X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
משרד הפנים: בית הדין יוכל למנוע פרסום "לשם שמירה על פעילותה התקינה של הרשות המקומית" ההצעה - במסגרת רפורמה מקיפה בדין המשמעתי ברשויות
▪  ▪  ▪
משרד הפנים. גם סוביודיצה [צילום: פלאש 90]

משרד הפנים מציע להעניק לבתי הדין המשמעתיים ברשויות המקומיות "כרטיס פתוח" לסגירת הדלתות ולמניעת פרסום ההליכים. כך עולה מתזכיר חוק לרפורמה מקיפה בדין המשמעתי ברשויות, שהפיץ המשרד (יום ב', 29.9.14) לקבלת תגובות.
התזכיר קובע בנושא פומביות הדיון, כי הדיונים יתקיימו בפומבי - אך בית הדין יוכל למנוע זאת בין היתר "לשם שמירה על פעילותה התקינה של הרשות המקומית"; מדובר בסעיף-סל שעלול להתגלות כאמצעי למניעת פומביות של חלק ניכר מן הדיונים. בעוד סעיף הסוביודיצה בחוק העונשין סופג ביקורת רבה, מציע התזכיר להחיל אותו על הדין המשמעתי ברשויות ואף לקבוע בצידו מאסר של חצי שנה.
על-פי התזכיר, יבוטל הליך הקובלנה, וההליך המשמעתי ייפתח בידי הממונה על המשמעת - שיהיה מנכ"ל הרשות, מזכיר הרשות או האחראי על כוח האדם אם הוסמך בידי המנכ"ל. האחראי על המשמעת יוכל לנקוט בהליך מינהלי במקום בהליך משמעתי, ולהטיל על העובד עונשים החל מהתראה ועד לשלילת משכורת אחת. העובד יוכל לערער על ההחלטה בפני בית הדין.
התזכיר מציע חידוש בדמות מינוי חוקר שיבדוק את התלונה נגד העובד; ברשויות קטנות יכול מבקר הרשות למלא תפקיד זה; ניתן יהיה להעסיק חוקר פרטי כחלק מן החקירה. החוקרים ייהנו מסמכויות מורחבות, ובהן גביית עדויות מעובדי הרשות ותפיסת מסמכים שלה ושל תאגידים שבבעלותה. העדר שיתוף פעולה עם החוקר יהווה עבירת משמעת בפני עצמה.
התזכיר מציע להגדיל את מספר כלי הענישה שעומדים לרשות בית הדין, ולהוסיף ענישה על תנאי (כיום ניתן להטיל רק פיטורים על תנאי) והוצאה לחופשה (בשכר או שלא בשכר), וכן להגדיל את סכום המשכורת שניתן יהיה להפקיע כקנס. בית הדין גם יהיה רשאי להורות לעובד להשיב לקופת הרשות סכומים שקיבל עם פרישתו, אך לא יותר משש משכורות.
עוד מוצע, שבית הדין לא יהיה חייב להפעיל פיטורים על תנאי גם אם התממש התנאי. בית הדין יוכל לשלול - לתמיד או לתקופה מוגבלת - את קצבה הפרישה או חלק ממנה, אם העובד פוטר בשל מעשיו. ניתן יהיה גם לחייב עובד לפצות את הרשות על הנזקים שגרם לה.
התזכיר מציע להחיל על הדין המשמעתי ברשויות את חוק זכויות נפגעי עבירה, כך שקולם יישמע בהליך. עוד מוצע לקבוע, כי עובד שפעל תוך זילות בית הדין, יהיה צפוי לשלילה של עד מחצית ממשכורתו. תקופת ההתיישנות, מציע התזכיר, תהיה שלוש שנים מהיום בו נודעה העבירה לאחראי על המשמעת, או חמש שנים מיום ביצועה.
בנוגע להשעיה לפני העמדה לדין משמעתי, מוצע שסמכות זו תהיה בידי הממונה על המשמעת באישורו של היועץ המשפטי לרשות. ההשעיה תוגבל בזמן ותהיה חובה לבחון אותה אחת לתקופה מוגדרת. אם יורשע העובד, ניתן יהיה לחייבו להחזיר את השכר שקיבל בתקופת ההשעיה. אם הוא יזוכה, תחויב הרשות להשלים את שכרו לתקופת ההשעיה (בקיזוז הכנסות שהיו לו מעבודות אחרות).

תאריך:  30/09/2014   |   עודכן:  30/09/2014
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
אפשרות למניעת פרסום דין משמעתי ברשויות
תגובות  [ 0 ] מוצגות  [ 0 ]  כתוב תגובה 
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
איתמר לוין
ראש עיריית בת ים המושעה הודה במסגרת הסדר טיעון בשלוש עבירות של הפרת אמונים    הסיבות העיקריות להקלה בעונש: הסדר הטיעון, הקלון, עדויות האופי והמעצר המתוקשר
אלעזר לוין
מנכ"ל משרד הפנים ויו"ר הוועדה למתחמים מועדפים לדיור: הודיע בישיבתה הראשונה של הוועדה, שהיא "תשים דגש על פיתוח אזורי תעשיה ומבני ציבור" - למרות שהוועדה הוקמה בעיקר כדי לקדם בניית דירות
עידן יוסף
ח"כ חנין אומר כי הפוליגמיה בעייתית, אבל כדי להילחם בה יש לראות בבדואים אזרחי ישראל    ח"כ יואל רזבוזוב נגד ירון לונדון: "השוואה בין העולים לבין המסתננים היא גזענות פושעת ועבירה פלילית"
איציק וולף
חברי כנסת מימין ומשמאל הגיבו על נאום נתניהו בפני העצרת הכללית של האו"ם    בשמאל כינו את הנאום "עייף" ו"החמצת הזדמנות"    בימין שיבחו את נתניהו על שהשיב מהלומה לאבו מאזן
עידן יוסף
הנוהל החדש של משרד הכלכלה להגברת התחרות ולהפחתת המחירים באמצעות חלוקת מכסות יבוא מוצרי מזון פטורים ממכס - יוצא לדרך    המשרד יפרסם הקצאה תחרותית ליבוא גבינות קשות בפטור ממכס, שתהווה 20% מהיקף שוק הגבינות הקשות
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il