X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
פסל את הצעתה של נצבא לרכוש את התחנה, בה היא כבר שולטת, משום שההצעה מבוססת על הליך פגום קובע עוד: ההצעה נמוכה מדי, נוגדת את הכרעת נאמני התחנה ומקפחת את אגד ודן
▪  ▪  ▪
התחמ"ת. שלוש שנות הקפאה [צילום: פלאש 90]
"אין קולרים בתחנות"
חברת נצבא מפרה את החוק המחייב אותה להציב מתקנים לשתיית מים צוננים (מיקרים) ללא תשלום במרבית התחנות המרכזיות שבבעלותה ברחבי הארץ. כך נטען (19.10.14) בבקשה לאישור תביעה ייצוגית נגדה, בסך 3 מיליון שקל.
לדברי התובע, מזהר ח'לאילה, התחנות המרכזיות הפכו למסחטת כספים מציבור לקוחותיהם, ואלה נדרשים לשלם סכומים גבוהים בעבור רכישת משקאות הנמכרים במזנונים, כך לדוגמה נמכר בקבוק מים מינרליים חצי ליטר בעשרה שקלים. התובע טוען, באמצעות עו"ד מוחמד צפורי, נצבא מפרה את החוק על-מנת שיתאפשר לשוכרי העסקים בתחנות המרכזיות שבניהולה לגבות מחירים שערורייתיים. טרם הוגש כתב הגנה.

התחנה המרכזית החדשה בתל אביב תוצע שוב למכירה ולא תימכר לחברת נצבא, השולטת בה כיום. כך קבע (יום א', 19.10.14) שופט בית המשפט המחוזי מרכז, בנימין ארנון.
נצבא מחזיקה כיום ב-70.5% ממניות התמח"ת, המצויה בהקפאת הליכים מאז סוף שנת 2011. 15% נמצאים בידי אגד, 10% בידי דן, והיתרה - בידי חברת מ.ט נדל"ן. לאחר שפורסם מכרז למכירת התחנה, נותרה בסופו של דבר הצעה אחת בלבד - של חברת מפעלי תחנות שבבעלות נצבא. אולם בספטמבר 2013 פסל ארנון הצעה זו בשל שורה של פגמים שנפלו בה, ואף מינה את עו"ד יוסי בנקל כנאמן נוסף לצידם של רוה"ח עליזה שרון וחיים קמיל.
נצבא ביקשה לכנס אסיפות נושים של התמח"ת כדי לאשר את הצעתה הנוכחית של מפעלי תחנות, לתשלום של 200 מיליון שקל תמורת נכסי התחנה (באמצעות קיזוז חוב של התמח"ת לקבוצת נצבא), 5 מיליון שקל תמורת החברה לניהול התחנה ו-40 מיליון שקל לנושים הרגילים של התמח"ת. עוד הוצע, כי נצבא תפרע את חובות התמח"ת לנושים בדין קדימה, ותסדיר על חשבונה את רישום בעלי הזכויות בתחנה.
ארנון פסל הצעה זו באומרו, כי היא מבוססת על אותו תהליך מכר לגביו כבר נקבע שהוא פסול, וכי בניגוד להוראותיו - לא תוקנו הליקויים שנפלו באותו הליך. בין הליקויים המרכזיים עליהם הצביע אז ארנון: הערכת שווי לא מעודכנת של נכסי התמח"ת, פעולה סיבובית בהלוואה שנטלה התמח"ת מבנק דיסקונט ואשר הותירה לקבוצת נצבא רווח של 56 מיליון שקל, ופירוט בלתי מספק של הנכסים העומדים למכירה.
כעת קובע ארנון, כי בעת המכרז הראשון, היה בידי נצבא מידע רב שלא היה זמין למתמודדים אחרים (הוגשו בו שתי הצעות שמגישיהן נסוגו לאחר מכן). "באופן כזה נמנעה הזדמנות הוגנת ושווה למציעים פוטנציאליים להשתתף במכרז שפורסם, ונמנעה תחרות מצד גורמים נוספים אשר ייתכן שהיו מגישים הצעות בסכומים גבוהים מאלה שהוצעו ע"י נצבא".
לדברי ארנון, "בשל כך, הונחה בפני הנאמנים הצעה אחת בלבד, דהיינו - הצעתה המקורית של נצבא (באמצעות מפעלי תחנות), אשר לא שיקפה תמורה ראויה לשווי החברות ונכסיהן, כשם שגם הצעתה החדשה והמשופרת של נצבא אינה עושה כן. הפגם שנפל בהליך המכר הקודם יורד לשורשו ופגם כזה ניתן לתיקון רק באמצעות מכרז חדש. אני סבור כי רק באמצעות הליך מכר חדש תיפתח הזדמנות הוגנת ושווה בפני מציעים פוטנציאליים חדשים להגיש הצעות ראויות לרכישת החברות או נכסיהן".
ניסיון עקיפה פסול
ארנון מדגיש: "משניתן צו להקפאת הליכים על-ידי בית המשפט, ומשהורה בית המשפט על אופן ניהול ההליך - יש לקיים החלטותיו בנושאים אלה. במקרה הנוכחי בית משפט זה כבר קבע כי הצעת הרכש תבוצע ותיבחן באמצעות הליך מכרזי שייערך על-ידי הנאמנים. לפיכך, ניסיונה הנוכחי של נצבא לגבש הסדר נושים ללא הליך מכרזי מנוגד למעשה להחלטות בית המשפט, ומהווה ניסיון פסול לעוקפן.
"...משבשלו עתה התנאים לעריכתו וביצועו של הליך מכרזי חדש למכירת חברות התמח"ת או נכסיהן, נקיטתו תקנה לנושים יכולת ונתונים טובים ומעודכנים יותר לצורך הכרעה מושכלת בהסדר הנושים שיונח לפתחם. ברי כי בכך אף יתאפשר לנושים להפעיל שיקול דעתם באשר להסדר העדיף מבחינתם".
ארנון מוסיף ומונה ליקויים יסודיים בהצעת מפעלי תחנות, שגם בהם די כדי לפסול אותה, וביניהם: החברה מציעה בפועל לשלם רק 155 מיליון שקל תמורת נכסים שהוערכו ב-267 מיליון שקל; ההצעה שוללת מאגד ודן, ללא הצדקה, את מעמדן כבעלות מניות מיעוט; ונצבא מקבלת מעמד של נושה מובטח בניגוד להכרעת הנאמנים בנוגע לחוב של התמח"ת כלפיה.
את נצבא ייצגו עוה"ד פיני רובין, ירון אלכואי ואמנון ביס; את הנאמנים - עו"ד בנקל; את דן - עוה"ד אהרון מיכאלי, יהודה רוזנטל ויניב שטיין; את אגד - עוה"ד רונן מטרי ורמי אהרון; ואת הכנ"ר - עו"ד נטע כצמן-יעקובוביץ.

תאריך:  20/10/2014   |   עודכן:  20/10/2014
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
ביהמ"ש: לפרסם מכרז חדש למכירת התמח"ת
תגובות  [ 2 ] מוצגות  [ 2 ]  כתוב תגובה 
1
להרוס עד היסוד
זוועה  |  20/10/14 16:29
2
אזור תחנה מרכזית יהפך לסיטי
מושיקו  |  20/10/14 18:59
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות תחבורה ציבורית
עידן יוסף
בעקבות דיון מהיר בוועדת הכספים ופניות חוזרות ונשנות של ח"כ אורית סטרוק - הושגה סוף כל סוף ההחלטה: מיגון התחבורה הציבורית ביו"ש יתוקצב על-ידי משרד האוצר
עידן יוסף
חברות טלדור ומילגם יבצעו את הבקרה על האוטובוסים    הצעתה של חברת ריבה במכרז הייתה יקרה מדי    הבקרה תחולק לשני אזורים
עמירם ברקת
ז'אן לוקה ארבאצ'י, סגן נשיא אלסטום, ענקית הרכבות הצרפתית המשתתפת במכרז, ל"גלובס": "המיזם הוא אחד הגדולים והחשובים מסוגו כיום בעולם; יש לנו כבר ניסיון מוצלח מאוד עם הרכבת הקלה בירושלים"
יצחק דנון
שבע החברות טוענות כי למפקח על התעבורה אין סמכות לחייב אותן להפעיל על חשבונן מערך פקחים שיטילו קנסות על נוסעים שאינם משלמים
עידן יוסף
גם הפעם המשטרה לא דיווחה על ידויי האבנים מצד פורעים ערבים    פגיעה משמעותית בתדירות הקו למרות גודש הנוסעים בחול-המועד
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il