X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
חברות התחבורה הציבורית יוכלו להסיע מעל 10 נוסעים בעמידה בנסיעות בין-עירוניות אבל רק במקרים חריגים נוהל חדש יאסור עליהן לקחת נוסעים בעמידה מתחנות המוצא בנסיעה האחרונה יהיו חייבים להעלות נוסעים שנשארו בתחנה
▪  ▪  ▪
הדילמה הנצחית [צילום: בוצ'צ'ו]
צדק כפול
ההנחיה החדשה אותה צפויה לפרסם בקרוב הרשות הארצית לתחבורה ציבורית עושה צדק כפול: צדק עם הנהגים והחברות המפעילות וצדק עם הנוסעים. לא פעם נתקלתי בנהגים שנקרעים, פשוטו כמשמעו, בשאלה האם להשאיר נוסע בלילה בתחנה ולא להסתכן בקנס גבוה או להעלות אותו למרות הסיכון ולמלא אחר צו הלב הרחום שאינו מניח לעשות זאת. מדובר בהנחיה אנושית ומידתית שמתחשבת בכל השיקולים. הפצתה מיד אחרי יום כיפור מזכירה לנו שבמדינה יהודית ניתן לבטא את הערכים גם דרך חוזרים ונהלים.

הרשות הארצית לתחבורה ציבורית תתקן את ההנחיות באופן שיפתור את המציאות הבעייתית מולה מתמודדות חברות התחבורה הציבורית בישראל – שלא להשאיר נוסעים בתחנה מול האיסור להעלות יותר מ-10 נוסעים בעמידה בנסיעות בין-עירוניות. כך נודע ל-News1.
בעבר ניתן היה להעלות מספר נוסעים גדול לאוטובוסים, אולם בעקבות עתירה לבג"ץ מצד נוסעים חרדיים החליט משרד התחבורה לשנות את הנוהל מיוזמתו כפתרון ביניים ולהעמיד את מספר הנוסעים שמותר להסיע בעמידה על עשרה. בשלב כלשהו אף נשקל להכפיל את מספרם ל-20 – יוזמה שנתקלה בהתנגדות מצד נוסעים ולא יצאה אל הפועל.
כדי לזרז את העניינים, מגבלת מספר הנוסעים נכנסה בזמנו ישירות לתוך רשיון הרכב הציבורי המסיע. הסעת נוסעים מעבר למגבלה נשאה בחובתה סנקציה פלילית, שאותה גם המשטרה יכולה הייתה לאכוף. כעת צפויה הרשות הארצית לאמץ שיטה חדשה, כאמור, כדי לפתור את הבעיה:
המגבלה שלא להסיע יותר מ-10 נוסעים בעמידה לא תופיע יותר ברשיון הרכב, אך האיסור עדיין יהיה בעינו. אכיפתו תימסר בידי הבקרה על התחבורה הציבורית (זו אמורה להתחיל אחרי החגים. כבר היום מתקיימת בקרה מצומצמת בידי משרד התחבורה). במקרים חריגים לא תקנוס הרשות את החברות על הסעת הנוסע ה-11 או ה-12 בעמידה. במקרה של הטלת קנס בידי חברת הבקרה יוכלו החברות לערער עליו ולציין את הנסיבות המיוחדות שבגללן חרגו והסיעו מעל עשרה נוסעים בעמידה.
לצד המתקת הדין למפעילים, ייאסר עליהם להסיע נוסעים בעמידה מתחנת המוצא. כלומר, בתחנה הראשונה של הקו יהיה אסור להעלות נוסע שאין לו מקום ישיבה. הדבר יאפשר לסדרנים (ככל שישנם) ולנהגים להתריע מראש על העומס כדי שניתן יהיה לתגבר את השירות. כאמור, מדובר רק בנסיעות בין-עירוניות.
בתוך כך, תפיץ הרשות הארצית לתחבורה ציבורית רשימת חריגים של כ-20 קווים מאספים ואחרים בעלי מאפיינים מיוחדים (תחלופת נוסעים גבוהה וכדומה), שבהם ניתן יהיה להסיע מספר גדול יותר של נוסעים בעמידה, כפי הקיבולת המופיעה ברשיון הרכב. רוב הקווים ברשימה הם של אגד (947, 921 ועוד) ומיעוטם של המפעילים הפרטיים ( כגון, קו 369 של מטרופולין).
עוד תקבע הרשות כי בנסיעה היומית האחרונה של הקווים הבין-עירוניים כולם לא תהיה מגבלה על מספר הנוסעים, בדומה לקווים המוחרגים, וניתן יהיה להסיע מספר נוסעים גדול בעמידה, כפי המופיע ברשיון הרכב (נוסע לכל 4-3 מ"ר). הנחיה זו נועדה למנוע מנוסעים להיתקע בשעות הלילה בתחנות רק משום שלא היה להם מקום על האוטובוס.
באשר לאוטובוסים העירוניים תישאר מגבלת הנוסעים בעמידה כמות שהיא היום – עד 30 בשעות השיא ועד 20 בשעות השפל. כמו באוטובוסים הבין-עירוניים, גם כאן הפיקוח יהיה של הבקרה.
נוהל בעניין צפוי לצאת לחברות בימים הקרובים, ולהיות מיושם במלואו במהלך השנה הקרובה.

תאריך:  05/10/2014   |   עודכן:  05/10/2014
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
בקרוב: נוהל הנוסע ה-11 באוטובוסים
תגובות  [ 5 ] מוצגות  [ 5 ]  כתוב תגובה 
1
לא הבנתי למה ההגבלה לעשר ל"ת
אהרון שחר  |  5/10/14 18:37
2
נשמע לי כמו בדיחה גרועה
גד  |  5/10/14 21:46
3
נוהל הנוסע ה11
יוסף ל  |  5/10/14 22:37
4
מעכשו כל המקרים יהיו 'חריגים' ל"ת
יחודי  |  5/10/14 22:43
5
זה תחבורה ציבורית
ג.ג  |  7/10/14 07:52
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות תחבורה ציבורית
איתמר לוין
בית המשפט: הפעלת קו 972 בין ירושלים לחיפה, בו מבוצעת הפרדה בין גברים לנשים, היא לכאורה בלתי חוקית    מדגיש: לב התביעה הוא ההפרדה המגדרית ולא המחיר הנמוך יותר הנגבה בקו זה
עידן יוסף
ההיתר שמעולם לא ניתן להפעלת תחבורה ציבורית בכיפור אינו סתם הפרה של הסטטוס-קוו, אלא עלול היה להוות פגיעה בליבת הזהות היהודית של המדינה
עידן יוסף
משרד התחבורה לא התיר בפעם הראשונה מאז קום המדינה הפעלה מצומצמת של קווי שירות בניגוד לחוק ביישובים ערביים    מדובר בתקלת מערכת שתוקנה
יאיר ד"ר ויסמן
לכל אלו שחשקה נפשם בכך שמדינת ישראל תהיה מפגרת מבחינת תשתיות ותוקפים את משרד התחבורה בחריפות, כדאי קצת לראות מה קורה בעולם
עידן יוסף
הרשות הארצית הסכימה בשתיקה להשמעת מוזיקה קלאסית בקו של חברת מטרופולין בשרון למרות שהדבר עומד בסתירה לתקנת תעבורה    מטרופולין מתכוונת להשמיע נעימות בכל אוטובוסיה העירוניים
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il