X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
שלושה בלופים גדולים

29,900 דירות ייבנו - רק 10,000 להשכרה

ועדת השרים לענייני דיור אישרה בניית כ-30,000 דירות בשש ערים, אך הבנייה תצא לפועל בשנת 2020 - אולי - ורק 10,000 מהן, לכל היותר, יהיו להשכרה זוכרים: לפיד הבטיח 150,000 דירות להשכרה רק 2,500 דירות במסגרת "מחיר מטרה"
▪  ▪  ▪
[צילום: פלאש 90]

ועדת השרים לענייני דיור אישרה (יום ב', 22.9.14) להעביר לאישור הוועדה לקידום תוכניות בנייה מועדפות (ולת"מ) שש תוכניות לתכנון ובניית 29,900 דירות, בהליך מזורז, בשש ערים, כולל בנייה להשכרה ובניה בשיטת "מחיר מטרה". אולם בדיקת News1 מגלה, כי לאמיתו של דבר מדובר בשורת בלופים, כמפורט בהמשך הידיעה.
על-פי ההחלטה, תקדם רשות מקרקעי ישראל בניית 25,000 דירות - 12,100 על קרקעות בסיס תל השומר, 9,000 באשקלון ו-3,900 באפולוניה-הרצליה. משרד השיכון יקדם בניית 3,500 דירות בשיטת "מחיר מטרה" בירושלים (מתחם רכס לבן), וחברת "דירה להשכיר" תקדם בניית 1,400 דירות בגן יבנה.
מהן העובדות מאחורי ההודעה החגיגית של משרד האוצר?
  • בלוף מספר 1 - בכלל לא חייבים לבנות! לכאורה, יעבירו שלוש הרשויות הממשלתיות לוועדת הולת"מ, לאישור מהיר, תוכניות לבניית דירות. האמת שונה לחלוטין: חוק הולת"מ (אושר בכנסת ב-29.8.14) מחייב את היזמים שירכשו את המגרשים, רק לסיים 25% מעבודות התשתית בתוך ארבע שנים, כלומר עד 2019. חוק הולת"מ אינו מדבר כלל על בניית דירות!
  • בלוף מספר 2 - רק 10,000 דירות להשכרה, לכל היותר: חברת "דירה להשכיר" תקדם בולת"מ תוכנית לבניית 1,400 דירות בצפון-מערב גן יבנה. חוק הולת"מ מחייב לכאורה להקצות 30% מהדירות בכל פרויקט לדירות להשכרה (ב-15% מתחת למחיר השוק), שהם 8,550 דירות. יחד - 10,000 דירות. אולם החוק קובע, כי הולת"מ יהיה רשאי לסטות מהשיעור של 30%. כלומר, אולי אפילו לא 10,000 דירות. זוכים שיאיר לפיד הבטיח לפני שנתיים 150,000 דירות להשכרה?!
  • בלוף מספר 3 - כמעט שאין דירות לפי "מחיר מטרה". תוכנית זו, שלדעת כלכלנים עדיפה בהרבה על תוכנית מע"מ 0%, נדחקה משום מה לשוליים. משרד השיכון יתכנן בניית 3,500 דירות בירושלים. כ-1,000 מתוכן יהיה דירות להשכרה, מה נשאר? 2,500 דירות. משרד השיכון יכול לפחות לטעון, שהוא יקדם באמצעות רשות מקרקעי ישראל בניית דירות נוספות באמצעות "מחיר מטרה". מהולת"מ לא תצמח הישועה.
עוד החלטת סרק: רשות לפינוי-בינוי
ועדת השרים החליטה גם להקים "רשות להתחדשות עירונית" לקידום בנייה בשיטת פינוי-בינוי. היא לא תבנה בפועל - את זה יעשו יזמים פרטיים - אבל תנסה לסייע בהסרת חסמים ביורוקרטיים. בראש הרשות יעמוד עובד מדינה שיהיה כפוף למשרד השיכון, ובין חבריה יהיו מנכ"ל רשות מקרקעי ישראל בן ציון ליברמן, מנכ"ל משרד ראש הממשלה הראל לוקר ונציג הרשויות המקומיות, שימונה על-ידי משרד הפנים.
זו תהיה ועדת סרק, גם אם תצליח לזרז את הביורוקרטיה. הבעיה העיקרית של פינוי-בינוי היא הקושי העצום להשיג את חתימת כל הדיירים בדירות הישנות, המיועדות להריסה. ההליך נמשך בין שלוש לשבע שנים. הרשות לא תוכל לעזור במאומה, כי מדובר על מו"מ בין יזמים פרטיים לבין דיירים. שר השיכון אורי אריאל הודיע על צעד קטנטן חדש: בניית 200 דירות בשיטת בינוי-פינוי-בינוי, כלומר קודם בונים למפונים ואחר כף הורסים את הבית הישן ובונים עוד בניינים.

תאריך:  22/09/2014   |   עודכן:  22/09/2014
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות ממשלה 33
עידן יוסף
הממשלה אישרה את הצעת ראש הממשלה נתניהו לפיתוח התיישבותי, כלכלי וחברתי של שדרות ויישובי עוטף עזה
עידן יוסף
בניגוד לכללי התקשיר שלח משרד האוצר זימון לכתבים כדי לסקר בשבת את דברי שר האוצר    העיתונאים ציפו להצהרה דרמטית, אך נכזבו לגלות שמדובר ב"צבר קלישאות"    ראש הממשלה המתין לצאת השבת ומס הודעה קצרה
יואב יצחק
הודעתו של גדעון סער על החלטתו לפרוש מהכנסת ומהממשלה האיצה תהליכים שבעבעו במערכת הפוליטית    משה כחלון נערך להתמודדות ויוזם מינוי שרים מקצועיים    נתניהו מעדיף את צחי הנגבי לתיק הפנים
עופר וולפסון
לפי הפשרה שסוכמה, מערכת הביטחון תקבל תוספת של 6 מיליארד שקל ותוכנית מע"מ 0% תאושר    יעד הגירעון יגדל ל-3.4% - מעבר ליעד שהציב האוצר תחילה
איציק וולף
חבר הכנסת הבכיר ביותר של הליכוד ומי שסומן כיורש פוטנציאלי לנתניהו הודיע כי יתפטר מן הכנסת ומן הממשלה אחרי החגים    האם התחיל את המרוץ על ראשות הממשלה?
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il