בחודשים האחרונים התחדשו הניסיונות מצד גופים שונים, לשנות את שיטת סימון מחירי המוצרים הנהוגה כיום ולבחון את החלפתה באמצעים אלקטרוניים. על-פי סקר שערכה רשות ההסתדרות לצרכנות נמצא כי הציבור מתנגד נמרצות לכוונה לשנות את שיטת הסימון וכ-83% מהצרכנים סבורים כי ישנה חשיבות לסימון המחיר על גבי כל מוצר ומוצר. לעומת 17.5% מהישראלים שמוכנים להסתפק בהצגת מחירי מוצרים על המדף או בשיטה אלקטרונית כלשהי. כך עולה מסקר מיוחד שערכה רשות ההסתדרות לצרכנות באמצעות מכון המחקר גיאוקרטוגרפיה, בקרב 500 נשאלים, גברים ונשים.
מהסקר עולה, כי 91% מהציבור סבורים כי סימון מחירים על כל מוצר ומוצר מקל על השוואת מחירי המוצרים בניגוד לשיטות אחרות של סימון מחירים. "גם בעידן שבו רשתות השיווק נמצאות בתחרות קשה והצרכן נהנה לעיתים ממגוון הטבות ומבצעים. ישנה חשיבות גדולה לתת לצרכן כלים שיקלו עליו בתהליך השוואת המחירים", כך טוען עו"ד ירון לוינסון, מנכ"ל רשות ההסתדרות לצרכנות.
לדבריו, "בסופו של דבר הדרך היחידה של הצרכן לעקוב ולקבל החלטה מושכלת היכן לערוך את הקניות, מתאפשרת באמצעות המחירים שעמם הוא מגיע לביתו. מכיוון שהצרכן לא חשוף למחירי המוצרים בו-זמנית בכל הרשתות ואין לו דרך לזכור את מחירי המוצרים שרכש, שיטת סימון המוצרים היא השיטה הנוחה והטובה ביותר עבורו".
עוד עולה מהסקר כי 85% מציבור הנשאלים לא מאמינים כי החיסכון שיגרם לרשתות השיווק ולחנויות כתוצאה מביטול חובת סימון המחירים על גבי מוצרים, יפחית בהתאם את מחירי המוצרים. פחות מ-10% מהנשאלים דווקא היו אופטימיים יותר ונטו לחשוב כי ישנו סיכוי שהרשתות יגלגלו את החיסכון לכיסם של הצרכנים.