X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
בעלי דיר בלתי חוקי ביער של קק"ל תבע אותה לאחר שהוא נשרף ביהמ"ש דחה על הסף את התביעה: בזבוז זמן שיפוטי ומשאבי ציבור, יש להעביר מסר למפרי חוק
▪  ▪  ▪
מועאויה. עילה בת עוולה

אדם שהקים ללא רישיון מבנה בלב יער של הקרן הקיימת, תבע מקק"ל פיצוי לאחר שהמבנה נפגע בשריפת יער. שופטת בית משפט השלום בחדרה, הדסה אסיף, דחתה על הסף את התביעה בנימוק של "מעילה בת עוולה לא תצמח זכות תביעה".
אחמד מחאמיד בנה דיר ומבנים נוספים בשטחו של כפר מועאויה שברמות מנשה. המבנים הוקמו ללא רישיון, נפגעו משריפה באוקטובר 2010 ומחאמיד תבע פיצוי של 440,000 שקל מקק"ל וממכבי האש בחדרה.
אסיף אומרת, כי מטרתו של פיצוי על נזק היא להשיב את המצב לקדמותו - ולא ייתכן שבית המשפט יתן את ידו לחזרה למצב של בנייה בלתי חוקית. "דיון בתובענה, שמטרתה קבלת פיצוי בגין נזק שנגרם למבנים, שמלכתחילה אסור היה להקימם או לעשות בהם שימוש כפי שנעשה בפועל, סותר מדיניות שיפוטית ראויה... אין כל מקום לחייב את הציבור לשאת בהוצאות ניהולו של הליך, בו דורש התובע פיצוי על נזק שנגרם למבנים שאסור היה לו להקים, או לעסק שאסור היה לו לנהל. זאת, במיוחד נוכח האינטרס הציבורי שלא להשחית את זמנו השיפוטי של בית המשפט, שהנו משאב ציבורי יקר ביותר", היא מוסיפה.
לדברי אסיף, "יידע מי שמזלזל בהוראות החוק ובניגוד לחוק בונה ללא היתר ומנהל עסק ללא רישיון, כי בית המשפט לא יעניק לו סעד אם ייגרם נזק למבנים או לעסק שבנה בניגוד לחוק... תפקידו של בית המשפט לומר את דברו בנוגע לרעה חולה זו [בנייה ללא היתר], במטרה למגר אותה ולשרשה, זאת, בין היתר, על-ידי קביעה שלפיה לא יינתן סעד למי שתובע בגין נזק שנגרם למבנים שהוקמו ללא היתר או לעסקים שנוהלו ללא היתר".
לצד זאת מוסיפה אסיף, כי כאשר בנה מחאמיד את המבנים ללא רישיון וממילא לא קיבל הנחיות מרשויות הכיבוי, הוא סיכן את עצמו מרצונו וממילא אינו זכאי לפיצוי. "לא ייתכן, כי בעל עסק, שלא עמד בתנאים הנדרשים לקבלת רישיון עסק ובכלל זאת אישור כבאות יזכה לפיצוי מאותה רשות אליה היה אמור לפנות לקבלת הנחיות בתחום זה, כמו גם היה אמור לציית להוראותיה", היא מוסיפה. מחאמיד חויב בתשלום הוצאות בסך 7,500 שקל.

תאריך:  24/10/2014   |   עודכן:  24/10/2014
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
 
תגיות מי ומי בפרשה
 הדסה אסיף
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
חוצפה: תבע פיצוי על בנייה בלתי חוקית
תגובות  [ 0 ] מוצגות  [ 0 ]  כתוב תגובה 
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
עידן יוסף
הקלטות שנטען כי ניזוקו בשל תקלה טכנית אינן קשורות כנראה למועד בו הייתה הפרשה במטכ"ל    ברק: שמח על מציאת ההקלטות
איציק וולף
המשפטנים פרופ' מרדכי קרמניצר וד"ר עמיר פוקס מהמכון הישראלי לדמוקרטיה פנו במכתב אל חברי ועדת השרים לחקיקה והציגו חוות דעת שעל פיה מגלם החוק סכנה למשפט החוקתי בישראל    "יש בכך אמירה ערכית ומוסרית – לא זכויות הפרט הן עליונות, אלא רצון המחוקק הוא העליון"    "בישראל מועדות גבוהה לחקיקה המתעמרת במיעוט"
איציק וולף
היועץ המשפטי לממשלה הודיע כי הוא מתנגד לאישור הצעת החוק שתעלה לדיון בוועדת השרים לחקיקה ביום ראשון ואשר מבקשת לאפשר חקיקת הפוגע בחוק יסוד כבוד האדם וחירותו    "ההסדר המוצע מתיר לפגוע בזכויות הפרט ללא מגבלה מהותית או הליכית"
עידן יוסף
חיילת בחיל-האוויר שעלתה לקו "מהדרין" של נתיב אקספרס בו נשים וגברים יושבים בנפרד נדחפה בידי כמה גברים חרדיים במהלך הנסיעה ונאלצה להמשיך בקו רגיל    החיילת: "משרתת שנתיים לטובת המדינה ואזרחיה, ומקבלת יריקה בפרצוף בתמורה"
אלעזר לוין
משה כחלון, שהודיע על הקמת מפלגה, חושף את תוכניותיו: "נקצץ 20 מיליארד שקל ברווחי ובעמלות הבנקים, יבואני רכב ויצרני המזון"    "התוכניות כבר מוכנות"    יקוצצו דמי הניהול של חברות ביטוח    השיטה: הגברת התחרות ויבוא מתחרה
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il