X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
משרד התחבורה לא התיר בפעם הראשונה מאז קום המדינה הפעלה מצומצמת של קווי שירות בניגוד לחוק ביישובים ערביים מדובר בתקלת מערכת שתוקנה
▪  ▪  ▪
הסטטוס-קוו נשמר[צילום: AP]
מועדים לא לדריסה
עידן יוסף
ההיתר שמעולם לא ניתן להפעלת תחבורה ציבורית בכיפור אינו סתם הפרה של הסטטוס-קוו, אלא עלול היה להוות פגיעה בליבת הזהות היהודית של המדינה
לרשימה המלאה

(ידיעה מעודכנת) מידע מטעה באתר כל-קו של משרד התחבורה הראה כי לראשונה בתולדותיה של מדינת ישראל, תופעל תחבורה ציבורית ביום הכיפורים. במשרד התחבורה ביקשו להבהיר כי מדובר בטעות והעניין תוקן. מדובר היה במספר מצומצם של קווים. בכל השנים נמנעת המדינה מלהפעיל תחבורה ציבורית בראש-השנה, למעט קווי שירות בודדים המופעלים בידי חברות בבעלות ערבית. אולם ביום כיפור מקפידות גם חברות אלה להשבית לחלוטין את תנועת התחבורה הציבורית.
הפעלת הקווים, אם הייתה מתבצעת, הייתה מפרה את הסטטוס-קוו הקיים ומתבצעת לכאורה בניגוד לחוק וללא עבודת מטה מקדימה שתבחן את כל ההשלכות של המהלך - חברתיות, כלכליות, תרבותיות, בטיחותיות, משפטיות ועוד.
הסברה הייתה בתחילה כי משרד התחבורה הסכים להפעלה על-רקע ההתנגשות - שתחול השנה ובשנה הבאה - בין יום כיפור לעיד אל אדחא (חג הקורבן המוסלמי). מדובר באירוע נדיר. כאמור, לא זו בלבד שלא ניתן היתר, אלא אף יש מספר קטן יותר של בתי עסק הפועלים בחג המוסלמי ולכן גם אין צורך בקווי תחבורה ציבורית.
בחברות ג'י בי טורס וגלים הבהירו כי המידע שנמסר באתר משרד התחבורה, כפי שנמסר עד נכון לאתמול, היה שגוי וכי כלל לא היה בכוונתן להפעיל אף קו, ודאי שלא בריכוזים מעורבים. החברות פרסמו רק היום עידכונים באתריהן הרשמיים ולפיהם לא תהיה פעילות. אולם באתר של חברת ש.א.מ אקספרס נכתב כי לפני צאת כיפור יפעלו בנצרת ארבעה קווים בלבד - 1, 7, 9 ו-15. במשרד התחבורה אומרים שאלו הם ארבעת הקווים היחידים הפועלים בכיפור, ומדובר בקווים ותיקים שפועלים כל שנה ביום זה, כ שאין הפרה של הסטטוס-קוו.
גם חברת נתיב אקספרס, הנמצאת אף היא בבעלות ערבית, לא תפעיל אף קו בכיפור, לרבות קוויה המשרתים את המגזר הערבי. כך גם יעשו יתר החברות - אגד, אפיקים, קווים, מטרופולין ואחרות.
על-פי המידע שהופיע באתר משרד התחבורה, וכאמור נמחק, אמורים היו הקווים לפעול בעיקר בריכוזי אוכלוסין ערבים אך לא רק. חלק מהקווים "נעו" לכאורה בחיפה, שהיא עיר מעורבת ו"יעצרו" גם באזורים מעורבים, דוגמת קריית הממשלה בחיפה. עוד נכתב בטעות כי תהיה פעילות גם בנקודות ובצמתים נוספים בהם יש יהודים ואפילו ליד בסיסים צבאיים, להלן רשימה חלקית של הצמתים: גולני, מצפה נטופה, נצרת עילית, צלמון, נטפים, לוטם, חנתון, יודפת, הסוללים, מורשת, קורנית, בית רימון, להבים, יובלים, ציפורי ועוד.
אם היה המידע השגוי שנמסר נכון, הרי שמדובר לכאורה בהפרה של החוק. תקנה 386ב לתקנות התעבורה קובעת כי כל ההיתר להפעלת קווים ליישובים של לא-יהודים אינו חל על קו שירות רצוף שניתן לגביו רישיון קו לפני 1 בינואר 1991. קו שירות רצוף הוא קו שירות שהרישיון שלו ניתן להפעלתו הרצופה ביום המנוחה החל בשעה 13:00 של ערב יום המנוחה. משמעות הדברים היא שמכיוון שלאף קו בישראל לא ניתן אישור להפעלה ביום כיפור לפני התאריך האמור – הרי שלא ניתן להפעיל אף קו ביום זה, והדבר מצריך שינוי בחקיקה ראשית.
יצוין כי גם חברות התחבורה הציבורית הערביות במזרח ירושלים, שאינן קשורות ליתר התחבורה הציבורית במדינה, ופועלות בכל שנה בכיפור יצמצמו השנה את פעילותן בשל עיד אל אדחא.

תאריך:  02/10/2014   |   עודכן:  02/10/2014
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
מערכת המידע מסרה שיש תחבורה ציבורית בכיפור; משרד התחבורה: "תקלה במערכת"
תגובות  [ 6 ] מוצגות  [ 6 ]  כתוב תגובה 
1
בחיפה נוסעים בכיפור עשרות שנים
צביעות  |  2/10/14 15:16
2
כל הכבוד!! ועכשיו בשבתות!! ל"ת
בולגרי  |  2/10/14 15:23
3
כל הכבוד,די לכפיה הדתית ,באמת  ל"ת
ריקונין  |  2/10/14 15:33
4
זאת המדינה היהודית והדמוקרטית
קורןנאוה טבריה  |  2/10/14 15:37
5
למה פירסמת? ל"ת
מי שצריך לדעת ידע  |  2/10/14 15:44
6
פוסט שמתאים לצופה החשוך
אביקו   |  2/10/14 16:04
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות חגים ומועדים
גלית יצחק-אוגנוב
כך עולה מנתוני עמותת אור ירוק    נרשמה עלייה של כ-35% במספר הילדים ובני-נוער בגילאי 0 עד 19 שנפגעו כתוצאה מרכיבה על אופניים ביחס לשנת 2012    אור ירוק: הקפידו על חבישת קסדה, אשר הוכחה כאביזר מציל חיים
איציק וולף
ההזהרה - לפני יום הכיפורים היהודי וחג הקרבן המוסלמי החלים בשבת הקרובה    "המשטרה לא תאפשר פגיעה בסמלי שלטון ודת ותפעל בנחישות ואפס סובלנות כלפי מסיתים ומפרי הסדר"
בתיה אלימלך
העדיפו מזונות העשירים בסיבים תזונתיים    יש הממליצים להפחית משקאות כמו קפה, תה וקולה מספר ימים לפני הצום    השתדלו להימנע ממאמץ גופני מוגבר, כיוון שזה עלול להוריד את ערכי הסוכר בצורה ניכרת
זאב בן-יוסף
ערב יום כיפור עלינו לעצור ולנהל חשבון נפש של ממש, ולפני שנכפר על חטאינו נבליג על נקיפוֹת המצפון ונלמד ליהנות מהם ולהעריך ולהודות על כל הטוב והיפה סביבנו
חננאל ובר
יהי רצון שנחזור בתשובה ביום הכיפורים - תשובה מאהבה - כך שגם אם נצא בסיכום שלילי, נמחוק אותו ונזכה להתחיל את השנה הבאה "בטבולה רסה"
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il