X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
ראשי החברה זועמים על הצעת חוק ההסדרים, שלפיה תחויב קק"ל להעביר לממשלה 65% מהכנסותיה ממכירת מקרקעין הסכום: 650-470 מיליון שקל לשנה "החוק מנוגד לחוק יסוד זכות הקניין, ולאמנה בין הממשלה לבינינו"
▪  ▪  ▪
[צילום: יח"צ]

הקרן הקיימת לישראל תגיש עתירה לבג"ץ, אם הכנסת תאשר את הסעיף בהצעת חוק ההסדרים, שלפיה תחויב להעביר למדינה 65% מתמורת המכירה של קרקעותיה. כך אומרים למעשה (אם כי לא פורמלית) שני יושבי הראש של הקרן, במכתב ששלחו בסוף השבוע (יום ה', 2.10.14) לשר האוצר יאיר לפיד.
על-פי הצעת חוק ההסדרים, האמורה להיות מאושרת השבוע (יום ו', 7.10.14) בממשלה, תחויב קק"ל להעביר למדינה את רוב הכנסותיה, הנובעות ממכירת מגרשיה, המנוהלים על-ידי רשות מקרקעי ישראל. הצעת החוק אינה נוקבת בסכום או באחוז, אך אומרת כי המדינה תפעל לביטול הפטורים ממס שהקרן נהנית מהם, אם זו לא תסכים להעברת 65% מההכנסות למדינה. בכוונת המדינה להשתמש בכספים לעבודות תשתית על קרקעותיה.
אשתקד מכרה רשות מקרקעי ישראל מגרשים של קק"ל ב-1 מיליארד שקל. בינואר-אוגוסט מכרה הרשות מגרשי קק"ל ב-500 מיליון שקל, שהם קצב שנתי של 750 מיליון שקל. לכן מדובר על 470 עד 650 מיליון שקל לשנה. הסכום עשוי כמובן להשתנות משנה לשנה.
שני היו"רים של הקרן הקיימת, אפרים שטנצלר ואלי אפללו, כותבים ללפיד כי הצעות החוק עומדת "בניגוד מוחלט" לזכויות הקניין של המגרשים, הנמצאים בבעלותה, וכי הלאמת כספים אלו מהווה "פגיעה מידתית ובלתי סבירה" בזכות הקניין. הביטוי האחרון מאותת בבירור על הכוונה להגיש עתירה לבג"ץ נגד החוק.
בנוסף כותבים שטנצלר ואפללו, כי המדובר למעשה בהלאמת כספי יהודי התפוצות: קק"ל היא חברה-בת של ההסתדרות הציונית העולמית, הפעילה בכל העולם, והמגשים של קק"ל הם לאמיתו של דבר בבעלות יהודי העולם חברי ההסתדרות העולמית. ועוד: "הכספים שאנחנו מקבלים מרשות מקרקעי ישראל אינם מתנה, אלא תמורת המכירה של המגרשים שלנו, לאחר ניכוי הוצאות" – הם כותבים.
עוד הם אומרים, כי הצעת חוק ההסדרים מנוגדת לאמנה בין המדינה לבין קק"ל, מ-1961, הקובעת כי יש להודיע ששה חודשים מראש על כל כוונה להכניס שינוי באמנה.

תאריך:  05/10/2014   |   עודכן:  05/10/2014
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
קק"ל תפנה לבג"ץ נגד הלאמת כספיה
תגובות  [ 1 ] מוצגות  [ 1 ]  כתוב תגובה 
1
קק״ל גזל כספים של שריד שואה
ישע  |  5/10/14 12:22
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
איתמר לוין
בית המשפט התיר לפרסם את שמו של עורך הדין שהודה שגנב 14 מיליון שקל מחשבונות נאמנות של לקוחותיו במשך 16 שנים    הסדר הטיעון: חמש שנות מאסר
איתמר לוין
האתר פרסם צילום של כתבה שפורסמה בעיתון לבנוני, ובה מופיעה התמונה הידועה של שר הביטחון דאז מביט דרך משקפת סגורה    יפצה ב-6,000 שקל את אפרים שריר על הפרת זכות היוצרים
יצחק דנון
איתן יקותיאל מואשם, במסגרת הסדר טיעון, באשמת השפעה בדרכי תרמית על שערי ניירות ערך של חברות ציבוריות
אביתר בן-צדף
לאחר כיום חיפושים הודיעה מפקדת הצי החמישי, כי איש צוות האוויר נהרג, וגופתו לא נמצאה    המטוס המריא מספינה, המסייעת ללחימה בדאעש
אביתר בן-צדף
גנרל ראלף או בייקר הורד בדרגה עקב חקירה בהאשמה של הטרדה מינית    פיקד על הכוחות האמריקניים ללוחמה בטרור בקרן אפריקה    יועצת מדינית האשימה, כי תקף אותה מינית כשהיה שיכור לאחר מסיבה פרטית בג'יבוטי
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il