X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות
תלונה של אזרח נגד שוטר שהעליב הסתיימה בהליך גישור שסופו הרצאה לקציני משטרה על אתיקה
▪  ▪  ▪
[צילום: פלאש 90]

שוטר תנועה הורה לאזרח לעצור בצד הדרך בשל הפרעה לתנועה. "אתה נהג מסוכן, אתה זקן", אמר לו השוטר. "צריך לשלול לך את הרישיון ולהוריד אותך מהכביש".
הנהג, שמילא תפקידים ציבוריים בכירים בעבר ומרצה כיום באוניברסיטה בנושאי שלטון מקומי ובייחוד בנושא אתיקה ברשויות המקומיות, נפגע מהעלבון והגיש תלונה לנציב תלונות הציבור במשרד מבקר המדינה.
נוכח אופיהּ של התלונה - עלבון מיחסו של עובד ציבור - היא נמצאה מתאימה לטיפול באמצעות גישור, ולאחר שהסכימו לכך הצדדים, התקיימה במשרדי הנציבות פגישת גישור בנוכחות המתלונן והשוטר.
בפגישה הציג כל צד לפני האחר את האירוע מנקודת מבטו. המתלונן בירך על האפשרות שניתנה לו להיפגש עם השוטר ותיאר את תחושות הפגיעה והעלבון שחש בעת האירוע, ואילו השוטר סיפר כי חונך על ערכי כבוד לזולת בכלל ולאנשים מבוגרים בפרט, כי לא התכוון לפגוע במתלונן, וכי דבריו הובנו שלא כהלכה.
השוטר התנצל לפני האזרח, ובסיום הפגישה סוכם כי הפונה ירצה בפני שוטרים בכנס קצינים במחוז בנושא אתיקה.
נציבות תלונות הציבור מקיימת הליך של גישור בתלונות שנמצאות מתאימות לכך. מטרת הגישור היא ליישב את הסכסוך בין המתלונן לגוף הנילון בדרך של הבנה והסכמה. טיפול בתלונות בדרך של גישור יעיל בעיקר כאשר יש בין הצדדים יחסים מתמשכים (דוגמת יחסי עבודה), בסכסוכים שמעורבים בהם כמה גופים נילונים, או כאשר התלונה היא על התנהגות עובד הציבור. הגישור מסייע גם כאשר מקורו של הסכסוך הוא באי-הבנה בין הצדדים ובקשיי תקשורת ביניהם, או כאשר המתלונן מבקש סעד של הכרה או של התנצלות. במקרים רבים מסייע הגישור להגיע לשורשו של הסכסוך בין המתלונן לרשות הציבורית ולהביא במשותף ליישובו.

תאריך:  21/09/2014   |   עודכן:  21/09/2014
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
"אתה זקן, צריך להוריד אותך מהכביש"
תגובות  [ 1 ] מוצגות  [ 1 ]  כתוב תגובה 
1
גישור חד סיטרי
דני חקרני  |  22/09/14 01:11
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות מבקר המדינה
עידן יוסף
20 שנים אחרי המלצות ועדת שמגר עדיין מתנערת המשטרה מהנעשה בתחום הפלילי בשטחים    התקדמות בביצוע פעולות אכיפה של צה"ל, המינהל האזרחי והמשטרה בתחומי הבנייה, המים והתעבורה
עידן יוסף
למרות הערות מבקר המדינה בנושא מלפני 3 שנים, לא תיקנו משרד התחבורה וחברת דן את התחנות של החברה באופן שיהיו ברמה נאותה
עידן יוסף
הדוח יכלול גם את מדיניות ההסברה, הטיפול באוכלוסייה באזורי עימות, מדיניות ההתגוננות, מערך ההרתעה, פתרונות המיגון ופעילות פיקוד הערוף
עופר וולפסון
אומר כי מוקד המוסד, המאויש ברובו על-ידי עובדים חיצוניים לא מקצועיים, נוצר לעיתים "טלפון שבור" אשר עלול להביא למצב של קבלת מידע לא מלא ובשל כך לפגיעה במיצוי הזכויות של המבוטח    פיילוט המתקיים כעת בשני סניפי המוסד אמור לשפר את המצב
עידן יוסף
מבקר המדינה יוסף שפירא שיגר ללשכת ראש הממשלה טיוטת דוח אחרונה, בו נבחנות הוצאות מעונו של נתניהו    משרד המבקר בודק טענות של עובדים לשעבר במעון על אי-סדרים כספיים בבית ראש הממשלה
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il