X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
מותח ביקורת חריפה על התנהלותו של הבנק, שניסה לממש קרקע שלא שועבדה לו והמשיך את ההליך למרות פסק דין נגדו רוב תביעת הלקוח נדחתה בשל העדר הוכחות
▪  ▪  ▪
"רחוק מתום לב כמזרח ממערב"

הבנק הבינלאומי נהג בעשור הקודם בצורה פסולה לחלוטין כלפי חברת נדל"ן, והתנהלותו הייתה רחוקה כרחוק מזרח ממערב מהתנהגות תמת לב ומקובלת. כך קובע (7.10.14) שופט בית המשפט המחוזי בחיפה, ד"ר עדי זרנקין.
חברת גולדסיל, בניהולו של יובל דברת, עסקה ביזמות נדל"ן והייתה שותפתה של חברת אליר במגרש ליד הטכניון בחיפה, עליו תכננו לבנות דירות לסטודנטים. אליר הופקדה על מימון הפרויקט, קיבלה מהבנק הבינלאומי 880,000 דולר ושעבדה כבטוחה את המחצית שלה בקרקע. גולדסיל הסכימה לשעבד גם את המחצית שלה, אם הבנק יעמיד לפרויקט ליווי פיננסי - אך בפועל לא התקבל ליווי זה.
כאשר לא עמדה אליר בפרעון ההלוואה, מונה לבקשת הבנק כונס למימוש המשכנתה - אך הבנק ביקש וקיבל את מינויו על המגרש כולו, ולא רק על המחצית של אליר. בית המשפט המחוזי בחיפה הורה בשנת 2004 לבנק להפסיק את הליך המימוש לגבי מחציתה של גולדסיל, אך הפסיק זאת רק שנתיים מאוחר יותר, לאחר שגולדסיל פתחה נגדו בהליכי בזיון בית המשפט.
גולדסיל תבעה מהבנק פיצוי של 12 מיליון שקל, בטענה לנזקים כבדים שגרמה לה התנהלותו, בין היתר בשל פגיעה במעמדה וחוסר יכולתה לממש פרויקטים אחרים. זרנקין קיבל את התביעה באופן חלקי מאוד, בשל כשלונה של גולדסיל להוכיח את הנזקים להם טענה. לצד זאת, הוא מותח כאמור ביקורת קשה על התנהלותו של הבנק הבינלאומי.
"המעט שניתן לומר על התנהלות הבנק, בכל הקשור לניסיונותיו לממש את המשכנתא, הינו כי התנהלות זו הייתה פסולה לחלוטין", אומר זרנקין. "התעקשותו של הבנק לממש את הבטוחה שבידיו וסירובו למחוק את המשכנתה הרשומה לטובתו על זכויותיה של גולדסיל, הייתה רחוקה מהתנהגות תמת לב ובדרך מקובלת, כרחוק מזרח ממערב".
זרנקין מוסיף: "סירובו העקבי של הבנק להסיר את המשכנתא, אף שידע בבירור שלא נתן לגולדסיל כל אשראי בגינה, היווה חריגה מסטנדרט התנהגות של בנק סביר... הציפייה מבנק סביר הינה, כי במקום שלא נתן אשראי, לא ינסה לממש בטוחה שניתנה בגין נתינתו, ולא ינסה לנצל את ההזדמנות שנתגלגלה לידיו על-מנת לממש בטוחה שלא מגיעה לו".
זרנקין חייב את הבנק לפצות את גולדסיל ב-275,000 שקל בתוספת ריבית והצמדה משנת 2007 וב-350,000 שקל נוספים. את דברת יפצה הבנק ב-150,000 שקל. הבנק גם ישלם הוצאות בסך 75,000 שקל. את גולדסיל ייצגו עוה"ד יאיר אבני וקרן אבידן, ואת הבנק הבינלאומי - עו"ד דן סלע.

תאריך:  12/10/2014   |   עודכן:  12/10/2014
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
 
תגיות מי ומי בפרשה
 עדי זרנקין
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
ביהמ"ש: התנהגות פסולה של הבינלאומי ללקוח
תגובות  [ 0 ] מוצגות  [ 0 ]  כתוב תגובה 
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
עידן יוסף
קנס של 100,000 שקלים ו-20,000 שקלים על תנאי לרדיו תל אביב בעקבות שידור הקלטת הגניחות בתוכנית של אסי עזר ודפנה לוסטיג
טלי ציפורי
רוכש חלק נוסף בו תמורת כחצי מיליארד שקל    לאחר רכישה זו, קבוצת טדי שגיא תחזיק בבעלות מלאה ברצף אורבני של 50 דונמים שנמצא בין שתי תחנות רכבת תחתית    Camden Lock לבדו משתרע על שטח של 5 דונמים הכולל יותר מ-300 סוחרים
אלעזר לוין
הבנקים המסחריים נתנו הלוואות חדשות ב-3.9 מיליארד שקל למימון רכישת דירות    הסיבה העיקרית: ירידה ברכישת דירות על-ידי זוגות צעירים, בצפייה לביטול מע"מ    ירידה של כ-20% בשנה
איתמר לוין
שב וקובע שיש להחמיר בענישה על שוד מכשירי טלפון סלולריים, משום שמדובר במכת מדינה העלולה לגרום נזק בלתי הפיך לפרטיותו של הקורבן
מירב ארד
רה"מ כינס דיון שני בנושא הנגיף הקטלני    נתניהו: מדינת ישראל נערכת על-מנת לעצור ככל האפשר כניסה של חולי אבולה לגבולותיה
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il