קל מאוד למצוא את עצמנו משועממים בעבודה שגרתית, אבל מחקרים מגלים, כי זה לאו-דווקא בעוכרנו - וכי דווקא השעמום יכול להיות מה שיעורר את היצירתיות בעבודה.
דיוויד ברקוס מחבר מחקר העוסק במיתוס של קריאטיביות מדווח ל-Harvard Business Review על הקשר כאמור בין שעמום וחשיבה יצירתית.
כך למשל באחד מהמחקרים, סנדי מן ורבקה קדמן, חוקרות מ-University of Central Lancashire ביקשו מקבוצת נחקרים להעתיק מספרים מספר טלפונים, כשקבוצת הבקרה דילגה על ה"חוויה" כשלאחר זמן מה שתי הקבוצות התבקשו להמציא שימוש יצירתי שימושי כלשהו לשתי כוסות פלסטיק שנתנו ברשותם. החוקרות מצאו כי המשתתפים שהשתעממו כתוצאה מהעתקת מספרי הטלפון המציאו יותר רעיונות יצירתיים.
בחלק השני של המחקר, מן וקדמן נעזרו בשלוש קבוצות - קבוצת בקרה, קבוצה שהעתיקה מספרים מספר טלפונים וקבוצה שקראה את ספר הטלפונים. כשקיבלו שלוש הקבוצות משימה יצירתית, הקבוצה שקראה את ספר הטלפונים העלתה מספר גבוה יותר של רעיונות יצירתיים. מסקנה? שעמום מטפח את היצירתיות...