X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
הרשות הארצית הסכימה בשתיקה להשמעת מוזיקה קלאסית בקו של חברת מטרופולין בשרון למרות שהדבר עומד בסתירה לתקנת תעבורה מטרופולין מתכוונת להשמיע נעימות בכל אוטובוסיה העירוניים
▪  ▪  ▪
נגנים של סימפונט רעננה באוטובוס של מטרופולין [צילום: דוברות עיריית רעננה]
צליל קצת צורם
השמעת יצירות קלאסיות באוטובוסים יכולה להיות חוויה מהנה. אבל היא אינה יכולה להיעשות ללא היתר כתוב ממשרד התחבורה. אם סבור משרד התחבורה שהתקנה הישנה המערימה קשיים על השמעת מוזיקה קלאסית בתחבורה הציבורית אינה רלוונטית עוד - עליו לשנותה או לבטלה. כמובן, יהיה עליו להביא בחשבון את מכלול השיקולים. כגון, השמעת מוזיקה בשעות הלילה בקווים ארוכים בהם נוסעים מבקשים לישון בנסיעה, השמעת מוזיקה בימי ספירת העומר ובין המצרים בהם קיימת הגבלה הלכתית בעניין וכיו"ב.

חברת מטרופולין קיבלה היתר מיוחד, בעל-פה, מהרשות הארצית לתחבורה ציבורית, המאפשר לה להשמיע במקצת קווי השירות שלה מוזיקה קלאסית.
בעשר מתוך חמישים תחנות במסלול קו 48 (תל אביב-רעננה), מושמעת מוזיקה לפרקי זמן קצרים, מיזם משותף של מטרופולין עם עיריית רעננה וסימפונט רעננה.
ההיתר מהרשות הארצית לתחבורה ציבורית ניתן כאמור בעל-פה, יותר כהסכמה שבשתיקה. זאת למרות שלפי תקנה 422 (א) "הנהג והכרטיסן לא יפעילו מקלט רדיו, מקלט טלוויזיה או מכשיר אחר המשמיע קולות או צלילים באוטובוס בקול רם, הן בנסיעות עירוניות והן בבין-עירוניות, ועליהם להפסיק את פעולת הרמקולים המיועדים לנוסעים, לפי דרישת אחד הנוסעים".
מחברת מטרופולין נמסר כי החברה קיבלה היתר להשמעת המוזיקה, ומציגים היתר מנציבות שוויון זכויות לאנשים עם מוגבלות במשרד המשפטים בו נכתב: "אין שום בעיה להוסיף לכריזה מוזיקה לפני או אחרי המלל, אך כמובן לא בו-זמנית עם המלל". לשאלת News1 כיצד מתיישב ההיתר האמור עם תקנת התעבורה האמורה, השיבו במשרד המשפטים כי מדובר בהיתר לפי כל דין. כלומר, כזה הקובע שאין מניעה לעשות כן לפי ההוראות בעניין נגישות. אולם אין אם הדבר מתנגש עם תקנות התעבורה הרי שיש לקבל היתר ממשרד התחבורה.
לשאלת News1 האם ניתן יהיה להפסיק את המוזיקה למקרה שאחד הנוסעים יבקש זאת, נמסר: "עוצמת הכריזה באוטובוסים נקבעת ע"פ תקנות הנגישות, קיימות אגב עוצמת יום ועוצמת לילה. בנוסף ולמען הסר ספק קיימת שליטה על העוצמה מחדר הבקרה ובמקרים חריגים ניתן לשנות בזמן אמת את הווליום, דבר שלא קרה עד כה".
עבור הפרויקט המיוחד נבחרו קטעי יצירות קלאסיות מוכרות, שהוקלטו במיוחד ע"י תזמורת סימפונט רעננה. בין הקטעים שנבחרו: הסימפוניה החמישית של בטהובן, מפצח האגוזים של צ'יקובסקי, הדנובה הכחולה של שטראוס וכרמן של ביזה. הקטעים מנוגנים למשך 15-10 שניות, כסימן מקדים להגעה לתחנות העצירה של הקו. בימי השקת הפרויקט, חולק לנוסעים דיסק מיוחד שהופק ביוזמת הסימפונט, הכולל את קטעי היצירות שיושמעו בקו (חלקן בגרסת היצירה המלאה), כולל קטעי קריינות המספרים בקצרה על-אודות היצירות השונות. על-מנת לשמוע את היצירות בשלמותן, מופנים המאזינים באמצעות הדיסק לאתר הסימפונט ברשת.
מחברת מטרופולין נמסר כי מחקרים רבים בעולם כבר הוכיחו את הקשר המרגיע והמועיל בין מוזיקה קלאסית למצבנו הנפשי והגופני. כך לדוגמה, במחקר שנערך לאחרונה באוניברסיטת דיוק (Duke) שביסס את הקשר בין מוזיקה לרפואה עלה כי האזנה יומיומית למוזיקה קלאסית מפחיתה משמעותית כאבים, חרדות ואף מורידה לחץ דם גבוה ללא צורך בתרופות. ניסוי נוסף שנערך בלונדון, במסגרתו הושמעה מוזיקה קלאסית בתחנות רכבת מועדות לפורענות, הציג ירידה של 33% בשיעורי הפשיעה והוונדליזם במקומות אלו.
ממשרד התחבורה נמסר כי עד כה, מתקבלות תגובות אוהדות מהנוסעים. ממטרופולין נמסר כי יש כוונה להרחיב את המיזם לכלל הקווים העירוניים של החברה.

תאריך:  01/10/2014   |   עודכן:  02/10/2014
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
מטרופולין קיבלה היתר מיוחד להשמיע מוזיקה
תגובות  [ 1 ] מוצגות  [ 1 ]  כתוב תגובה 
1
המוזיקה לא משפרת את המצב
ישע  |  2/10/14 08:21
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות תחבורה ציבורית
עידן יוסף
זאת לנוכח מחאת הסוחרים שטענו כי שינוי מסלולי קווי התחבורה הציבורית גרם להאטה במסחר
יצחק דנון
בעלי תחנת דלק בשדרות הרצל בירושלים טוענים כי העבודות להקמת הרכבת הקלה פגעו בהכנסות התחנה
עידן יוסף
חברות התחבורה הציבורית העבירו למשרד התחבורה כנדרש את רשימת הקווים שיפעלו במהלך יומו הראשון של ראש-השנה, אולם יד נעלמה העלימה את המידע המבוקש ולנוסעים נמסר כי אף קו תחבורה ציבורית לא יפעל
יצחק דנון
מבקשת מבית הדין הארצי לקבוע שהיא מייצגת את עובדי חברת האוטובוסים    טוענת שהעובדים עזבו את כוח לעובדים לאחר ששירת אינטרסים צרים
עידן יוסף
74% מהציבור מוכן להשאיר את המכונית בבית ולהשתמש בתחבורה הציבורית    38% דיווחו כי אין להם מהבית תחבורה ציבורית זמינה ונוחה למקום העבודה או הלימודים
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il