X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
זירת הפיגוע [צילום: פלאש 90]
זירת הפיגוע [צילום: פלאש 90]
אהרונוביץ' בזירה [צילום: פלאש 90]
הרכב הפוגע [צילום: פלאש 90]
רכב דרס ופגע בתשעה בני אדם, בהם תינוקת, בתחנת הרכבת הקלה סמוך לגבעת התחמושת בירושלים נהג הרכב הפוגע נורה על-ידי שוטר כשניסה להימלט ומת
▪  ▪  ▪
חיה זיסל הי"ד

חיה זיסל בראון, תינוקת בת שלושה חודשים, נרצחה (יום ד', 22.10.14) בפיגוע דריסה ליד תחנת הרכבת הקלה בסמוך לגבעת התחמושת בירושלים. שני בני אדם נוספים נפצעו קשה, שניים נפצעו בינוני וארבעה נפצעו קל.
הרכב פגע בעגלת התינוק בה הייתה זיסל, והעיף אותה כ-20-10 מטרים. ראשה נחבט בחוזקה במדרכה. כוחות רפואה ניסו במשך שעה ארוכה לבצע בה פעולות החייאה אך לשווא.
נהג הרכב הפוגע, שנסע במכונית פרטית, ניסה להימלט מן המקום אך נורה בידי שוטר. הדריסה התרחשה בשעה 17:55, מול המטה הארצי של המשטרה. הנפגעים בדריסה היו הולכי רגל שירדו מן הרכבת הקלה. משטרת ישראל חסמה לתנועה את כל כביש מספר 1 שבו אירעה הדריסה. כוחות של המשטרה לקחו מן המקום את הדורס שנורה, כשהוא בהכרה. מאוחר יותר מת מפצעיו בבית החולים.
שמשון, סבה של התינוקת חיה זיסל, סיפר כי היא נולדה לאחר תקופה ארוכה מאוד בה ציפו הוריה לילד. הייתה זו הפעם הראשונה בה הובאה התינוקת לכותל המערבי, והוריה הצטלמו איתה על-רקע הכותל והר-הבית.
נהג הרכב הוא עבד א-רחמן א-שלודי, תושב סילוואן בן 20, אשר שוחרר בדצמבר 2013 אחרי שריצה 16 חודשי מאסר בשל עבירות ביטחוניות. בפברואר השנה נעצר שוב א-שלודי ושוחרר לאחר חודש. השר לביטחון פנים, יצחק אהרונוביץ', אמר בזירת האירוע: "על פניו מדובר באירוע לאומני".
צעירים ערבים התפרעו לאחר הפיגוע בשכונות הערביות, ורבים הגיעו לבית המחבל.

נתניהו: לתגבר כוחות בירושלים

ראש הממשלה בנימין נתניהו קיים הערב התייעצות ביטחונית בהשתתפות השר לביטחון פנים יצחק אהרונוביץ', מפכ"ל המשטרה רנ"צ יוחנן דנינו וראש השב"כ יורם כהן. בהתייעצות הטלפונית עודכן נתניהו בפרטי פיגוע הדריסה. הוא הנחה לתגבר את הכוחות בעיר ירושלים.
נתניהו הגיב לפיגוע ואמר: "כך פועלים שותפיו של אבו מאזן לממשלה, אותו אבו מאזן שרק לפני ימים הסית לפגיעה ביהודים בירושלים".
בעקבות פיגוע הדריסה בירושלים קיים המפכ"ל היוועצות מיוחדת עם מפקד מחוז ירושלים הנכנס, ראש אגף המבצעים, ראש אגף החקירות והמודיעין ומפקד מג"ב. במהלך הפגישה הורה דנינו כי תוכנית ההיערכות המיוחדת שאושרה הבוקר תיכנס לתוקף באופן מיידי. מדובר בתוכנית מקיפה לטיפול בהפרות הסדר בעיר, הכוללת הפעלת יחידות מיוחדות, כוחות מתוגברים ואמצעים טכנולוגיים מתקדמים.
על-פי הוראת המפכ"ל יתגברו את מחוז ירושלים החל מהערב מאות שוטרים, בהם שוטרי יחידות מיוחדות ולוחמי מג"ב. הכוחות יוצבו במוקדי חיכוך ידועים בעיר ובמקומות נוספים על-פי הערכות מצב ותמונת מודיעין.
"מחוז ירושלים ערוך לתת מענה לכל תרחיש אפשרי. משטרת ישראל תפעיל את כלל האמצעים והכלים העומדים לרשותה ותפעל בנחישות נגד כל הסתה והפרת חוק מצד כל המגזרים. נעשה את כל הנדרש, בשיתוף שאר גופי הביטחון, על-מנת להשיב את החיים בעיר לשגרה בטוחה וכדי למצות את הדין עם האחראים לאירוע החמור והטרגי", מסר המפכ"ל.
ח"כ יריב לוין (ליכוד) ואורית סטרוק (הבית היהודי) הוציאו תגובה משותפת: "אנו מזועזעים מהפיגוע האכזרי, כואבים את מותה של התינוקת ומאחלים החלמה מלאה לפצועים. בזמן שהמחבלים מבצעים פיגועים רצחניים כדי להעמיד בסימן שאלה את אחדותה של ירושלים,
- על הממשלה להבהיר במעשים שזו בירתנו, כאן נחיה לנצח, וכאן גם נבנה וניבנה. אנו קוראים לממשלה להכריז על בניה נרחבת בירושלים, עוד הלילה".
ח"כ מוטי יוגב (הבית היהודי): "פורעים ערבים הרימו ראש בירושלים גם כתוצאה ממדיניות טעות שבה נוקטים המשרד לביטחון פנים ומשטרת ישראל. מדיניות שמכילה אבנים על יהודים מובליה לבקבוקי תבערה וירי זיקוקים בכינון ישיר. מדיניות שאינה פועלת ויוזמת לעצור את זריקת בקבוקי התבערה והזיקוקים, מעודדת את הפורעים ומובילה לפיגועי דריסה וירי. על השר לביטחון פנים והמפכ"ל לא רק להקצות כוחות וכוחות מיוחדים בירושלים ובהקשר זה להסכים גם למוכנות צה"ל לסייע בכוחות מיוחדים תחת פיקוד משטרת ישראל. "על השר לביטחון פנים והמפכ"ל לאשר מדיניות הפעלה רחבה הרבה יותר למפקדים ולכוחות המשטרה שבשטח, להציב את המפקדים הטובים ביותר בשטח מזרח ירושלים ובעיקר לגבות אותם בפעילותם למגר ולהכריע את הטרור בירושלים ולהשיב את הביטחון לכל רחבי העיר".

תאריך:  22/10/2014   |   עודכן:  23/10/2014
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
בת 3 חודשים נרצחה בפיגוע דריסה בירושלים
תגובות  [ 14 ] מוצגות  [ 14 ]  כתוב תגובה 
1
קנסות עתק על משפחות הטרור
אהרון שחר  |  22/10/14 18:56
2
איפה כהנא כשצריך אותו? ל"ת
לורליי  |  22/10/14 19:37
 
- איפה האצ"ל והלח"י כשצריך אותם?
נתין מדמנת ישראל  |  22/10/14 20:27
 
- היום המדינה רודפת ומדכאה
האצ"ל והלח"י?  |  23/10/14 06:10
3
בית המשפט - זריקת אבן = קונדס
שםלי  |  22/10/14 19:59
4
ביבי והפודל דנינו אשמים
שבץ חלובה  |  22/10/14 20:10
5
אהרונוביץ והמפכ"ל וביבי אשמים
האבנים כבר פאסה  |  22/10/14 20:24
6
בכל מדינה מתוקנת - במקומות של
פורענות, מיד   |  22/10/14 21:28
7
הכתובת היתה על הקיר
המבקר  |  22/10/14 22:47
8
להעביר חוק כל מחבל מתאבד כל קר
חושב  |  22/10/14 23:01
9
ישראל -מדינה חסרת ביטחון
דודי30  |  22/10/14 23:14
10
אין בטחון בירושלים.
אהרונוביץ ליצן   |  23/10/14 00:03
11
מענין מה התגובה של חנין זובי ל"ת
יצחק יחזקאל   |  23/10/14 07:32
12
אזלת היד הנה פשע כלפי צאצאינו
שלמה כהן  |  23/10/14 17:05
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
אלעזר לוין
יזמים יהרסו 123 דירות ישנות בשכונת גוננים, ויבנו 515 דירות חדשות    30% מהדירות הרגילות תהיינה קטנות
אלעזר לוין
ראש העיר אילן שוחט: רמ"י דורשת תשלומים גבוהים מאוד, עד 480 אלף שקל למגרש, בעד פיתוח    אין קונים למגרשים לכ-80 מגרשים לקוטג'ים ולמגרשים ל-114 דירות
עופר וולפסון
ההזמנה תסופק למשרד הביטחון - בעל השליטה בחברה באמצעות תעש    ההזמנה, חלק ממכלול עסקות שתסופקנה במשך 10 שנים בסכום כולל של 739.1 מיליוני שקלים
יפעת גדות
פתלטים הם כימיקלים הנמצאים בפלסטיק והם שאחראים לרכות שלו    נשים עם רמות גבוהות ביותר של כימיקלים אלו, הודו כי לעתים קרובות הן מאבדות עניין במין
יפעת גדות
רשת ענק הצעצועים קיבלה החלטה והורידה מהמדפים בובות בדמויות של הסדרה שוברי שורות העוסדקת בסמים בעקבות ביקורת חריפה של הורים
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il