X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
קובע בשתי החלטות נפרדות, כי פומביות הדיון היא עקרון על שניתן לסטות ממנו רק במקרים חריגים - הן כאשר מדובר בתיק פלילי והן כאשר מדובר בתביעת לשון הרע
▪  ▪  ▪
ג'ובראן. "נקודת מוצא" [צילום: פלאש 90]

בית המשפט העליון שב וקובע בשתי החלטות נפרדות, כי עקרון היסוד הוא פרסום שמותיהם של צדדים להליכים משפטיים, ורק במקרים יוצאי דופן ניתן לחרוג ממנו.
השופט סלים ג'ובראן דחה את בקשתה של מלכה לייפר למנוע את פרסום שמה, לאחר שבית המשפט הורה להסגיר אותה לאוסטרליה, שם היא מבוקשת בחשד לביצוע עבירות מין בשלוש תלמידות בבית הספר שניהלה. לייפר טענה, כי פרסום שמה יגרום לה לנזק כבד וכי יש לראות בה חשודה ולא נאשמת. בית המשפט המחוזי בירושלים דחה את בקשתה וג'ובראן דחה את ערעורה.
ג'ובראן אומר, כי עקרון פומביות הדיון הוא עקרון-על ו"נקודת מוצא העומדת בבסיס ההליך השיפוטי במחוזותינו". לעיקרון זה יש חריגים, ובמקרה הנדון - כבוד האדם, פרטיותו ושמו הטוב. עם זאת, עקרון פומביות הדיון נהנה ממעמד בכורה, והחריגים לו יישומו בצורה מצומצמת ורק לאחר שקילה קפדנית וזהירה.
לדברי ג'ובראן, עניינה של לייפר אינו מצדיק איסור פרסום, בין אם יש לראות בה חשודה ובין אם יש לראות בה נאשמת. על החשוד מוטל נטל כבד להוכיח שייגרם לו נזק כבד מפרסום שמו, והפגיעה הנגרמת מטבע הדברים לכל חשוד אינה מספיקה לשם כך. הנזק שייגרם ללייפנר אינו שונה מזה הנגרם לכל חשוד, ולכן אין מקום לאסור את פרסום שמה.
למעלה מן הנחוץ, מעיר ג'ובראן, דווקא טיב העבירות המיוחסות ללייפנר מגביר את האינטרס הציבורי בפרסום שמה, שכן הוא יכול להביא להגשת תלונות נוספות ויסייע לציבור לעמוד על המשמר. את לייפנר ייצגו עוה"ד דורון ברזילי ועדי ניב, ואת המדינה - עו"ד אביעד אליה.
בהחלטה שנייה התייחס (4.9.14) השופט צבי זילברטל להסכמתם של צדדים בתביעת לשון הרע - עורך דין ועיתון כלכלי - לקיומו של ההליך בדלתיים סגורות. הוא אומר, כי בית המשפט אינו כפוף להסכמת הצדדים - שלעיתים נוח להם יותר לנהל את הדיון בדלתיים סגורות - ובמקרים המתאימים הוא יכול לסטות ממנה. "שומה על בית המשפט לתת את דעתו גם לאינטרס הציבורי שבשמירה על עקרון פומביות הדיון", אומר זילברטל.
זילברטל מזכיר, כי איסור פרסום - גם בתביעות לפי חוק לשון הרע - הוא החריג ולא הכלל, ולא יינתן כדבר שבשגרה. "מבלי לטעת מסמרות, אסתפק בהערה כי במקרה דנן אין זה מובן מאליו שיש מקום לאיסור פרסום", הוא אומר. לדבריו, על בית המשפט לנמק ולו בקצרה מדוע החליט על איסור פרסום, ולא להסתפק בהסכמת הצדדים. את הנתבעים בתיק זה מייצגים עוה"ד יורם מושקט, מנחם אברהם, חוה קליין ואהוד שטיין.

תאריך:  14/09/2014   |   עודכן:  14/09/2014
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
עקרון היסוד - פרסום שמותיהם של הצדדים
תגובות  [ 0 ] מוצגות  [ 0 ]  כתוב תגובה 
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
אלעזר לוין
כל צרכן יקבל, יחד עם חשבון החשמל שלו, 7 קופונים לקבלת שקיות בד רב-פעמיות לקניות    מי שירצה להמשיך ולהשתמש ב"שקיות הגופייה" ישלם 40-30 אג' לשקית    3 מיליארד שקיות בשנה
מירב ארד
ההחלטה התגבשה במהלך החודשים האחרונים בין משרד החוץ הישראלי לבין ממשלת רוסיה הלבנה    היא תיכנס לתוקף ב-19 בספטמבר
איתמר לוין
השופטת נאוה בכור מצביעה על "התנהלות שערורייתית" בדמות הימנעות מהעמדה לדין ואף מחקירה פלילית כלפי מסיתים לפגוע בחיילים ובמתנחלים - לעומת העמדתו לדין של מי שקרא לרצוח את ניצן
יפעת גדות
דייויד היינס, עובד סיוע בארגון לא ממשלתי שילם בחייו מבלי שעשה דבר    ראש ממשלת בריטניה, דיוויד קמרון: "זהו רצח נתעב ומחריד"
איתמר לוין
בית המשפט: דברי השוטרים סתרו זה את זה ואת דיווחיהם בזמן אמת והיו בלתי הגיוניים    מצביע גם על האפשרות שהשוטרים השתמשו בכוח בצורה בלתי חוקית ומותר היה להתגונן מפניהם
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il