X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
ז'אן לוקה ארבאצ'י, סגן נשיא אלסטום, ענקית הרכבות הצרפתית המשתתפת במכרז, ל"גלובס": "המיזם הוא אחד הגדולים והחשובים מסוגו כיום בעולם; יש לנו כבר ניסיון מוצלח מאוד עם הרכבת הקלה בירושלים"
▪  ▪  ▪
[צילום: האתר הרשמי]
נת"ע במו"מ סופי להסכם ניהול
החברה הממשלתית מבקשת פטור ממכרז לחברת Parsons Brinckerhoff הבינלאומית בעסקה של 860 מיליון שקל
▪  ▪  ▪
חברת נת"ע הממשלתית, המנהלת את מיזם הרכבת הקלה בת"א, מצויה במגעים סופיים לחתימת הסכם ניהול עם חברת Parsons Brinckerhoff ללא מכרז. על-פי העסקה המתגבשת, שנאמדת ב-860 מיליון שקל, החברה האמריקנית תנהל את הקמת הרכבת הקלה במשך 10 שנים.
PB היא חברה בינלאומית המעניקה שירותים מקצועיים בתחום האנרגיה והתשתיות. החברה מעסיקה כ-14 אלף עובדים והינה חלק מקבוצת בלפור ביטי (Balfour Beauty) המעסיקה יותר מ-50 אלף עובדים. במשך שנים רבות השתתפה הקבוצה במיזמים מרכזיים של רשות הגז הטבעי, ויש לה ידע נרחב בפיקוח על תוכניות רכבת.
מנת"ע נמסר: "במסגרת התארגנות מחדש של חברת נת"ע לביצוע הקו האדום, החברה בוחנת פתרון אופטימלי וזאת על-מנת לעמוד בביצוע פרויקט מורכב זה, בפרמטרים של זמן, איכות ותקציב. ככל שהחברה תחליט על חלופה זו או אחרת, היא תפעל על-פי כל דין".

"מכרז קרונות הרכבת הקלה בתל אביב הוא מכרז קשה ומאתגר, אבל מבחינתנו הוא Must Win" - כך אומר ל"גלובס" ז'אן לוקה ארבאצ'י, סגן נשיא אלסטום, ענקית הרכבות הצרפתית המשתתפת במכרז.
תוצאות המכרז לאספקת הקרונות שפרסמה חברת נת"ע, המקימה את הקו האדום של הרכבת בתל אביב, צפויות להתפרסם בשבועות הקרובים. מדובר באחד המכרזים הגדולים מסוגו בעולם לאספקת 90 מערכי קרונות עם אופציה ל-30 מערכים נוספים. המכרז כולל גם מתן שירותי תחזוקה לקרונות למשך 10 שנים והיקפו הכספי הכולל מוערך ב-2 מיליארד שקל.
לאחר שנת"ע דחתה לא פחות מארבע פעמים את מועד הגשת ההצעות למכרז, הוגשו ב-30 ביוני חמש הצעות: אלסטום, ווסלו (גרמניה), שטדלר (שוויץ), קאף (ספרד) ו-CNR (סין). לקראת פרסום תוצאות המכרז עומדת במוקד העניין ההתמודדות בין החברות האירופיות לחברה הסינית על גובה ההצעה הכספית. מחירו של מערך קרונות המיוצר באירופה נע סביב 2 מיליון אירו, בעוד שהסינים מייצרים במחירים נמוכים בעשרות אחוזים. היצרנים האירופים טוענים כי הסינים נופלים מהם באיכות ומזהירים כי מערכות האיתות והתקשורת של הרכבת המיוצרות כיום בעיקר באירופה לא יתפקדו היטב עם קרונות מתוצרת סינית.
בצעד שעורר הדים רבים הודיעו שתי יצרניות רכבות קלות מהמובילות בעולם, סימנס (גרמניה) ובומברדייה (קנדה), כי לא ייגשו למכרז בתל אביב לאחר שהתברר כי נת"ע תעניק משקל של 70% לגובה ההצעה הכספית ורק 30% למרכיבים הטכניים והמקצועיים. אלסטום לעומת זאת לא נרתעה מההתמודדות מול הסינים והיצרנים האירופים הזולים - מתחריה מייחסים זאת לסימני השאלה סביב מצבה הכספי של הקבוצה, שנאלצה למכור ביוני את החברה-הבת לאנרגיה שלה ל-GE תמורת 17 מיליארד דולר.
"זה נכון שאנחנו מגדירים את המכרז הזה כ-Must Win" אומר ארבאצ'י, "משלוש סיבות: הראשונה היא שהמיזם בתל אביב הוא אחד הגדולים והחשובים מסוגו כיום בעולם; השנייה שהסכם אספקת הקרונות כולל גם הסכם לתחזוקתם; והשלישית, שיש לנו כבר נוכחות בישראל וניסיון מוצלח מאוד עם הפרויקט של הרכבת הקלה בירושלים שבו היינו שותפים".
- הופתעת שהמתחרות הגדולות שלכם לא מתמודדות?
ארבאצ'י: "לא. זה מכרז קשה. המוצר מורכב מבחינה טכנית. מאתגר מאוד".
אחת התמיהות הגדולות סביב המכרז היא מדוע לבחור כעת בספק הקרונות, לפני שנבחר ספק המערכות וכשהרכבת עצמה אינה צפויה להתחיל לנסוע לפני 2023.
- מה דעתך על הטענות שהמכרז "מכור" לסינים ונערך מוקדם מדי?
"אני לא יודע מה יציעו המתחרים, אבל מבחינתנו יש כאן לקוח רציני. עיתוי פרסום המכרז - זו החלטה של הלקוח".

פורסם במקור: אתר גלובס
תאריך:  15/10/2014   |   עודכן:  15/10/2014
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
"מכרז קרונות הרכבת הקלה בת"א הוא Must Win מבחינתנו"
תגובות  [ 3 ] מוצגות  [ 3 ]  כתוב תגובה 
1
 ל"ת
ס  |  15/10/14 14:00
2
תקצוב הפרוייקט
סקורפיון  |  15/10/14 14:07
3
תמיהות
סקורפיון  |  15/10/14 14:32
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות תחבורה ציבורית
יצחק דנון
שבע החברות טוענות כי למפקח על התעבורה אין סמכות לחייב אותן להפעיל על חשבונן מערך פקחים שיטילו קנסות על נוסעים שאינם משלמים
עידן יוסף
גם הפעם המשטרה לא דיווחה על ידויי האבנים מצד פורעים ערבים    פגיעה משמעותית בתדירות הקו למרות גודש הנוסעים בחול-המועד
עידן יוסף
בתחנה נמצאו עזובה והזנחה שכללו חושך, זוהמה, הצפות ולכלוך    העירייה דורשת תיקון הליקויים בתוך 15 יום
יצחק דנון
היקף הבקשה: 7.5 מיליון שקל    הטענה: הקואופרטיב מציג מצג שווא כאילו רוכשי כרטיס הלוך ושוב לאילת באתר שלו יקבלו הנחה של 15%
עידן יוסף
מידת הנזק שנגרם לקו אינה ברורה לפי שעה וכך גם העלות הכספית ומשך התיקון    ברכבת ישראל טוענים כי הדבר לא ישפיע על מועד סיום הפרויקט
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il