תינוקות שחיים בשכונות מגוונות בהיבט האתני מוכנים יותר ללמוד מאנשים מבוגרים המגיעים מרקע שונה. אלו ממצאי מחקר חדש וחשוב.
חוקרים מאוניברסיטת שיקגו צפו בקבוצה של תינוקות בני 19 חודשים מבתי אם דוברי אנגלית בשיקגו ובוושינגטון כדי לגלות עד כמה הם מוכנים ללמוד מאנשים בוגרים ששוחחו בשפה שונה משלהם.
הם גילו כי תינוקות שחיו בשכונות מגוונות יותר בהיבט האתני קלטו טוב יותר רמזים מאנשים מבוגרים שמוצאם מרקע שונה, מה שהצביע על כך שהם אינם מפתחים דעה קדומה שיש לילדים רבים על אנשים השונים מהם.
התנהגות זו מרמזת על סבירות גבוהה שתינוקות אלו יגדלו להיות סובלנים כלפי מוצא ואתניות שונים משלהם.
סביבה מגוונת למעשה, ממצאי המחקר מספקים לנו הוכחה לכך שניתן לנבא את יכולות הלימוד החברתי של תינוקות על בסיס המגוון האתני של הקהילות בהם הם חיים. הממצאים פורסמו במהדורת נובמבר של כתב העת Cognition.
אחד הניסויים שערכו החוקרים היה לתת לתינוקות להתבונן באדם דובר אנגלית ובאדם דובר ספרדית שהראו להם כיצד להשתמש בצעצוע בדרכים שונות. תינוקות שחיו בסביבה מגוונת ברמת השפה חיקו פעולות רבות יותר של האדם דובר הספרדית.
לאחר מכן, כשנתנו החוקרים לתינוקות להפעיל את הצעצוע בכוחות עצמם, אלו שהגיעו מאזורים מגוונים יותר נטו גם להיות אלו שעקבו אחר ההוראות שקיבלו בספרדית.
הקשר זוהה בשני מאגרי נתונים נפרדים ולא היה תלוי בשוני ביכולות החיקוי הכלליות של התינוקות, בגילם, בהכנסה הממוצעת של המשפחה שלהם ובצפיפות האוכלוסין בקהילה ממנה באו.
המחקר מראה כי מאחר שתינוקות לומדים דרך התבוננות וחיקוי, החשיפה למקורות מגוונים יותר יכולה להרחיב את ההבנה שלהם וכך לפתח אינטליגנציה גבוהה יותר. החשיפה יכולה גם לעזור ולפתח פתיחות ומוכנות גבוהות יותר ללמידה משותפים השונים ברמה החברתית ולקיום אינטראקציה עימם.