1 |
|
|
1. עם קום המדינה ובשנותיה ה ראשונות, קובעה תפיסת הצבא ותקצובו. מדינת ישראל מנתה בין 1 ל3 מיליון איש ומאחר יותר במהלך מלחמת סיני ואחריה עת משה דיין שימש כרמטכ"ל ואחר כך שר, זכרו לא לברכה, התגבשו תפיסות היסוד של צה"ל לגבי מועד הפרישה, עיסוקיו ועוד. מאז הכל השתנה ויש לבחון מחדש את כל הנחות היסוד.
2.רוב רובו של תקציב צה"ל / משרד הביטחון (שבפועל אין עליו בקרה מנהליו עושים ככל אשר חפצים, מיועד למשכורות,, פנסיות, תקצוב משפחות החללים והנפגעים למרות שהרוב הגדול ,המסיבי, כלל אינם נפגעי לוחמה!
3. פיקוד העורף הכפוף לצבא , פיקוד הצורך משאבים יקרים בכוח אדם, רכוש, תקציב ,,במבחן עלות תועלת ,תרומתו השוטפת לביטחון האזרחים והעורף שואפת לאפס.
4.חוק גיוס חובה ,חוק בזבזני המביא נזק אדיר, אדיר לצבא ולביטחון השוטף. חוק שהפעלתו נובעת משיקולים חברתיים ופוליטיים.
5.מאז מלחמת ששת הימים צה"ל לא הוכיח עצמו כצבא יעיל מנצח ומכריע. צה"ל לא הצליח להעמיד מפקדים בעלי ראיה אסטרטגית לאומית וגלובלית, עם כושר הפתעה, הבקעה ויכולת הטעיה. די לראות את מלחמות ישראל בפלסטינים, בלבנון בחיזבאללה ודי לבחון את אופן אי הצלחתם של מרבית הגנרלים עת פרשו לאזרחות. די לראות את שר הביטחון הרמטכ"ל לשעבר -דוגמה חיה לדרגת אי היכולת והפרדוקס שהוא אינו מבין כמה בוא מגוחך בעיני הציבור שבז לו.
השינוי חייב לבוא!
1. חובה לקחת מהצבא את ניהול ותשלומי הפנסיות, את תשלומיה קצבאות הנכים ,למשפחות ההרוגים. כל תקציב שאינו נטו צבא וביטחון מקומו לא בצה"ל.
2. להעביר את פיקוד העורף על מנת שישרת את הציבור מידי יום ביומו ולכן מקומו יחד עם המשטרה ומגן דוד, מכבי האש וארגונים דומים. אזי נקבל מכפיל כוח אזרחי. הרמטכ"ל אינו מסוגל לנהל ארגון זה!
3. חוק גיוס חובה חייב להשתנות. צה"ל יקבל רק את מיש הוא צריך וכמה שהוא צריך. כל מגויס פרובלמטי מכל סיבה שהיא שיגויס לפיקוד העורף/ משטרה/ מגן דויד/מכבי האש,,.
הדבר בנפשינו.
כיום משרד הביטחון הופך אט אט להיות אוייב העם.
חובה לשנות את המצב ולקצץ בתחומי העיסוק של צה"ל.
חובה למנוע מינוי נוסף של שרי ביטחון בינוניים ובעלי מנטליות שאינה מסוגלת להבין את הפסיכולוגיה של העם ולא את צרכיו הקיומיים. |
|
|
|
|
סגור |
כתוב תגובה ל-
ראובן גרפיט |
|