X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
קצינת רפואה ראשית האמריקנית מזהירה: "אם חייל ישן פחות משש שעות במשך שישה ימים רצופים, יכולתו השכלית קטֵנה בחמישית, וזה כמו שיש בדמו שמונה פרומיל (0.08 אחוז) אלכוהול" "אנחנו מתרכזים באדם, שהוא אמצעי הלחימה החשוב ביותר שלנו", אומרת הגנרל
▪  ▪  ▪
לוטננט-ג'נרל פטרישיה ד' הורוהו [צילום: AP]

הצבא האמריקני פתח במאבק נגד חוסר-שינה, הפוגע ביכולת הלוחמים כמו שתיית-יתר, לדברי לוטננט-ג'נרל פטרישיה ד' הורוהו, קצינת הרפואה הראשית של הצבא.
הצבא זקוק ללוחמים חדי-מחשבה וגמישים, וזה מחייב ערנות ושמירה על יכולת שכלית (קוגניטיווית), המותנית בבריאות המוח, אמרה גנרל הורוהו בכנס בוושינגטון הבירה. זה מחייב לתת לחייל די שעות שינה ביממה, למרות שלפעמים חושבים מפקדים ההפך - כלומר, שחוסר שינה מגביר את ערנות החייל.
"אם חייל ישן פחות משש שעות במשך שישה ימים רצופים, יכולתו השכלית קטֵנה בחמישית" - אמרה הגנרל - "וזה כמו שיש בדמו שמונה פרומיל (0.08 אחוז) אלכוהול".
מחקרים של צבא ארצות-הברית מתרכזים בשיפור הבריאות השכלית - כולל אימונים להפחתת מתחים ושינויים בתזונה. "בריאות שכלית הנה החזית הבאה שלנו", פסקה גנרל הורוהו. לדבריה, משתף הצבא פעולה עם האקדמיה ועם התעשיה כדי להוביל בחזית זו, שנועדה לשפר את תפקוד הצבא.
בניסוי בבסיס פורט בליס במערב טקסס, בפורט בראג בקרוליינה הצפונית ובפורט לואיס במדינת ואשינגטון בוחן הצבא האמריקני את תפקוד המוח ואת השפעת חוסר שינה ותזונה עליו. לצורך הניסוי, סיפרה גנרל הורוהו, מפתחים גלאים רגישים, המוצמדים לראשי החיילים, ומשדרים את המידע. כך, ניתן לדעת מה נדרש לסוגים שונים של פעילות קרבית.
"אנחנו מתרכזים באדם, שהוא אמצעי הלחימה החשוב ביותר שלנו", אומרת קצינת הרפואה הראשית. לדבריה, תזונה משפרת את היכולת השכלית של החייל, וצריך להתאימה לפעילותו ולאזור הפעילות. "מה שאתה אוכל מזין את גופך אך גם את מוחך", היא סיכמה.
לפניה דיבר בכנס לוטננט-ג'נרל רוברט ב' בראון, מפקד המרכז ללחימה של הצבא האמריקני, שהדגיש את הצורך בחייל נבון, שיוכל לשקול שיקולים חברתיים, מוסריים, תרבותיים ופוליטיים כשהוא פועל בשטח וגם כשהוא פועל לבדו. מלחמה אינה עוד הצורך להרוג את האויב לפני שיהרוג אותך, אלא הידיעה מתי עדיף לא להורגו; והחלטה זו יש לקבל בהרף-עין.

תאריך:  16/10/2014   |   עודכן:  16/10/2014
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
חוסר שינה לחייל מסוכן כמו שיכרות
תגובות  [ 2 ] מוצגות  [ 2 ]  כתוב תגובה 
1
תיקון טעות 8 פרומיל הם 0.8%
ישי פרץ  |  17/10/14 00:51
2
אם עמא ריקא מתחילה להבין את זה
טיל אוילנשפיגל  |  17/10/14 12:49
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
יואב יצחק
מאז החשיפה הראשונית ב-News1 על הקצין הבכיר הנמנה עם אנשי הספ"כ שדרש שוחד תמורת מידע וסגירת תיקי חקירה עסקו רבים בניחושים: מיהו הקצין הבכיר    עתה אנו חושפים: הקצין הבכיר מכהן גם כיום במשטרה בדרגת ניצב
יצחק דנון
סגנית מנהל בית החולים טוענת, כי ד"ר סלמאן זרקא הגיש את מועמדותו באיחור של עשרה ימים ודוחה את הסבר המדינה לפיו האיחור נעוץ ב"צוק איתן"
יצחק דנון
התביעה שהוגשה נגד שטראוס: 522 מיליון שקל    ההסדר: 300,000    במסגרת ההסדר, תתרום שטראוס מוצרים לילדים חולי סרטן ותשנה את הכיתוב על גביעי "מילקי" בעקבות בקשות לייצוגיות שטענו להטעיה בשל השימוש במילה "שוקולד"
יצחק דנון
שוקי משעולי, איש רשות המיסים לשעבר, טוען שהושמץ בידי החוקר הפרטי אליעזר בר, שייחס לו עבירות חמורות - בעוד למעשה הוא חשף שחיתויות ברשות המיסים
יצחק דנון
העילה הנטענת: אי-עמידה בתנאים המינימליים לגבי חדרי השירותים    בקשות לתבוע 40 מיליון שקל מרשתות ארומה, קפה קפה, גרג קפה ולנדוור
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il