X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
קק"ל תעביר למדינה 1 מיליארד שקל לשנה, רובם הגדול ללא קשר לפיתוח קרקעות, אך בהסכמת קק"ל סעיפים עיקרייים: כבישים 350 מיליון שקל, תחבורה ציבורית 240, בניית בתי ספר 100 מיליון שקל החוק יתוקן - לאורך ימים
▪  ▪  ▪
[צילום: לימור אדרי-יח"צ]

הקרן הקיימת לישראל תעביר בשנה הקרובה, 2015, מיליארד שקל לתקציב המדינה, וכ-60% מסכום זה יופנו לסלילת כבישים ולתחבורה ציבורית. כך קובע הסיכום בין הממשלה לקק"ל, המובא (יום ג', 7.1014) לאישור הממשלה. כמעט כל הכספים מיועדים לפעולות שאינן "קלאסיות" לקק"ל, שהן השבחת קרקעות ונטיעת יערות.
הכספים יחולקו בשנה הבאה כך:
  • משרד התחבורה יקבל את רוב הסכום, 590 מיליון שקל, מתוך זה 350 מיליון שקל למימון סלילת כבישים, ועוד 240 מיליון שקל לסבסוד תחבורה ציבורית.
  • משרד השיכון יקבל 150 מיליון שקל לסבסוד הוצאות פיתוח, בין היתר במסגרת הסכמי-הגג לבניית רבבות דירות.
  • משרד החינוך יקבל 100 מיליון שקל למימון חלקי של בניית בתי ספר.
  • משרד הפנים יקבל 60 מיליון שקל לצורך מימון כוח אדם להאצת ההליכים להתרי בנייה. הכספים יועברו כנראה לרשויות המקומיות.
  • רשות המים תקבל 70 מיליון שקל, באמצעות מינהל הביוב.
  • החטיבה להתיישבות של הסוכנות תקבל 30 מיליון שקל, כלומר 3% מסך הכספים שיועברו.
משרד האוצר יקצץ בתקציבי המשרדים שפורטו לעיל סכומים מקבילים, כדי שהם לא "ירוויחו" מהכספים שיקבלו מהקרן הקיימת.
ההסכם בין הצדדים מדבר על העברת הכספים לצורכי כבישים, מסילות ברזל, מיום וביוב. חלק מהסכומים שצוינו אינם ליעדים אלו, אך הם מוסברים על-ידי סעיף כללי בהסכם, בנוסח "פעולות להגדלת הצע הדירות", למשל, ניתן לטעון שבניית בית ספר תאפשר למכור דירות באותה שכונה.
ימכרו קרקעות קק"ל ב-1.5 מיליארד שקל
התוכנית היא, שבשנה הבאה תמכור רשות מקרקעי ישראל מגרשים של קק"ל בכ-1.5 מיליארד שקל. 500 מיליון שקל יועברו, כמו עד עתה, לקרן הקיימת, למימון פעולותיה וללא התערבות הממשלה. היתרה, 1 מיליארד שקל, תועבר לאוצר המדינה וממנו למשרדי הממשלה.
חלוקת הכסף בין שני היעדים תיעשה כביכול בהסכמה הדדית. למעשה, אם קק"ל לא תעביר למדינה 65% מהכספים, שהם 1 מיליארד שקל, תפעל הממשלה לתקן בכנסת את חוקי מס הכנסה, מס מימון מקרקעין ומע"מ, כדי שקק"ל תשלם מס על הכנסותיה ממכירת הקרקעות. זהו השוט של הממשלה נגד קק"ל.
מה יקרה אם לא יהיו 1.5 מיליארד?
החלטת הממשלה אינה אומרת מה יקרה, אם רשות המקרקעין לא תצליח למכור בשנה הקרוב מגרשים של קק"ל ב-1.5 מיליארד שקל. בקשר לכך יש להזכיר, שזה כמה שנים שמכירת המגרשים על-ידי הרשות נמוכה מהתחזיות של הרשות.
החלטת הממשלה גם אינה מציינת איך יחשבו את ה-1.5 מיליארד שקל, האם לפי מועד הזכייה במכרז, או לפי מועד החתימה על חוזה המכירה,. לא מוסבר מה יקרה אם הזוכה יבטעל את זכיתו או יחזיר את המגרש לרשות - מקרים שכיחים. יש להניח שנושאים אלו ואחרים יידונו בוועדת הכספים של הכנסת.
מיליארד השקלים לא יועברו ישירות לתקציב המדינה, אלא לסעיף "עסקי" נפרד, וממנו למשרדים. משרד האוצר ימנה חשב מלווה, שיפקח על העברת הכספים מקק"ל למדינה.
להצדקת המהפך בהעברת כספי קק"ל אומר משרד האוצר, שקק"ל ממילא פעילה בנושאים אלו. למנשה, מביא האוצר רק דוגמה ממשית אחת מהשנה האחרונה: 120 מיליון שקל הועברו לחקלאות ברמת הגולן.

תאריך:  07/10/2014   |   עודכן:  07/10/2014
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
רוב כספי קק"ל - לכבישים ולתחבורה ציבורית
תגובות  [ 0 ] מוצגות  [ 0 ]  כתוב תגובה 
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות תחבורה ציבורית
עידן יוסף
מזכירות הקואופרטיב אישרה תוכנית התייעלות בהיקף של כ-100 מלש"ח    התוכנית כוללת איחוד סניפים, צמצום שעות עבודה משרדית ומכרזי שירותים חדשים
עידן יוסף
כוללת צמד מנהרות באורך של כ-11.6 קילומטרים כל אחת, בין נחל יתלה ועד למבשרת ציון    ראש הממשלה ושר התחבורה הגיעו לטקס
עידן יוסף
החל שדרוג תחנות הרכבת הקלה בהר-הרצל לטיפול בבעיית הרוחות והגשמים בחורף    מסכי זכוכית בגובה 2.5 מ' יוצבו בקדמת התחנות ושטח הגגות יוכפל    בקיץ יוסרו מסכי הזכוכית כדי למנוע אפקט חממה
עידן יוסף
חברות התחבורה הציבורית יוכלו להסיע מעל 10 נוסעים בעמידה בנסיעות בין-עירוניות אבל רק במקרים חריגים    נוהל חדש יאסור עליהן לקחת נוסעים בעמידה מתחנות המוצא    בנסיעה האחרונה יהיו חייבים להעלות נוסעים שנשארו בתחנה
איתמר לוין
בית המשפט: הפעלת קו 972 בין ירושלים לחיפה, בו מבוצעת הפרדה בין גברים לנשים, היא לכאורה בלתי חוקית    מדגיש: לב התביעה הוא ההפרדה המגדרית ולא המחיר הנמוך יותר הנגבה בקו זה
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il