X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
מידת הנזק שנגרם לקו אינה ברורה לפי שעה וכך גם העלות הכספית ומשך התיקון ברכבת ישראל טוענים כי הדבר לא ישפיע על מועד סיום הפרויקט
▪  ▪  ▪
פריצת מנהרת הרכבת האחרונה לירושלים [צילום: פלאש 90]

יממה בלבד אחר פריצת המנהרה האחרונה בתוואי הרכבת בקו המהיר לירושלים (A1), מתברר כי ישנה סטייה בקו, שעדיין יש אי-בהירות באשר להשפעתה על פתיחתו במועד המתוכנן.
על-פי הדיווח של ליאור קינן במשדר "לילה כלכלי" בערוץ 10, אירעה הסטייה לפני שבועות אחדים. מדובר באירוע שלא אמור לקרות - מכונת הכרייה הגדולה זזה מעט באופן שמצריך תיקון. תיקונים מעין אלה עלולים להגדיל את עלות הפרויקט ואולי אף לדחות את המועד לסיומו.
מנהלי הפרויקט מוטרדים ובימים אלה מבצעים פעולות מדידה כדי לאמוד את הנזק שנגרם. השלמת המלאכה צפויה להימשך בשבועות הקרובים, ותסתיים אחרי החגים.
למרות שעדיין אין אומדן באשר לנזק שנגרם, ברכבת ישראל מנסים להרגיע ומתעקשים שלא צפויה התארכות ומועד השלמת הקו שנדחה לאחרונה מ-2017 לתחילת 2018 (על-פי דברי שר התחבורה ישראל כ"ץ) יישאר בעינו. על-פי התוכנית המקורית אמורה הייתה הקמת הפרויקט להיגמר ב-2008. האומדן המוקדם לעלות הקו עמד על 3.2 מיליארד שקלים, אך בחלוף השנים תפח ונכון להיום הגיע לכדי 6.8 מיליארד.
אין זו הפעם הראשונה בה מתרחשת תקלת כרייה. לפני כשנה נעצרה כריית המנהרות שבין שער הגיא לעמק ארזים, לאחר שהתגלה כי הכרייה סטתה מהתכנון המקורי בשל טעות הנדסית ומרוחקות בכ-60 ס"מ מהתוואי המקורי, וזאת לאורך כמה עשרות מטרים.

תאריך:  08/10/2014   |   עודכן:  08/10/2014
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
שוב סטייה בתוואי הרכבת לירושלים
תגובות  [ 12 ] מוצגות  [ 12 ]  כתוב תגובה 
1
גם שחפרו את מנהרת השילוח היתה
שמעון 123  |  8/10/14 04:03
 
- למה אדוני לא מצליח
שוחר-שלום  |  11/10/14 10:21
2
תארו לעצמכם שממשלת ישראל היתה
שבץ חלובה  |  8/10/14 06:03
 
- נמאסתה טפו אידיוט.. ל"ת
יוסף ...  |  11/10/14 16:56
3
ועל אף פי כן:נוע תנוע....
yosseff  |  8/10/14 06:56
4
כמה סוטים יש במדינה הזו
אהרון שחר  |  8/10/14 09:14
5
הרכבת הקלה בת"ע סטתה
ב-32 שנים...  |  8/10/14 10:52
6
מועד פתיחת הקו-תקון(?)
סקורפיון  |  8/10/14 11:01
7
תוואי הרכבת לירושלים
איציק קרמר  |  8/10/14 12:11
8
ב 1950 כשהייתי בן 10 דיברו על
שבץ חלובה  |  8/10/14 13:39
9
קישקוש
האמת  |  8/10/14 16:51
10
תלמדו מהחמאס לכרות מנהרות
אופיר  |  11/10/14 10:44
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות תחבורה ציבורית
אלעזר לוין
קק"ל תעביר למדינה 1 מיליארד שקל לשנה, רובם הגדול ללא קשר לפיתוח קרקעות, אך בהסכמת קק"ל    סעיפים עיקרייים: כבישים 350 מיליון שקל, תחבורה ציבורית 240, בניית בתי ספר 100 מיליון שקל    החוק יתוקן - לאורך ימים
עידן יוסף
מזכירות הקואופרטיב אישרה תוכנית התייעלות בהיקף של כ-100 מלש"ח    התוכנית כוללת איחוד סניפים, צמצום שעות עבודה משרדית ומכרזי שירותים חדשים
עידן יוסף
החל שדרוג תחנות הרכבת הקלה בהר-הרצל לטיפול בבעיית הרוחות והגשמים בחורף    מסכי זכוכית בגובה 2.5 מ' יוצבו בקדמת התחנות ושטח הגגות יוכפל    בקיץ יוסרו מסכי הזכוכית כדי למנוע אפקט חממה
עידן יוסף
חברות התחבורה הציבורית יוכלו להסיע מעל 10 נוסעים בעמידה בנסיעות בין-עירוניות אבל רק במקרים חריגים    נוהל חדש יאסור עליהן לקחת נוסעים בעמידה מתחנות המוצא    בנסיעה האחרונה יהיו חייבים להעלות נוסעים שנשארו בתחנה
איתמר לוין
בית המשפט: הפעלת קו 972 בין ירושלים לחיפה, בו מבוצעת הפרדה בין גברים לנשים, היא לכאורה בלתי חוקית    מדגיש: לב התביעה הוא ההפרדה המגדרית ולא המחיר הנמוך יותר הנגבה בקו זה
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il