X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
פינטו ביקש דחייה בנימוק שאינו יכול להתייצב יומיים לפני יום הכיפורים, כאשר הוא גם סועד את אשתו המאושפזת בניו-יורק
▪  ▪  ▪
פינטו. מטפל בילדיו [צילום: מן הטלוויזיה]

דחייה של חודש במשפטו של הרב יאשיהו פינטו. הנהלת בתי המשפט הודיעה (יום א', 28.9.14), כי לבקשת הצדדים נדחה מועד הצגת הסדר הטיעון ל-22.10.14. המועד המקורי שנקבע, כאשר הצדדים ביקשו לקיים את הדיון מוקדם ככל האפשר, היה 1.10.14 (יום ד' הקרוב).
סניגוריו של פינטו נימקו את הבקשה בכך שהמועד המקורי הוא יומיים בלבד לפני ערב יום הכיפורים, מועד שהוא בעל משמעות רבה במיוחד למי שעומד בראש קהילה גדולה כמו מרשם. עוד אמרו עוה"ד אייל רוזובסקי ורועי בלכר, כי פינטו סועד את אשתו דבורה, המאושפזת בבית חולים בניו-יורק, ובמקביל מטפל בשלושת ילדיהם. בנסיבות אלו, טענו, הדרישה מפינטו להתייצב היא קשה מנשוא. הבקשה לשינוי המועד הוגשה ב-18.9.14, יום לאחר שנקבע התאריך המקורי בידי סגן נשיאת בית המשפט המחוזי בתל אביב, עודד מודריק.
פינטו אמור להודות במסגרת ההסדר בכך שהעניק לתת-ניצב אפרים ברכה שוחד בסך 400,000 שקל-פעולה שלפי כתב האישום בוצעה בידיעת הממונים על ברכה, שדיווח להם על הצעת השוחד של פינטו. עוד נאמר בכתב האישום המוסכם, כי פינטו השתמש לצרכיו ב-1.2 מיליון דולר מכספי עמותת חזון ישעיה. בתמורה להסדר עימו, התחייב פינטו להעיד נגד ניצב בדימוס מנשה ארביב, שלטענתו אף הוא קיבל ממנו שוחד. המדינה תבקש לגזור על פינטו שנת מאסר בפועל, וההגנה תטען לעונש באופן חופשי.
בפני בג"ץ תלויה ועומדת עתירה של התנועה לאיכות השלטון, המבקשת לבטל את ההסדר בטענה שהוא בלתי סביר בצורה קיצונית. העתירה תידון מחרתיים (30.9.14) בפני הנשיא אשר גרוניס והשופטים ניל הנדל ודפנה ברק-ארז. כפי שנחשף ב-News1, ההסדר מנקה בצורה תמוהה את ברכה, למרות ריבוי העדויות והראיות המטילים חשד כבד על התנהלותו ביחסיו הממושכים עם פינטו.

תאריך:  28/09/2014   |   עודכן:  28/09/2014
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות פרשת פינטו
יואב יצחק
מידע בלעדי שהגיע ל-News1 מעיד כי תנ"צ אפרים ברכה, שנמנה עם חסידיו הקרובים ביותר של הרב פינטו, ייעץ לרב ולמנהל עמותת חזון ישעיה, אברהם ישראל, באשר לעסקה שבוצעה בעמותה - שהיוותה מאוחר יותר את הטריגר לפתיחת חקירה    למרות זאת, אפרים ברכה זוכה עדיין לגיבוי ולחיפוי מצד היועמ"ש ופרקליט המדינה
איתמר לוין
התנועה לאיכות השלטון: ההסדר נוגד את הנחיות היועץ המשפטי לממשלה ומשריר נורמות מושחתות לפיהן בעלי השפעה יכולים להפעיל לצרכיהם את בכירי מערכת אכיפת החוק
יואב יצחק
היועץ המשפטי לממשלה ופרקליט המדינה נותנים גיבוי לתנ"צ אפרים ברכה ונמנעים מלחוקרו בפוליגרף בשאלות: האם אכן קיבל כספים מפינטו במשך שנים; והאם אכן הדליף לפינטו פרטים מחקירות רגישות, כולל בפרשת חזון ישעיה    בניגוד לזאת, נגד מנשה ארביב הם מחייבים את הרב פינטו, במסגרת ההסדר, להתייצב לחקירה ככל שיידרש לבדיקת פוליגרף בדבר החשדות שהעלה נגד ארביב
איתמר לוין
מה תגידו על גברים המתיימרים לדקדק במצוות, ובכסות זו נוטשים את נשותיהם וילדיהם בחגים בעוד הם נוסעים לאומן או למערכת המכפלה?
עידן יוסף
התנועה מוחה בפני היועמ"ש וינשטיין נגד הסדר הטיעון    "חובה לחקור את אופי הקשרים האישיים שהיו קיימים לאורך שנים בין הרב פינטו לבין תנ"צ ברכה ובין רעיותיהם ולבחון, האם תנ"צ ברכה העביר לרב מידע חסוי מחקירות"
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il