X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
נתוני המגמה עדיין מצביעים על ירידה של 0.6% מדי חודש בממוצע החל מתחילת השנה, כאשר את עיקר הירידה ניתן לראות בנתוני יבוא מכונות וציוד, אשר ירדו מינואר בשיעור מצטבר של כ-10% יבוא רכבים פרטיים לצורכי עסקים רשם גידול של 15% וגידול של 14% נרשם ביבוא מכונות וציוד
▪  ▪  ▪
צפי להתאוששות בשנה הבאה [צילום: פלאש 90]

היקף יבוא מוצרי השקעה (בניכוי עונתיות, לא כולל מטוסים ואוניות) רשם בחודשים ינואר-אוגוסט 2014 עלייה בשיעור של 14% בהשוואה לתקופה המקבילה אשתקד, שהם כ-774 מיליון דולר, מכ-5.59 מיליארד דולר לכ-6.37 מיליארד דולר. כך עולה (יום ב', 20.10.14) מסקירה שערך אגף כלכלה ומסים באיגוד לשכות המסחר.
מבחינת נתוני המגמה ניתן לראות כי נתוני יבוא מוצרי ההשקעה נמצאים במגמת ירידה של 0.6% מדי חודש בממוצע החל מתחילת השנה, כאשר את עיקר הירידה ניתן לראות בנתוני יבוא מכונות וציוד אשר ירדו מינואר 2014 בשיעור מצטבר של כ-10%.
יבוא מוצרי השקעה בכלל, וייבוא מכונות וציוד בפרט, מהווה אינדיקאטור חשוב לצמיחתו של המשק בשנים הקרובות. הירידה בנתון זה נגרמה מההאטה בסחר הבינלאומי, המשקפת את הצמצום בביקושים בעולם. עם זאת מציינים כלכלני האיגוד כי נוכח ההתאוששות של הכלכלות בעולם, אנו צפויים לראות התאוששות גם בסעיף ההשקעות בעיקר לקראת 2015.
מניתוח מרכיבי יבוא נכסי ההשקעה עולה כי יבוא המכונות והציוד, המהווה כ-65% מכלל יבוא נכסי ההשקעה, רשם בחודשים ינואר-אוגוסט של 2014 עלייה של כ-501 מיליון דולר (14%) לעומת התקופה המקבילה אשתקד, והסתכם ב-4.1 מיליארד דולר. (יבוא נכסי ההשקעה כולל יבוא של מכונות וציוד הובלה, ציוד רפואי, מכונות לעיבוד מתכות, מכונות משרדיות, מכונות וציוד יוצרי כוח (דוגמת גנרטורים), ומכשירים וציוד תקשורת.)
יבוא כלי תחבורה (למעט אוניות ומטוסים), המהווה כ-35% מסך יבוא מוצרי ההשקעה, רשם בחודשים ינואר-אוגוסט של 2014 עלייה של כ-14% לעומת התקופה המקבילה אשתקד, שהם כ-273 מיליון דולר, והסתכם ב-2.26 מיליארד דולר (יבוא כלי תחבורה כולל יבוא של משאיות, טנדרים, אוטובוסים וכן מכוניות נוסעים לצורכי עסקים).
63% מייבוא כלי תחבורה נבע מייבוא רכבים פרטיים לצורכי עסקים, בהם נרשם גידול של 15%, שהסתכם ב-1.4 מיליארד דולר. זאת לעומת יבוא משאיות, טנדרים, ואוטובוסים, המהווים כ-29% מייבוא כלי התחבורה, שרשם ירידה של כ-9% לעומת התקופה במקבילה אשתקד והסתכם ב-646 מיליון דולר. סעיף אחר הכולל יבוא של כלי רכב אחרים לצורכי השקעה שאינם מסווגים, המהווה 8% מייבוא כלי תחבורה, הסתכם ב-190 מיליון דולר, לעומת 38 מיליון דולר בתקופה המקבילה אשתקד, גידול של 393%.
נוסף על כך, מניתוח נתוני כלל ההשקעה הגולמית במכונות, ציוד, וכלי תחבורה במשק (יבוא וייצור מקומי) ניתן לראות ירידה של כ-9.6% ברבעון השני של שנת 2014 לעומת הרבעון הראשון של 2014, מרמת השקעה של 14.1 מיליארד שקל אל רמה של 12.8 מיליארד שקל. כלכלני האיגוד צופים כי בסעיף זה תחול התאוששות לקראת 2015 בעקבות התאוששות השווקים בעולם.

תאריך:  20/10/2014   |   עודכן:  20/10/2014
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
ינואר-אוגוסט: 14% עליה ביבוא מוצרי השקעה
תגובות  [ 0 ] מוצגות  [ 0 ]  כתוב תגובה 
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
עופר וולפסון
בלילה שבין שבת וראשון יוזזו מחוגי השעון שעה לאחור בשעה 02:00 לפנות בוקר
עופר וולפסון
חברת הגמל והפנסיה של בית ההשקעות זכתה במכרז לניהול קרן הפנסיה של עורכי הדין בישראל המנהלת נכסים בהיקף של כחצי מיליארד שקל    בקרן כ-1,600 עמיתים פעילים וכ-660 מקבלי קצבה
יפעת גדות
במסגרת סקר שנעשה בבריטניה התברר כי אנשים בני 65 ויותר אינם חולמים על חיים רגועים ללא כל מעש אלא דווקא על הרפתקאות כמו טיסה, כתיבת רומן וטיפוס על הרים
מירב ארד
כך עולה ממחקר שערך אמנסטי אינטרנשיונל בסוף אוגוסט ובסוף ספטמבר 2014 ומתעד ראיונות עם קורבנות של הפרות זכויות אדם ובני משפחותיהם, עדי ראייה, פקידים מקומיים של אזורי לוהנסק ודונצק
אלעזר לוין
יו"ר רשות המקרקעין לא הבהיר מדוע מועדונים יוכלו להשתתף במכרזים לרכישת מגרשים מוזלים, ואילו קבוצות רכישה לא יוכלו להשתתף בהם    "לא אתן לחסל את הדיור הציבורי - אקים ועדה שתמצא דרכים לגיוס כספים"
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il