X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
במחצית הראשונה של 2014 עלה מספר המסרבים להוציא תעודת זהות ביומטרית ל-64% לעומת 50% בלבד ברבעון האחרון של 2013 התנועה לזכויות דיגיטליות: "הזינוק באחוזי הסירוב מראה כי גם אזרחי ישראל מבינים שהמאגר הביומטרי מסוכן ומיותר"
▪  ▪  ▪
זיהוי ביומטרי. לא כולם מתלהבים [צילום: AP]

במחצית הראשונה של 2014 עלה מספר המסרבים להוציא תעודת זהות ביומטרית ל-64% לעומת 50% בלבד ברבעון האחרון של שנת 2013. כך עולה (יום ד', 17.9.14) מדוח בדיקה מיוחד שהפיצה הלשכה המרכזית לסטטיסטיקה.
עלייה חלה גם בקרב המסרבים להוציא דרכונים ביומטריים - מ-54% ל-70%. בחצי השנה הראשונה לניסוי, נרשם ממוצע של כ-46% שביקשו דרכון ביומטרי.
הניסוי במאגר הביומטרי החל לפעול באופן רשמי לפני כשנה, כחלק מתוכנית בדיקה שתימשך כשנתיים בסך-הכל. במסגרת הניסוי, ייאספו באופן התנדבותי בלבד טביעות אצבע ותצולם תמונת פנים ממוחשבת ממי שיסכים לכך. המצטרף יקבל תעודה אלקטרונית שקשה מאוד לזיוף בהשוואה לתעודות הישנות. חוק המאגר הביומטרי קובע כי הפרטים ייאספו במאגר מאובטח שימנע התחזות, ולצרכי מניעת טעויות פקידים ולצורכי זיהוי משטרתי, תחת סייגים.
במקביל לירידה במצטרפים לניסוי, סקר שנערך בחודש מאי האחרון ותוצאותיו מופיעות בדוח, מלמד כי 60% מהמסכימים להוציא תעודת זהות ביומטרית שבעי רצון ממנה, לעומת 56% מאלה שמבקשים תעודת זהות רגילה. בנוסף, במהלך התקופה לא נרשמו אירועי אבטחת מידע ברמה חמורה או בינונית ושלושה אירועים ברמת חומרה נמוכה.
עוד נקבע בדוח כי אחוזי ההשתתפות בניסוי הביומטרי עולים עם הגיל, כאשר נצפתה ירידה בקבוצת הגיל המבוגרת ביותר (בני 80 ומעלה). בשתי קבוצות האוכלוסייה (יהודים וערבים) יש אחוז די דומה של בקשת תעודות זהות חכמות, כאשר ערבים מבקשים קצת יותר דרכונים ביומטריים (35% לעומת 29% אצל היהודים ואחרים)
ההסבר האפשרי לירידה בביקושים, לפי הלמ"ס, נובע אולי מהפסקת הפרסום לתיעוד הביומטרי, או העובדה שהאנשים
שמאד רצו לבקש תיעוד ביומטרי עשו זאת בתחילת הניסוי, והאנשים שפנו לאחר מכן היו יותר אדישים. בנוסף, נאמר, ייתכן שהפרסומים נגד המאגר הרתיעו חלק מהציבור מלהשתתף.
"מאגר ביומטרי לא נחוץ ומסוכן"
בתגובה לדוח הרשות הביומטרית מסר היועמ"ש לתנועה לזכויות דיגיטליות, עו"ד יהונתן קלינגר, כי "מנתוני הדוח ניתן לראות כי הרשות מקימה מאגר ביומטרי לא נחוץ. הרשות הצליחה למנוע 17 ניסיונות זיוף באמצעים העומדים לרשותה לעומת ניסיון זיוף ביומטרי אחד שנמנע. שנה עברה מתחילת הניסוי הביומטרי ושני תנאים מהותיים של ביצוע סקר סיכונים למאגר הביומטרי ובדיקה של שיטת התשאול, העשויה ליתר את האגירה המיותרת של הפרטים הביומטריים, לא בוצעו. האם זה הגיוני שרשות שמחזיקה את המידע הביומטרי לא ביצעה סקר סיכונים מיום הקמתה? יתרה מזאת, כעת אנו מתבשרים שהרשות מבקשת גישה גדולה אף יותר למידע אישי ורגיש אודותינו, נשאלת השאלה, מה יהיה הסוף? האם כלל הנתונים האישיים שלנו צריכים להיות חשופים לפקידים וזאת על-מנת לתחזק מאגר לא נחוץ?
"הדוח מראה כי אזרחי ישראל מכירים את המאגר הביומטרי ובוחרים ביודעין שלא להצטרף לניסוי המסוכן הזה. העלייה המשמעותית באחוזי הסירוב למאגר, מ-50% ל-70% היא ההוכחה הניצחת שהציבור מבין שהמאגר מסוכן ומיותר. כמוכן, האם אי-ביצוע בדיקת האבטחה הבסיסית של סקר הסיכונים נובעת מהחשש של הרשות שסקר זה יראה כי סביר להניח כי המאגר ידלוף?
"המאגר הביומטרי אינו נחוץ. ראינו לאחרונה את סדרת הדליפות הבלתי נגמרת משורה של מאגרים שנחשבו מאובטחים ביותר. חשוב שאזרחי ישראל ידעו כי כל מי שמצטרף למאגר הביומטרי חושף את עצמו לסיכון מיותר, וכי החוק קובע כי אין שום חובה להצטרף לניסוי המסוכן הזה. אנו קוראים לממשלת ישראל ולשר הפנים להשתמש בסמכותם ולעצור מייד את ניסוי המאגר הביומטרי. ישראל צריכה תעודה כמה ולא מאגר ביומטרי מסוכן".

תאריך:  17/09/2014   |   עודכן:  17/09/2014
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
ירידה בביקושים לתעודות זיהוי ביומטריות
תגובות  [ 2 ] מוצגות  [ 2 ]  כתוב תגובה 
1
חסרי רגישות החליטו על הקמתו
סימי  |  17/09/14 19:24
2
האזרחים הבינו את הסיכון במאגר
ירון זכאי 1  |  18/09/14 00:37
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
איתמר לוין
בית המשפט דחה שתי בקשות לתביעות נגזרות בשל משיכות הענק של שאול אלוביץ לאחר רכישת השליטה לשם פרעון המינוף לעסקה    כבוב: במקרים כאלו יש להחיל ביקורת שיפוטית מוגברת
טל וולק
מתביעה שהגיש סוכן הכדורגל לבית המשפט העליון בניו-יורק - עולה כי העביר מחשבונו בשווייץ 275 אלף דולר לטובת השקעה בחברת כרייה מליבריה, אך המיזם לא יצא בסופו של דבר אל הפועל - וכעת זהבי פועל להחזיר את הכסף    היועמ"ש של מכבי חיפה, עו"ד אודי שוכטוביץ, מסייע ל"סופר-אייג'נט" בהליך
יפעת פרייז
הדר לא ישתתף בעונה הבאה של "הכוכב הבא" (סדרת ההמשך ל"כוכב נולד") אך ייישאר מפיק שותף    בנוסף ישתתף בתוכנית בידור חדשה של קשת ויצטרף לצוות התוכנית "מועדון לילה"
איתמר לוין
ברוב של שבעה שופטים מול שניים נקבע, כי אין מקום לבטל את החוק המעניק פטור מלימודים אלו ל-25,000 חרדים    הסוגיה המרכזית: האם פגיעתו של החוק בזכות היסוד לחינוך היא מידתית
עידן יוסף
כללים שהפיץ משרד החקלאות מאפשרים את קיום המנהג עתיק היומין תוך צמצום למינימום צער בעלי חיים והגנה על בריאות הציבור
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il