X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות
לאורך תקופה של קרוב לעשור, חברות עם אישה אחת לפחות במועצות המנהלים דיווחו על תשואה למניות וערך נוכחי גבוהים יותר מאלו שלא באופן לא מפתיע מ-2005 ועד 2014, משקיעים בחברות כאלו נהנו מרווח בהתאם
▪  ▪  ▪
[צילום: AP]

שוויון מגדרי מהווה אתגר בעולם התאגידים מאז שקיים עולם כזה, וההתקדמות לסביבת עבודה מגוונת יותר ברמה המגדרית ממשיכה לאורך השנים דרך מכסות ממשלתיות ויוזמות של חברות פרטיות. ממצאים שללא ספק צריכים לעודד התקדמות כזו עולים ממחקר חדש שנעשה על-ידי חברת קרדיט-סוויס, שהראה כי חברות בהן נשים נמצאות בעמדות ניהוליות בכירות נוטות להצליח יותר מחברות בהם תפקידי המפתח הפיננסיים מאוישים על-ידי גברים, מה שבא לידי ביטוי ברווח גדול יותר למשקיעים.
ערך מניות גבוה
הדוח, תחת הכותרת "מגדר קרדיט-סוויס 3000: נשים בעמדות ניהול בכירות", התבסס על מאגר נתונים ייחודי של החברה, בעזרתו ניתחו החוקרים את ההתמוטטות הדמוגרפית של יותר מ-3,000 חברות גדולות שהעסיקו 28,000 מנהלים בכירים לאורך כל הענפים העיקריים ב-40 מדינות. הם גילו כי לאורך תקופה של קרוב לעשור, חברות עם אישה אחת לפחות במועצמת המנהלים דיווחו על תשואה למניות וערך נוכחי גבוהים יותר מאלו שלא. למסקנה דומה הגיעו כאשר בחנו עמדות ניהול בכירות, כלומר, שלא רק ברמת מועצת המנהלים נוכחות נשית גבוהה יותר נמצאה קשורה לערכי מניות גבוהים יותר.
מינואר 2005 ועד דצמבר 2013, התשואה על ההון בחברות בהן לפחות אישה אחרת הייתה חברה במועצת המנהלים הייתה 14.1% בהשוואה ל-11.2% בחברות בהן לא היה כלל ייצוג לנשים. המחקר גילה גם כי מאז 2005, ערכן של חברות עם ייצוג נשי במועצת המנהלים היה גבוה יותר. באופן לא מפתיע מ-2005 ועד 2014, משקיעים בחברות כאלו נהנו מרווח בהתאם: המניות של חברות עם יותר מאישה אחר במועצת המנהלים הניבו תשואה 3.7% בשנה לאורך תקופה זאת בהשוואה לאלו ללא נשים במועצת המנהלים.
ממצא נוסף ראוי לציון היא כי נשים ששימשו כמנכ"ל נטו לשתף יותר פעולה בתהליכי קבלת ההחלטות, גורמים שיכולם לתרום לביצועים טובים יותר של החברה.
בעולם כולו אחוז החברות בהן קיימת נוכחות של אישה אחת לפחות במועצת המנהלים עלה ל-12.7% מ-9.4% ב-2010, אך הבדלים מגזריים ואזוריים עדיין קיימים. בתחום האנרגיה לדוגמה ישנו הייצוג הנשי הנמוך ביותר, כשנשים מחזיקות רק ב-9.4% מעמדות הניהול, בעוד שהסקטור בו אחוז הנשים הוא הגבוה ביותר בעמדות אלו הוא בסטור של שיווק מוצרי צריכה - 16.3%. עם זאת, מדובר ברמה האזורית והמדינית יותר מאשר ברמת הסקטורים השונים. נשים היוו 39.7% ממועצות המנהלים בנורבגיה, 13.7% בארצות הברית, ורק 1.6% ביפן.

תאריך:  21/10/2014   |   עודכן:  21/10/2014
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
משקיעים במניות? העדיפו חברות בניהול נשים
תגובות  [ 0 ] מוצגות  [ 0 ]  כתוב תגובה 
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
איתמר לוין
ביה"ד הארצי הופך את ממצאי העובדה את ביה"ד האיזורי: דפנה נוף לא פוטרה מניהול מחלקת ההדרכה משיקולים זרים
איתמר לוין
מצביע על נסיבות בהן לטעמו ההדלפה תהיה "עילה בת עוולה" שלא תעניק למדליף פיצוי על נזקיו    חושש שמי שייפגע מהדלפה מחקירת משטרה יגיש תביעת נזיקין נגדה או נגד הפרקליטות
איתמר לוין
קובע: הארץ לא התרשל בטיפולו במסמכים על פרשת סיריל קרן ואריאל שרון שהדליפה לו גלאט-ברקוביץ ואינו נושא באחריות לחשיפתה כמקור ההדלפה
איציק וולף
רוכב אופנוע ירה בכפר סבא לעבר רכבו של עד המדינה בפרשת השחיתות בנמל אשדוד    ברכב היו גם אשתו ובנו של עד המדינה    לא היו נפגעים בירי    חקירת הירי הועברה ללהב 433
יפעת גדות
לדברי ד"ר רינה אבנר, מנהלת החפירה מטעם רשות העתיקות "מדובר בממצא נדיר בעל חשיבות היסטורית עצומה    המידע המלא על הכתובת יוצג בכנס "חידושים בארכיאולוגיה של ירושלים וסביבותיה"
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il