X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
הררי, שהקים במוסד את יחידת 'כידון' האחראית למבצעי חיסול, הלך לעולמו בגיל 87 למרות פרישתו וגילו המתקדם השתתף בתחילת המאה הנוכחית, על-פי בקשת ראש המוסד דאז, במבצע חשאי נגד הגרעין האירני
▪  ▪  ▪
הקים במוסד את יחידת החיסול

בכיר המוסד לשעבר, מיכאל (מייק) הררי, הלך לעולמו אמש בגיל 87. הוא נפטר בביתו שבאפקה. הררי היה חבר בהגנה, בפלמ"ח, בשירות הביטחון הכללי ובמוסד והיה ממקימי יחידת כידון במוסד, האחראית על מבצעי חיסול.
הררי החל את שירותו בהגנה בגיל 13 כשליח להעברת מסרים בין היחידות השונות. בגיל 16 התגייס לפלמ"ח והשתתף בפריצה למחנה מעצר המעפילים בעתלית ובפיצוץ גשר בליל הגשרים. עוד עסק בהעלאת יהודים מאירופה לישראל בספינות המעפילים.
לאחר הקמת המדינה התגייס הררי לשירות הביטחון הכללי והיה אחראי לביטחון בנמל התעופה בן-גוריון ובמשרד החוץ. בשנת 1954 גויס למוסד והוצב באגף צומת האחראי לגיוס ולהפעלת סוכנים. במסגרת עבודתו ב'צומת' שירת הררי בצרפת ובאתיופיה.
בשנת 1965 הועבר הררי לשרת באגף 'קיסריה' האחראי למבצעים המיוחדים של המוסד. חמש שנים מאוחר יותר מונה למפקד האגף. במהלך השנים שבהן פיקד על האגף הקים בתוכו את יחידת 'כידון' המתמחית במבצעי חיסול. היחידה שהקים פעלה תחת פיקודו לחיסול חברי ארגון הטרור 'ספטמבר השחור' לאחר הטבח בספורטאים הישראלים באולימפיאדת מינכן.
לאחר תקלת חיסול שאירעה למוסד בלילהאמר, שבה הרגו סוכני המוסד בטעות מלצר במקום את יעד החיסול, הגיש הררי את התפטרותו לראש המוסד דאז, צבי זמיר, אך זה סירב לקבלה.
הררי פיקד לאחר מכן גם על חיסול עלי חסן סלאמה בלבנון, בשנת 1979, ולאחר השלמת המבצע פרש מן המוסד. למרות פרישתו, השתתף בשנים האחרונות במבצע מיוחד נגד תוכנית הגרעין האירנית. השתתפותו במבצע נעשתה על-פי בקשה מיוחדת של ראש המוסד דאז, מאיר דגן. על התפקיד שמילא במבצע קיבל הררי ציון לשבח מראש המוסד.
ראש המוסד לשעבר, שבתי שביט, ספד להררי וסיפר כי הכיר אותו בראשית דרכו במוסד. "כבר אז, בראשית שנות ה-60, שמו הלך לפניו. הוא עסק במבצעים רבים ומורכבים. רק חלקם פורסם, וטוב שכך", ציין. עוד הוסיף כי הררי היה בעל כריזמה גדולה ונהג תמיד בדוגמה אישית. "הוא היה תמיד נכון לעמוד בחוד החנית, ולכן פקודיו היו מוכנים ללכת אחריו באש ובמים".

תאריך:  22/09/2014   |   עודכן:  22/09/2014
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
נפטר בכיר המוסד לשעבר מייק הררי
תגובות  [ 4 ] מוצגות  [ 4 ]  כתוב תגובה 
1
נוח בשלום על משכבך
חד לשון ןאישון  |  22/09/14 08:12
2
מייק הררי מת
יאצק  |  22/09/14 08:38
3
הבאת כבוד רב לעמך ולמשפחתך.
ג'ק  |  22/09/14 09:24
4
יהי זכרו ברוך.עם ישראל מודה לך ל"ת
פלא יועץ  |  23/09/14 07:15
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
איציק וולף
מזכיר המדינה האמריקני הגיב על הדיווחים על-אודות המשך שימוש בנשק כימי נגד אזרחים בסוריה    "על משטר אסד לדעת שהוא יישא באחריות לשימוש בנשק מסוג זה"
איציק וולף
יפסיקו את העברת הקופות והתשלומים לספקים כחלק מצעדי המחאה נגד פיטורי 1,500 עובדי הדואר    מאז אתמול בצהריים ועד לשעות הקטנות של הלילה התקיים משא-ומתן מרתוני בין ההסתדרות לאוצר    המגעים יימשכו גם הבוקר
איתמר לוין
ביהמ"ש דחה טענתם של מעסיקי עובדים זרים, לפיה הם פטורים מתשלום ההיטל בגינם משום שהפכו לתושבי ישראל    קובע: המחוקק לא נתן פטור כזה והענקתו נוגדת את תכלית החקיקה
איתמר לוין
השופט יצחק ענבר קובע: הסדרי פשרה בייצוגיות הכוללים תרומות לעמותות יחייבו תצהירים על הקשרים בין הצדדים, על דרך השימוש המתוכננת בכסף ועל ניצולו בפועל
מחלקה ראשונה
ועדת הכלכלה אישרה תקנות להפחתת צריכת האנרגיה של ממירים לשידורי טלוויזיה    קבעה כי התקנות יחולו על כל סוגי הממירים כולל ממירי עידן פלוס וממירים לקליטת שידורי טלוויזיה באמצעות האינטרנט
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il