X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
מחקר חושף כי הממשלה אומנם אימצה % 87 מהמלצות הוועדה, אבל הוציאה לפועל 43% בלבד מהן
▪  ▪  ▪
ועדת טרכטנברג [צילום: פלאש 90]

ביולי 2014 מלאו שלוש שנים למחאה החברתית, שהחלה עם הקמת האוהל הראשון בשדרות רוטשילד בתל אביב ונחתמה עם דוח הוועדה לשינוי כלכלי-חברתי, היא ועדת טרכטנברג. לפני כשלוש שנים, ב-26 בספטמבר 2011, הגישה ועדת טרכטנברג את המלצותיה לראש הממשלה בנימין נתניהו.
בחודשים האחרונים ביצעו חוקרי המרכז לצדק חברתי ולדמוקרטיה ע"ש יעקב חזן במכון ון ליר מחקר העוקב בתמציתיות אחר מידת יישומן של המלצות ועדת טרכטנברג על-ידי שתי ממשלות ישראל האחרונות. סקירה שהוציאו החוקרים עמית בן צור ואמנון פורטוגלי חושפת כי הממשלה אומנם אימצה 87% מהמלצות הוועדה, אבל הוציאה לפועל 43% בלבד מהן. הדוח קובע כי לא חל שינוי משמעותי במדיניות הכלכלית-חברתית ולא גדלה באופן מהותי ההשקעה הציבורית, בין היתר משום שמלכתחילה, בניגוד לדימוייה הציבורי, הוועדה לא המליצה על שינוי מהותי במדיניות הכלכלית-חברתית.
כתגובה למחאה, הממשלה גילתה מחויבות גבוהה ליישום ההמלצות לעומת ועדות קודמות - אבל היישום חלקי ולקוי. גם לאחר חילופי הממשלות, בין השאר בעקבות המחאה, המדיניות נותרה בעינה.
עוד עולה כי המלצות מרכזיות מתוך דוח טרכטנברג תקועות. כך למשל, גולת הכותרת של ההמלצות - פרק החינוך: שלושה תחומים בחינוך, שהיו מסמלי ההצלחה של ועדת טרכטנברג - מעונות ומשפחתונים לגילאי 0-3, צהרונים לגילאי 9-3, וסבסוד תשלומי ההורים למערכת החינוך - תקועים עוד מהממשלה הקודמת ותקציביהם קוצצו בממשלה הנוכחית.
למרות המלצותיה של הוועדה שהדגישה "את הצורך בקיום תהליך מהיר ושקוף....והבניית הליך אפקטיבי של מעקב ובקרה ליישום". חוקרי המרכז נתקלו בהיעדר שקיפות ובהיעדרו של מעקב מסודר אחר יישום ההמלצות.
עמית בן צור: "מאות האלפים שיצאו לרחובות גרמו למחויבות גבוהה של הממשלה, ביחס לעבר, ליישום ההמלצות. עם זאת, הוועדה לא המליצה לשנות את התפיסה הכלכלית-חברתית של הממשלה, אלא פעלה בתוך המסגרת הקיימת שבגללה פרצה המחאה. גם בתוך המסגרת המוגבלת הזו, הוועדה לא הצליחה להביא ליישום חלק ניכר מהמלצותיה".

תאריך:  23/09/2014   |   עודכן:  23/09/2014
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
פחות ממחצית המלצות טרכטנברג יושמו
תגובות  [ 1 ] מוצגות  [ 1 ]  כתוב תגובה 
1
איזה חצי ?
בבון זה קוף  |  23/09/14 14:29
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות המחאה החברתית
שולמית קיסרי
שלוש שנים עברו ממחאת קיץ 2011, שאפשר לכנות אותה, בהשאלה, גם "האביב העברי". אחרי המחאה היו בחירות שנתנו ממשלה חדשה ואחר כך מלחמת עזה, צוק איתן. מה בעצם היה לנו, אם בכלל?
צ'לו רוזנברג
ההתעלמות מזעקת הצעירים, המתקפה הרבתי עליהם והיחס המחפיר כלפי דרישותיהם, כל אלה לא סייעו, וגם לא יסייעו להחזרתם ארצה. צעירים אינם מתביישים יותר לומר שהמצב הכלכלי, יוקר המחיה, העתיד הלוט בערפל באשר לתעסוקה, כל אלה מטריפים את הצעירים
איתמר לוין
וינשטיין הורה למדינה לחזור בה מעשרה כתבי אישום נגד מפגינים באירועי המחאה החברתית ולהסכים להקפאת הליכים נגד ארבעה מפגינים אחרים
איתמר לוין
וינשטיין: יש לבחון מחדש כל תיק לגופו בשל הזמן שעבר, ואין בכך כדי ללמד שהגשת כתבי האישום הייתה שגויה    התיק העיקרי בו מדובר - נגד דפני ליף
איתמר לוין
כתב אישום נגד מפגין בזמן המחאה החברתית הוגש למחרת ההפגנה - והמשטרה ביקשה לקבל כראיה תקליטורים שאינם עומדים בכללי הראיות    השופטת שריזלי: זו הגשה במועד המסכנת את שלטון החוק
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il