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il