X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
מנכ"ל טיולי הגליל לשעבר הפסיד בתביעה למניות בפרויקט מקאו בשווי 120 מיליון דולר בית הדין הארצי דחה את הערעורים ההדדיים על גובה ההוצאות שנפסקו בבית הדין האיזורי
▪  ▪  ▪
חננאל. נסיבות ייחודיות [צילום: יוסי זליגר]

משה חננאל, לשעבר מנכ"ל טיולי הגליל, ישלם לקבוצת שלדון אדלסון 360,000 שקל כהוצאות משפט לאחר דחיית תביעתו נגדה בהיקף של מאות מיליוני שקלים. כך קובע (15.9.14) בית הדין הארצי לעבודה, בדחותו ערעורים הדדיים על גובה ההוצאות.
חננאל הועסק בידי חברות מקבוצת אדלסון בשנים 2000-1995 באיתור השקעות בתחום ההיי-טק. לאחר שהעסקתו הופסקה, הוא תבע הן הכרה בו כעובד ופיצויים בסכום שהוערך ב-1.5 מיליון שקל, והן זכאות ל-12% מפרויקט ההימורים הענק של אדלסון באי מקאו - תביעה שהוערכה ב-120 מיליון דולר.
בית הדין האיזורי לעבודה בתל אביב דחה את שתי התביעות וחייב את חננאל בתשלום הוצאות בסך 360,000 שקל. בית הדין הסביר את הסכום החריג בכך שהתביעה העיקרית - בנושא מקאו - לא הייתה תביעת עבודה רגילה, מהסוג בו נהוג לפסוק הוצאות נמוכות (אם בכלל), אלא תביעת ענק עסקית. התיק התנהל שנים רבות והתקיימו בו ישיבות רבות, היקף החומר היה רב ולקבוצת אדלסון היו הוצאות כבדות, בין היתר על הבאת עדים מחו"ל וחוות דעת של מומחים, המשיך בית הדין.
השופטת לאה גליקסמן הסכימה עם בית הדין האיזורי. לדבריה, "נוכח העובדה שמדובר בהליך חריג ויוצא דופן בבית הדין לעבודה, כאשר בית הדין האיזורי הוא זה המודע למאפייניו הייחודיים של ההליך ולהתנהלות הצדדים בהליך, ונוכח העובדה כי בית הדין האיזורי שקל את מכלול השיקולים הרלוונטיים לפסיקת הוצאות, אין מקום לחרוג מהכלל שלפיו ערכאת הערעור לא תתערב בשיקול דעתה של הערכאה הדיונית בקביעת שיעור הוצאות משפט.
"בנסיבותיו הייחודיות של המקרה הנדון, העובדה שנפסק שיעור הוצאות חריג אין בה, כשלעצמה, כדי להצדיק התערבות בשיקול דעתה של הערכאה הדיונית, בנסיבות בהן הערכאה הדיונית הביאה בחשבון את מכלול השיקולים הרלוונטיים, וחננאל לא השכיל להצביע על פגם באופן הפעלת שיקול הדעת".
קבוצת אדלסון טענה שהסכום שנפסק לה הוא קטן מאוד ביחס להוצאותיה בפועל, אך גם ערעורה נדחה. לדברי גליקסמן, הדברים שנאמרו לגבי ערעורו של חננאל יפים גם לגבי ערעור זה. הנשיא יגאל פליטמן, השופט אילן סופר ונציגי הציבור ראובן בוימל ואילן שחור הסכימו עם גליקסמן. את חננאל ייצגו עוה"ד דוד פרץ ועדי פיגל, ואת אדלסון - עוה"ד דורי קלגסבלד ואמיר שרגא.

תאריך:  28/09/2014   |   עודכן:  28/09/2014
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
משה חננאל ישלם לאדלסון 360,000 שקל
תגובות  [ 0 ] מוצגות  [ 0 ]  כתוב תגובה 
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
יפעת גדות
סקר חדש שנעשה בבריטניה הראה כי מספר לא מבוטל של נשים "שומרות לעצמן" גבר נוסף למקרה שיחזרו לסטטוס של רווקות או גרושות
איתמר לוין
כותב מאמר טען ללשון הרע במסגרת התגובות עליו    בית המשפט: הצעתו של News1 להסיר את המאמר והתגובות כאחד הייתה סבירה; הכותב לא יכול היה לדרוש שרק מאמרו ימשיך להתפרסם
איציק וולף
חברי מועצת תל מונד הדיחו את ראש המועצה, רוני גולן, מחברותו בוועדת התכנון והבניה המרחבית    גולן ניסה למנוע קיום הישיבה והודיע על ביטולה    ממלא מקומו וחברו לרשימה הבהיר כי ביטול הישיבה אינו חוקי, ניהל את ישיבת המועצה במקום גולן שנעדר ממנה והצטרף לחברי האופוזיציה בהצבעה
יצחק דנון
החברה שבשליטת הלל צ'רני טוענת שרמ"י מסרבת לממש חוזה להקמת תחנת דלק, בעקבות חקירה בה עלה החשד שאולמרט הבטיח את התחנה - וזאת למרות שהחשד הופרך
יצחק דנון
מדיה פורס תקשורת טוענת שגוגל חסמה ללא התראה וללא הצדקה את חשבון ADSENSE שלה וחילטה ממנו 750,000 שקל
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il