משרד התקשורת מבקש לשנות את האסדרה על שירותי הפרימיום הטלפוניים כך שלמתקשרים יינתן פטור תשלום עבור דמי קישורית גומלין למחייגים לשירותי מידע, כגון: מוקד לבירור של חברת אוטובוסים, זמני המראות ונחיתות וכדומה.
אולם ככל שמדובר בשירותים אשר הגורם המספק אותם מעוניין להרוויח על עצם אספקתם, הרי שהם יסופקו במסגרת קידומות החיוג 1900, 1901 ו-1902.
כך לדוגמה, חברה שעד היום גבתה תשלום עבור העברה באמצעות קידומת 1900 למוקדי מידע של חברות התחבורה הציבורית השונות, לא תוכל לעשות זאת יותר.
הצורך באסדרה החדשה התעורר, משום שעלול להיווצר מצב בו המפעיל שמכר למנוי את חבילת "הכל כלול" יידרש לשלם למפעיל אחר תעריף קישור גומלין בגין תנועה זו, בסכום העולה על מחיר חבילת "הכל כלול" באופן שייקר את התעריפים למנויי הסלולר.
האסדרה הקיימת, שנקבעה ביוני 2014 לעניין שירותי פרימיום, קובעת כי גביית תשלום עבור שירותים אלה באמצעות חשבון הטלפון של המנוי, מותנית בהספקתם באמצעות קידומות חיוג ייעודיות (1900 וכדומה). היא אינה חלה על שירותי פרימיום בתעריף של שיחה רגילה הניתנים כיום לציבור באמצעות מספר טלפון רגיל, או באמצעות חיוג למספר המתחיל בכוכבית.
במסגרת שימוע שהוציא משרד התקשורת, הצפוי להסתיים ב-26 באוקטובר 2014, נבחנות החלופות הבאות:
- בעל רישיון שהמנוי שלו מתקשר לשירות לא יחויב להעביר תשלום בעד קישור גומלין למפעיל המארח את שירות הפרימיום.
- שירות פרימיום בתעריף רגיל יוכל להינתן כשירות ארצי באמצעות מספר טלפון רגיל או כשירות פנים רשתי (כוכבית ומספר ספרות).
- שילוב של שתי החלופות הללו.