X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
ניצב משה אדרי אומר כי הירידה באכיפה בתקופת "צוק איתן" השפיעה על העלייה בתאונות מטרת האגף: 150 מצלמות שיוחלפו ברוטציה בין 250 עמדות עלייה של 3% במספר התאונות הקטלניות
▪  ▪  ▪
ניצב אדרי. התמקדות בהולכי הרגל [צילום: יובל אראל]

פרויקט מצלמות המהירות מעיד על ירידה משמעותית של 7% בדוחות על חציית צומת באור אדום, ואפשר להסיט שוטרים לטיפול בעבירות אחרות, כמו נהיגה בשכרות ונסיעה בשוליים. כך אמר (יום ה', 11.9.14) מפקד אגף התנועה במשטרה, ניצב משה אדרי, אשר הכריז עליו כעל הצלחה.
כמו-כן אמר ניצב אדרי כי "הפרויקט יצר פקק בבתי המשפט, בגלל המדיניות לאכוף נסיעה במהירויות גבוהות. לכן אנחנו רוצים להחזיר את האכיפה לסף נמוך כדי ליצור הרתעה. הזמן הממוצע שעובר בין ביצוע העבירה ועד למשפט עומד על 227 יום". לדבריו, המטרה היא להגיע ל-150 מצלמות שיוצבו ויוחלפו בין 250 עמדות.
אדרי אמר את הדברים בדיון של ועדת המשנה של ועדת הכלכלה למאבק בתאונות הדרכים וביקש את עזרת הוועדה לקדם הצבת מצלמות מהירות בשטחים העירוניים. לדבריו, ראשי רשויות לעיתים מערימים קשיים כי הם מרגישים שהדבר פוגע בתושבים.
נציגת מנהל התכנון במשרד הפנים, רחלי דיאס, אמרה בתגובה כי הצבת עמדת מצלמה אינה מחייבת אישור של הרשות המקומית, וכי מספיקה הודעה על כך לרשות 15 ימים לפני ההצבה.
אדרי אמר כי ישנה עלייה של 3% במספר התאונות הקטלניות ועלייה במספר ההרוגים במגזר הערבי. לדבריו, המשטרה נתנה תשומת לב לאכיפה בכבישים וברחובות אדומים, ובמקומות שהוגברה האכיפה חלה ירידה של 0% במספר ההרוגים. עם זאת, הוא הוסיף כי יש עליה משמעותית במספר הולכי הרגל שנהרגו מאז תחילת השנה. הוא אף ציין כי בגלל מבצע "צוק איתן" חלה ירידה של 13% באכיפה ועלייה בהרוגים ובתאונות הקטלניות, ואמר כי השנה נרשמו עד כה כחצי מיליון דוחות. עוד אמר ניצב אדרי כי המשטרה מתמקדת באכיפת עבירות של אי-חגירת חגורות בטיחות, שימוש בסלולר ועבירות מהירות. לדבריו, 59% מהאכיפה שמבצעת המשטרה מופנה לעבירות שגורמות לתאונות דרכים.
ניצב אדרי סיכם כי בכוונת המשטרה להגביר אכיפה, בדגש על הולכי הרגל, וכן לטפל במגזר הערבי, להגביר את פריסת מצלמות המהירות ולצייד את השוטרים בניידות במצלמות.
תקציב הרשות לבטיחות בדרכים: 260 מיליון שקל
מנכ"ל הרשות הלאומית לבטיחות בדרכים, מרדכי בהירי-דואני, התייחס לנושא הולכי הרגל ואמר כי 59% מהתאונות הקטלניות נגרמות בגלל הנהגים, כך שלדבריו "הולך הרגל לרוב אשם רק בכך שהוא היה על הכביש". הוא הוסיף כי 61% מהנהגים לא נותנים זכות קדימה וזו עבירה שצריך לאכוף. לנוכח הנתונים, הוא ציין כי הרשות תמקד את ההסברה בנושא מתן זכות קדימה להולכי הרגל. כחלק מהטיפול בעבירות בתחומי הרשויות אמר בהירי-דואני כי הרשות תומכת במתן סמכויות אכיפה לפקחים העירוניים. הוא אף ציין כי בשל העובדה שעוד לא החלו דיוני התקציב הוא אינו יודע מה יהיה תקציב הרשות ל-2015. לדבריו, אם לא יהיה קיצוץ התקציב צפוי לעמוד על 260 מיליון שקל.
מנהלת חטיבת הבטיחות וההנדסה ברשות, עליסה בן דוד, התייחסה לנושא מוקדי הסיכון, ואמרה כי אותרו 92 מוקדים, מתוכם תוקצבו 33 מוקדים. כמו-כן, היא ציינה כי אותרו 69 מוקדים עתירי תאונות הולכי רגל. מהנדס התנועה הראשי של חברת נתיבי ישראל, נאחלה שאקר, אמר כי התקציב לטיפול במוקדים עומד על 200 מיליון שקלים בשנה, וטווח הזמן בין תכנון לביצוע עומד על 6-9 חודשים. הוא הוסיף כי עלות הפרויקטים המוכנים עומדת על 400 מיליון שקלים, בעוד התקציב כאמור עומד על 200 מיליון שקלים בלבד.
ח"כ חמד עמאר התייחס לנתונים ואמר כי טיפול במוקדי הסיכון נועד להציל חיי אדם, והוא חשוב יותר מאשר עוד גשר. לדבריו, הבעיה היא שלרשות הלאומית לבטיחות בדרכים אין את הסמכות לקבוע למשרד התחבורה איפה להשקיע. ח"כ עמאר הוסיף כי אם לא נוריד את מספר ההרוגים בתאונות במגזר הערבי לא נצליח לעמוד ביעד הכללי. ח
ראש המועצה האזורית חוף אשקלון, יאיר פרג'ון, ציין כי יש מוקדים שצריך לטפל בהם לפני שיהיו הרוגים. הוא סיפר כי בצומת בת הדר, על כביש 4, יש תנועת משאיות רבה ומספר רב של מקרים שהסתיימו ב"כמעט תאונה". לדבריו, בגלל שלא היו במקום מספיק תאונות הוא לא מוגדר כמוקד סיכון אבל הצבת רמזור בצומת יכולה בוודאות לחסוך בחיי אדם ולמנוע את התאונה הבאה. מנהל תחום המדיניות הציבורית בעמותת אור ירוק, עו"ד יניב יעקב, אמר כי אפשר לחסוך 55 הרוגים רק מטיפול במוקדי הסיכון. לדבריו, הדבר יחסוך למשק 330 מיליון שקל בשנה, סכום גבוה יותר מהשקעת 200 מיליון השקלים הנוספים הדרושים. הוא אף קרא לחברת נתיבי ישראל לפעול בשקיפות ולפרסם לציבור באתר החברה את רשימת מוקדי הסיכון.
ח"כ דוד צור, יו"ר הוועדה, סיכם ואמר בהתייחס לנושא האכיפה כי צריך למקד את האכיפה וההסברה במגזר הערבי, וציין כי ועדת המשנה תייחד דיון רק לנושא הזה. עוד אמר ח"כ צור כי הוועדה מודאגת ממגמה של פגיעה בתקציב הרשות הלאומית לבטיחות בדרכים. לדבריו, מספר ההרוגים מפעולות טרור בשנים האחרונות עומד בממוצע על פחות מ-10 הרוגים בשנה, שזה מקביל למספר ההרוגים בתאונות בשבוע אחד בלבד. "למרות שאין מה להשוות, אסור לפגוע בתקציבים שמצילים חיים. קיצוץ נוסף בתקציב הרשות, אחרי שנים של קיצוצים, זה כמעט מכת מוות", אמר. באשר לטיפול במוקדי הסיכון אמר ח"כ צור כי "הוועדה פונה לשר התחבורה ומנכ"ל המשרד לבחון שינוי סדרי עדיפויות והקצאת חלק קטן מתקציב פיתוח התשתיות לטובת טיפול במוקדי הסיכון". ח"כ צור קרא לבצע הסטת תקציבים לשנה אחת, כדי לתת עדיפות למוקדי הסיכון ולהפוך סדרי עדיפות בין הנוחות לבטיחות. כמו-כן קרא ח"כ צור להציב רמזור בצומת בית הדר לפני שיהיו הרוגים במקום.

תאריך:  11/09/2014   |   עודכן:  11/09/2014
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
 
תגיות מי ומי בפרשה
 אביגדור (איווט) ליברמן / Avigdor  Liberman  אברהים צרצור  אברהם מיכאלי  אברהם (אבי) וורצמן  אופיר אקוניס / Ofir Akunis  אורי מקלב / Uri Maklev  אורי יהודה אריאל / Uri Yehuda  Ariel  אורי שרגא אורבך / Uri  Orbach  אורית מלכה סטרוק / Orit Malka Struk  אורלי לוי-אבקסיס / Orly Levi-Abekasis  אחמד טיבי / Ahmad  Tibi  איילת שקד / Ayelet Shaked  אילן גילאון / Ilan Gilon  איתן כבל / Eitan Cabel  אליהו בן-דהן / Eliyahu Ben-Dahan  אליהו ישי  אמנון כהן  אראל מרגלית / Erel Margalit  אריה מכלוף דרעי / Aryeh  Machluf Deri  באסל גטאס / Basel  Ghattas  בועז טופורובסקי / Boaz  Toporovsky  בנימין נתניהו / Benjamin  Netanyahu  גדעון משה סער / Gideon  Sa'ar  גילה גמליאל / Gila  Gamliel  גלעד מנשה ארדן / Gilad  Erdan  ג'מאל זחאלקה / Jamal  Zahalka  דב חנין / Dov Hanin  דב ליפמן  דוד צור  דני בן יוסף דנון / Dani Danon  זאב אלקין / Ze'ev Elkin  זבולון כלפה  חיים כץ / Haim Katz  חיליק (יחיאל) בר / Yehiel Bar  חמד עמאר / Hamad Amar  חנא סוייד  חנין זועבי / Haneen  Zoabi  טלב אבו-עראר  יאיר לפיד / Yair  Lapid  יאיר שמיר / Yair  Shamir  יואב בן-צור / Yoav Ben-Tzur  יואל (יולי) אדלשטיין / Yoel Edlshtein  יואל קוסטנטין רזבוזוב / Yoel Konstantine  Razvozov  יעל גרמן / Yael  German  יעקב ליצמן / Yaakov Litzman  יעקב מרגי / yaakov Margi  יעקב פרי / Yaakov  Perry  יפעת קריב  יצחק אהרונוביץ' / Yitzhak  Aharonovitch  יצחק הרצוג  יצחק וקנין  יצחק כהן / Yitzhak  Cohen  יצחק (איציק) שמולי / Itzik  Shmuli  יריב לוין / Yariv Levin  ישראל אייכלר / Yisrael  Eichler  ישראל חסון  ישראל כץ / Israel  Katz  כרמל שאמה-הכהן  לי זיתוני  לימור לבנת / Limor  Livnat  מאיר כהן / Meir  Cohen  מאיר פרוש / Meir Porush  מוחמד ברכה  מיכל בירן / Michal Biran  מיכל רוזין / Michal Rozin  מיקי לוי / Mickey  Levy  מיקי רוזנטל  מירב בן ארי / Merav Ben Ari  מירי  רגב / Miri Regev  מסעוד גנאים  מרב מיכאלי / Merav  Michaeli  מרדכי (מוטי) יוגב / Mordhay  Yogev  מרק פטריק  משה גפני / Moshe Gafni  משה מזרחי  משה (בּוֹגי) יַעלון / Moshe  Ya'alon  משה זלמן פייגלין  משולם נהרי / Meshulam Nahari  משרד התחבורה  נחמן שי  ניסן סלומינסקי / Nissan Slomiansky  ניצן הורוביץ / Nitzan Horovitz  נסים זאב  נפתלי בנט / Naftali  Bennett  סילבן שלום / Silvan  Shalom  סתיו שפיר / Stav Shafir  עדי קול  עוזי לנדאו / Uzi  Landau  עיסאווי פריג' / Issawi Frej  עליזה לביא / Aliza Lavi  עמיר ארמונד פרץ / Amir  Peretz  עמר בר-לב / Omer  Bar-Lev  עמרם מצנע  עפו אגבאריה  עפר שלח / Ofer  Shelah  פניה (פאינה) קירשנבאום  פנינה תמנו-שטה / Pnina Tameno-Shete  ציפי חוטובלי / Tzipi  Hotovely  ציפי לבני (שפיצר) / Tzipi  Livni  קארין אלהרר / Karin  Elharar  רוברט אילטוב / Robert Ilatov  רונן הופמן  רות קלדרון  רינה פרנקל  שולי מועלם-רפאלי / Shuli  Mualem-Refaeli  שחר גרינשפן  שי  פירון / Shai  Piron  שלי רחל יחימוביץ' / Shelly  Yachimovich  שמואל אבואב / Shemuel Aboubab  שמעון  אוחיון  שמעון סולומון  תמר זנדברג / Tamar Zandberg
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
מפקד אגף התנועה: נוריד מהירות אכיפת המצלמות
תגובות  [ 5 ] מוצגות  [ 5 ]  כתוב תגובה 
1
מצלמות צומת כן,מהירות לא
רני  |  11/09/14 16:42
2
הוספת מצלמות לתנועה
יאצק  |  11/09/14 21:15
3
מדובר במדפסת זהב,כל השאר הטעיה
האמת פשוטה  |  12/09/14 09:09
4
נו ?
טולסטוי  |  12/09/14 18:28
5
משטרת ישראל ענקית
צורי  |  15/09/14 14:03
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות הקטל בדרכים
איתמר לוין
המשנה לפרקליט המדינה לאכיפה כלכלית דרס למוות בכיר לשעבר בבנק דיסקונט בחיפה    עורכת דינו: לא ניתן היה למנוע את התאונה; הקורבן רץ לתוך הכביש משום שבמקום יש מפגע קשה
יפעת גדות
שמואל אבואב מנכ"ל עמותת אור ירוק: "מדינת ישראל לא עושה מספיק כדי להגן על ילדיה בכבישים    העלייה במספר הילדים ההרוגים מחייבת את המדינה למקד את תשומת הלב בשיפור התשתיות בסביבת ריכוז גבוהה של ילדים ובהגברת החינוך לבטיחות בדרכים בגיל הרך"
איציק וולף
הטיול לצפון הפך לסיוט    תאונה קשה בין משאית לרכב פרטי סמוך לצומת קדרים גרמה לפציעה קשה מאוד של בת 20, לפציעה קשה של חברתה ולפציעה בינונית של שלושה נוספים
איתמר לוין
ביהמ"ש המחוזי: שרי התחבורה והבריאות הכריזו רק על ה"ינשוף" כמכשיר שסירוב להיבדק בו יוצר חזקה של נהיגה בשכרות
איתמר לוין
רובינשטיין: בהעדר נסיבות אישיות חריגות מאוד - העונש על גרימת מוות ברשלנות בתאונת דרכים יהיה מאסר בפועל; הקשיים הנובעים מן המאסר אינם מהווים סיבה להקלה
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il