X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות
בין ה-29.9 ל-10.2: ארבעה ימים של של יצירה מוזיקלית ישראלית עם מיטב המלחינים והמבצעים, קונצרטים וארועים השנה בפסטיבל, ביצוע בכורה ישראלי, בעברית, לאופרה "שתיקתו של ברוך", מאת אלה מילך-שריף, בבימויו של עידו ריקלין - הכניסה חופשית לכל האירועים
▪  ▪  ▪
אנסמבל מודאליוס צילון נופר הורוביץ [צילום: יח"צ]

חג המוזיקה הישראלית ה-17 יתקיים בין התאריכים 29 בספטמבר ל-2 באוקטובר ויתקיים במספר מוקדים שונים בארץ: מוזאון תל אביב, בית האופרה, המרכז למוזיקה בירושלים, תיאטרון ירושלים ובמשכן לאמניות הבמה באשדוד.
חג המוזיקה הפך עם השנים לאירוע משמעותי בחיי המוזיקה בישראל והוא פותח חלון לעשייה המוזיקאלית המגוונת בארץ, מימי טרום הקמתה של המדינה ועד ימינו אנו. ביצועים מחודשים ליצירות מופת לצד יצירות חדישות וביצועי בכורה עולמיים, מוזיקה קאמרית לצד מוזיקה לתזמורת במגוון רחב של סגנונות, החג הינו חגיגה לחובבי המוזיקה הישראלית על כל גווניה.
מלחין השנהצ הוא אלכסנדר אוריה בוסקוביץ', ובמסגרת אירועי החג השונים יבוצעו מיצירותיו החשובות ביניהן "שרשרת הזהב", "סוויטה שמית" ו"קונצ'רטו לאבוב". חג המוזיקה מציין בשיתוף עם רעייתו 50 שנה לפטירתו ויקיים גם פאנל על ביקורת מוזיקלית ישראלית אשר בוסקוביץ תרם לה רבות מבחינה אידיאולוגית.
בוסקוביץ' היה דמות מרכזית בהתוויית סגנון ישראלי חדש, אותו כינה "הסגנון ים-תיכוני", ושאת עקרונותיו התווה בשורת יצירות פורצות דרך, ביניהן הקונצ'רטו לאבוב, וסוויטה שמית ואילו במאמריו המפורטים על "בעיית המוזיקה הישראלית" הציב עצמו כאידיאולוג המרכזי של סגנון זה.
הוויה תרבותית
חג המוזיקה מעמיד השנה את המוזיקה הקולית בקדמת הבמה: ההפקה המרכזית של הפסטיבל היא ביצוע בכורה ישראלי, בעברית, לאופרה שתיקתו של ברוך מאת אלה מילך-שריף. לביצוע האופרה חוברים המנצח נעם צור, הבמאי עידו ריקלין, וזמרות וזמרים מהשורה הראשונה בעולם האופרה הישראלי. לקונצרט "קול הקולות",אשר יוקדש לזכרו של המלחין יחזקאל בראון אשר הלך לעולמו לאחרונה, חברו ארבע מקהלות המציגות מבחר מגוון של המוזיקה המקהלתית הישראלית לדורותיה, ובכך מאפשרות לנו לחוות את מרכזיותה של שירת המקהלה בהוויה התרבותית שלנו.
כמו-כן מארח חג המוזיקה הישראלית השנה את התזמורת הפילהרמונית הישראלית בקונצרט מחווה לתזמורת הסימפונית הארץ-ישראלית (כפי שכונתה כשנוסדה ב-1936) ביצירות אשר השפיעו והושפעו מרוח התקופה מאת יוסף טל, יוסף קמינסקי וא.א בוסקוביץ'.
כמו בכל שנה הפסטיבל יציג מספר ביצועי בכורה עולמיים, ליצירות מאת הילת בן קנז, מנחם צור, אהרון חרל"פ, ערן אשכנזי, שלמה עומר ועוד כמו גם קונצרט בכורות קאמרי מיוחד בהשתתפות אנסמבל מיתר.
כנהוג בחג בשנים האחרונות, גם השנה יתקיים במסגרת החג, טקס הענקת פרסי ראש הממשלה לקומפוזיטורים לשנת תשע"ד, במעמד שרת התרבות והספורט, לימור לבנת. הפרס יוענק השנה למרגרט-ליאת וולף, שרה שהם, ירון גוטפריד, עודד זהבי אהרון חרל"פ ואבישי כהן.
הכניסה לכל אירועי "חג המוזיקה הישראלית" ללא תשלום. יש להזמין מקומות מראש!

תאריך:  18/09/2014   |   עודכן:  18/09/2014
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
בואו לגלות מחדש את המוזיקה הישראלית
תגובות  [ 0 ] מוצגות  [ 0 ]  כתוב תגובה 
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
יפעת גדות
Ferrari חוזרת לרחובות ירושלים ומצרפת אליה צי מכוניות PORSCHE, את מכונית הפורמולה 1 של CATERHAM ומכוניות ספורט נוספות של Ferrari    נהגי גראנד פרי, פעלולני מכוניות ואופנועים מהמובילים בעולם, וכולם במופע ייחודי מרגש ועוצר נשימה   
יפעת גדות
דגומנים ודוגמניות מקושטים בשלל צבעים של צבעי גוף מסתובבים עירומים כשהעוברים ושבים נהנים מכל רגע
עידן יוסף
סקר ארגון נוסעי התחבורה הציבורית בישראל מצא כי כשני שלישים מהנוסעים בקו המקדים בגוש-דן שבעי רצון    שביעות רצון נמוכה במיוחד נרשמה מתנאי ההמתנה בתחנות וממיעוט האכיפה המשטרתית שמשפיע על המהירות
איתמר לוין
הדיון הנוסף הסתיים באותה תוצאה בה הסתיים הערעור המקורי    תשעת שופטי העליון קובעים: אין הגנת "אמת לשעתה" אלא הגנת תום לב בגין חובה חברתית לבצע פרסום עיתונאי
עופר וולפסון
במסגרת המכרז, הוגשו בקשות לרכישת 351.3 מיליון שקל, ושיעור הריבית השנתי המרבי נקבע על 4.9%
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il