X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
רוברט פאר התיימר להנפיק אישורים להפעלת גנים שלא הותקנו בהם מערכות כיבוי אש, תמורת כמה אלפי שקלים ביהמ"ש: נראה שגורמים נוספים בשירותי הכיבוי היו מעורבים במעשים
▪  ▪  ▪
[צילום אילוסטרציה: אתר מכבי אש]

הכבאי רוברט פאר ירצה שנת מאסר בפועל על קבלת שוחד בסך 16,500 שקל תמורת הנפקת אישורים כוזבים להפעלת גני ילדים באשדוד. כך קבע (19.10.14) שופט בית המשפט המחוזי בבאר שבע, אליהו ביתן.
פאר הודה בארבע עבירות של קבלת שוחד ובשלוש עבירות של מרמה והפרת אמונים, במסגרת הסדר טיעון שלא כלל הסכמה בעניין העונש. הוא הודה, כי הציג בפני הגננות מצג שווא לפיו בסמכותו להעניק להם אישורים להפעלת הגנים, טען שעליהן להתקין מערכות גילוי אש באמצעות חברו מנשה אגסי בהוצאה של עשרות אלפי שקלים, אך היה מוכן לוותר על דרישה זו תמורת תשלום של 6,500-5,000 שקל. מעשיו של פאר נחשפו בתוכנית "כלבוטק".
ביתן מזכיר, כי עבירת שוחד היא אבי אבות הטומאה בעבירות השחיתות, וכי פסיקת בית המשפט העליון קובעת שהעונש עליה הוא מאסר בפועל. במקרה זה, הוא אומר, קיימת חומרה נוספת: "התובנה העלולה להתקבל בציבור הנחשף למעשי הנאשם הינה כי אין לסמוך על עובדי הציבור אפילו בעניינים רגישים של בטיחות ושהם אינם בוחלים אפילו בסיכון חיי אדם כולל ילדים קטנים ובלבד שישלשלו לכיסם כסף. ושכסף יכול לפתור כל דרישה, כולל בעניינים חשובים".
לדברי ביתן, העובדה שפאר - אשר שירת במכבי האש באשקלון - ידע על גני ילדים באשדוד הזקוקים לאישור, מטרידה ומצביעה על כך שככל הנראה גורמים נוספים בשירותי הכיבוי היו מעורבים במעשיו. הוא מציין לחומרה את התכנון המוקדם של המעשים ואת ניצולו של מידע מערכתי לצורך קבלת השוחד. ביתן מעיר, שגם הגננות ראויות לביקורת, משום שוויתרו על מערכות כיבוי אש חיוניות, אך לא הן העומדות לדין. לקולא התחשב ביתן בזמן הרב שחלף, בסכום הלא-גדול, בהודאתו של פאר ובפיטוריו. את המדינה ייצגה עו"ד רננה לוי, ואת פאר - עו"ד שרון מילר.

תאריך:  22/10/2014   |   עודכן:  22/10/2014
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
שנת מאסר לכבאי על שוחד מגננות
תגובות  [ 1 ] מוצגות  [ 1 ]  כתוב תגובה 
1
מהיום והלאה צריך לפרסם בחדשות
אובד מדינה  |  22/10/14 10:13
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות סדום ועמורה
איתמר לוין
מגיבה לראשונה על ביקורתו של מזוז נגדה בפרשת האי היווני: "אני רוצה להאמין שהוא לא באמת מאמין שסימנתי מטרות"    "אמו של רון ארד אמרה ששחרור קלפי המיקוח הוא גזר דין מוות לבנה"
איציק וולף
בית המשפט המחוזי מרכז קבע בפסק דין כי ראש המועצה המקומית תל מונד, רוני גולן, ומזכיר המועצה, דדי דהן, עברו על החוק כשצילמו פתקי הצבעה ללא סמכות    "טענת תום לב אינה מתיישבת עם הודעתה המפורשת של מינהלת הבחירות, בתום ספירת הקולות, שאין לצלם את הפתקים"
איציק וולף
ראש המועצה המקומית תל מונד, רוני גולן, חתם על פרוטוקול של אחת מישיבות מליאת המועצה למרות שכלל פרטים שקריים    תיעוד הישיבה מוכיח שגולן הפסיד בהצבעה כשהתנגד להקמת ועדת משנה לוועדה לתכנון ולבניה בעוד שעל-פי הפרוטוקול הוחלט פה אחד להעביר את סמכויות הוועדה לתכנון ולבניה לידי הנהלת המועצה שתחת סמכותו    גולן מסתיר מידע על-אודות עלות חקירה פרטית שהזמין והזמין עבודות עבור המועצה ללא מכרזים כנדרש על-פי חוק
איתמר לוין
המשטרה זימנה את שר התיירות לשעבר לחקירה בחשד להטיית מכרזים תמורת מיליוני שקלים    במקביל בוצע חיפוש בביתו וזומנו לחקירה מעורבים נוספים
איתמר לוין
מנהלי חברות החשודים במתן השוחד ובקיזוז חשבוניות פיקטיביות בעשרות מיליוני שקלים נשלחו לעוד ארבעה ימי מעצר    רשות המיסים חילטה מהחשודים רכוש ב-21 מיליון שקל
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il