X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  פַּנְדוֹרָה
הטקס נערך במעמד שגריר ארה"ב בישראל דניאל שפירו, יו"ר קק"ל אפי שטנצלר, משפחות הנספים מישראל וניצול שעשה עלייה
▪  ▪  ▪
[צילום: אבי חיון]
[צילום: אבי חיון]

קרן קימת לישראל, בשיתוף עם שגרירות ארה"ב, קיימה (11.9.14) טקס לזיכרם של נספי מתקפת הטרור, בה קיפחו את חייהם 2,974 בני אדם בהם 5 ישראלים.
הטקס נערך באנדרטת הזיכרון לחללי אסון ה-11 בספטמבר שהוקמה על-ידי קק"ל ו-JNF ארה"ב, בעמק הארזים שבלב פארק ירושלים. האנדרטה, היא הגדולה בעולם, מחוץ לניו-יורק, והיחידה בה חקוקים כל שמות הנספים בפיגוע, ובמרכזה פסל ברונזה בו משולבים שרידי מתכת מהבניינים שקרסו.
הטקס התקיים בנוכחות שגריר ארה"ב דניאל שפירו, יו"ר קק"ל אפי שטנצלר, נציגי המשפחות השכולות, אישי ציבור, שגרירים ודיפלומטים.
עשן שחור
שגריר ארה"ב בישראל, דן שפירו, הודה לקק"ל על הטקס והאנדרטה היפה ולאורחים שהגיעו: "נוכחותכם כאן היום היא עדות ברורה לנחישות ליצור עתיד טוב ובטוח יותר לדורות הבאים, בכך שאנו זוכרים ומכבדים את האבדות הנוראיות שאיבדנו לפני 13 שנה. המראות מיום זה לעולם לא יעזבו אותנו, שמים כחולים ובהירים התחלפו בכדורי אש ענקיים ועשן שחור, בניינים התמוטטו והפכו אבק, משפחות מפיצות תמונות של יקיריהם האובדים ובור עצום באדמת פנסילבניה כגודל הבור שבליבנו. אבל הסיפורים על גבורה גם הם נשארים איתנו.
היום הזה מזכיר לנו כי אנו חווים היום קיצוניות בכל רחבי העולם. התקפות הטרור אינן רק טרגדיה לנפגעים ולמדינותיהם, הן מאיימות על כולנו כחברות חופשיות. בוחנים את חוזקנו ויכולתנו להגן על עצמנו, ואנו לעולם לא נכנע לפחד.גם ישראל יודעת מהי מציאות של חיים תחת טרור, ושום מדינה לא ליכולה להרשות זאת לעצמה. אנו תומכים בהסכם הפסקת האש ומייחלים להמשכו היציב ולפתרון ארוך טווח.
בעוד שבועיים יציינו בישראל ובקהילות יהודי העולם את ראש השנה. זהו זמן של התחדשות ומחשבה אופטימית של תקווה. בואו נאחל לכולנו שנה טובה".
צבי לוינהר אביו של שי ז"ל: "אני ואשתי ג'ודי היינו ההורים של שי לוינהר, שנהרג במתקפת הטרור ב-11 בספטמבר. אומנם שי בני היה רק בן 29, אבל הוא כבר הרוויח מאיתנו את התואר 'מלך העולם'. שי שירת בצה"ל ביחידת מחשבים מיוחדת שהוקמה ב-96. אחרי שהתחתן עם ליאת, שגם היא שירתה ביחידה זו, הזוג הצעיר החליט לטייל לארצות הברית. הם החליטו ללמוד שם לימודים אקדמיים: ליאת סיימה תואר ראשון בביולוגיה, שי סיים תואר ראשון במחשבים ותואר שני במנהל עסקים. ספיר, ביתם, נולדה בתחילת אוגוסט2001, וזכתה להכיר את אביה לחמישה שבועות בלבד. שי הצטרף לאחת מחברת הסחר הגדולות בניו-יורק, וקודם כבר בשנתו הראשונה בתפקיד. החברה הזאת איבדה 700 מאנשיה במתקפת הטרור. שי נהג להתקשר אלינו, לישראל, כמעט בכל יום ואמר שהדברים הכי חשובים עבורו הם אושר ובריאות. הוא אומנם נהרג בגיל 29, אבל בשבילנו, כמו מילות השיר של שלמה ארצי, הוא מלך העולם".

תאריך:  14/09/2014   |   עודכן:  14/09/2014
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
 
תגיות מי ומי בפרשה
 אפי שטנצלר
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות נוספות פַּנְדוֹרָה
עידן יוסף
עיצוב אוריינטלי מלכותי ראשון מסוגו היה המצע לאירוע עידוד עלייה מצרפת לישראל שאליו הגיעו מאות מוזמנים ובהם השר שמיר נאווה רביד ועמוס אטינגר
אלעזר לוין
למועדון המסחרי-תעשייתי יש נשיא חדש, וגם נוהג חדש: גביע למרצה
עידן יוסף
יגיע בליל שבת לאירוע שירה בציבור בקיבוץ בארי
עופר וולפסון
נשיא המדינה היה האזרח הראשון לקבל הבוקר מידי נגידת בנק ישראל את השטר החדש, הנושא את דיוקנו של המשורר שאול טשרניחובסקי, ואשר כולל אמצעים מיוחדים נגד זיוף
אלעזר לוין
היה מומחה מוביל בענף, מנכ"ל חברות הביטוח איתן ואליהו
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il