X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
"לארבע הקבוצות הגדולות במשק יש כוח פוליטי עד כדי החלפת השלטון" דוחה את הביקורת על הגדלת התמלוגים בגין אוצרות הטבע: "אם שוכר דירה לא מוכן לשלם - נגיד לו שייצא ממנה"
▪  ▪  ▪
כבוב. "מצב בלתי נסבל" [צילום: פלאש 90]

שוק ההון בישראל ישנה לחלוטין את פניו בתוך שש שנים בשל חוק הריכוזיות, והדבר גם יביא לריבוי עצום של התיקים שיגיעו לבית המשפט. כך אומר (יום ג', 16.9.14) שופט בית המשפט המחוזי בתל אביב, חאלד כבוב, ביום עיון בנושא הלבנות הון שקיים מחוז תל אביב בלשכת עורכי הדין.
כבוב הציג את מבנה קונצרן אי.די.בי כדוגמה לכך שכמעט ואין זהות אינטרסים בין החברות שבמורד הפירמידה לבין אלו שבראשן. עוד הזכיר, כי בעל השליטה מקבל את ההחלטות המרכזיות של כל החברות שלמטה, כאשר לעיתים האחזקות שלו בחברות אלו מגיעות לאחוזים בודדים - בעוד הציבור מחזיק עשרות אחוזים.
לדברי כבוב, מצב זה מונע את הגברת התחרותיות, משום שארבע קבוצות גדולות מחזיקות בנתח גדול מאוד מהמשק והן גם "בעלות כוח פוליטי עד כדי החלפת השלטון". הוא ציין, כי פרמיית השליטה בישראל היא 27% לעומת 14% בעולם המפותח ו-2% בארה"ב, בשל יכולתו של בעל השליטה להפיק טובות הנאה בלתי מוגבלות מהחברה.
כבוב דחה את טענתם של בעלי זכיונות בתחומי אוצרות הטבע, לפיה העלאת דמי התמלוגים תהפוך את הפקתם לבלתי כדאית. "אם מישהו יגור בדירה שלכם ויסרב לשלם 50% מדמי השכירות המקובלים, תגידו לו: צא מהבית", אמר. לדבריו, היה צורך להגביל לפני זמן רב את יכולתם של בעלי בנק או חברת ביטוח להחזיק בחברה ריאלית, משום שגם מצב זה מגביל את התחרות.
על השלכות חוק הריכוזיות אמר כבוב, כי הוא יביא לריבוי של מיזוגים ורכישות, ואף יגביר את המינוף. כאמור, כבוב סבור שגם הליטיגציה תגדל מאוד כנגזרת של אותן עסקות.
עוד דחה כבוב את טענתם של בעלי שליטה בחברות ציבוריות נגד תיקון 16 לוק החברות, המחייב רוב מקרב בעלי המניות מהציבור לאישור פעולות מרכזיות בחברות. לדבריו, "התערבות הרגולטור באה על-רקע מצב בלתי נסבל של יתר כוח לבעלי השליטה. תזכרו שאנחנו בעלי מניות המיעוט; יש בשוק ההון 800 מיליארד שקל של הציבור".

תאריך:  16/09/2014   |   עודכן:  16/09/2014
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
 
תגיות מי ומי בפרשה
 חאלד כבוב / Khaled  Kaboub
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
הליטיגציה תגדל בשל חוק הריכוזיות
תגובות  [ 0 ] מוצגות  [ 0 ]  כתוב תגובה 
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
יצחק דנון
הסכום: 12 מיליון שקל - 5,000 שקל לכל אחד מ-2,500 שכני שרפי כרמל    הטענה: מפגע ריח קשה ביוני השנה שגרם גם להפרעות גופניות
איתמר לוין
המשטרה זימנה את שר התיירות לשעבר לחקירה בחשד להטיית מכרזים תמורת מיליוני שקלים    במקביל בוצע חיפוש בביתו וזומנו לחקירה מעורבים נוספים
איציק וולף
נשיא בית המשפט המחוזי נצרת, יצחק כהן, החשוד בביצוע עבירות מין, פרסם שישה ספרי שירה    האזינו לו מקריא משיריו האירוטיים    "זו חלקת האלוהים הקטנה שלי באהבה. אני שמח שאני יכול גם להעלות אותה ככה במילים"
עידן יוסף
ראש ענף שטח לשעבר באמ"ן גילה כי "המבחן לקצין בכיר באגף המודיעין של צה"ל היה יכולתו לנסח בלילה סקירה של 12 עמודים, שתהיה למחרת על שולחנו של שר הביטחון. איש לא התייחס לאיכות הסקירה"
איציק וולף
אוטובוס פגע ביפתח רפפורט בן השמונה בעת שחצה מעבר חציה סמוך לבית הספר בכפר מנחם    צוותים רפואיים ניסו לבצע בילד פעולות החייאה, אך נאלצו לקבוע את מותו
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il