X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
הטענות מועלות בעקבות מכרז לאספקת אדני בטון למסילות, תחום בו אשטרום היא הספק הבלעדי מזה שנים אקרשטיין מבקשת להכריז עליה כזוכה
▪  ▪  ▪
אומדן בדיעבד [צילום אילוסטרציה: יח"צ]

חברת אקרשטיין תעשיות מבקשת (19.10.14) מבית המשפט המחוזי בתל אביב להכריז עליה כזוכה במכרז של הרכבת לאספקת אדני בטון למסילות. לחלופין, מבקשת אקרשטיין להחזיר את הדיון לוועדת המכרזים. הרכבת החליטה לבטל את המכרז ולפרסם חדש במקומו.
לדברי אקרשטיין, לרכבת יש חוזים מהשנים 1998 ו-2004 עם אשטרום לאספקת כל אדני הבטון. לטענתה, במכרז האחרון התמודדו רק שתי חברות אלו, הצעתה-שלה הייתה הזולה יותר, אולם הרכבת החליטה - ולא בפעם הראשונה - לשנות את קו הסיום של המכרז ולבצע התמודדות נוספת בין השתיים. הנימוק לכך היה ששתי ההצעות היו גבוהות ביותר מ-20% מהאומדן שעמד על 17.2 מיליון שקל.
אקרשטיין טוענת, באמצעות עוה"ד בני שפר וליאור מימון, כי במסמכי המכרז אין כל זכר ל"אומדן" ול"תיחור נוסף" למעט במקרה בו ההצעות זהות, ולפיכך לא היה בסיס להחלטה לבצע תיחור נוסף. לאחר הליך זה הכריזה הרכבת על אשטרום כזוכה במכרז. לטענת אקרשטיין, האומדן הוכן לאחר ששתי ההצעות כבר נפתחו ונבדקו, ועדת המכרזים אכן קבעה שלא היה מקום לתיחור נוסף - אך אז החליטה לבטל את המכרז כולו, בשל אותו פער בין ההצעות לבין האומדן.
לטענת אקרשטיין, כאשר הרכבת פעם אחר פעם מקבלת החלטות המשנות את כללי המשחק ואשר תמיד פועלות נגדה, וכאשר הרכבת קובעת שהצעתה בלתי סבירה לאחר שכבר קבעה שהצעתה הכמעט-זהה של אשטרום סבירה וראויה לזכות במכרז - יש מקום להתערבות בית המשפט. טרם הוגשו תגובות הרכבת ואשטרום.

עת"מ 24739-10-14
תאריך:  23/10/2014   |   עודכן:  23/10/2014
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
אקרשטיין: הרכבת משנה תנאים לטובת אשטרום
תגובות  [ 0 ] מוצגות  [ 0 ]  כתוב תגובה 
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
איציק וולף
ברשימה שפורסמה ב-News1 הועלה חשד: האם בתקופת עבודתו כעורך דין רשם וינשטיין כדין את כל הכספים/התקבולים שקיבל במזומנים מלקוחותיו, כשכר טירחה
אביתר בן-צדף
ממשלת אפגניסטן אינה תומכת במאמץ הבינלאומי להדביר את גידול הפרג בארצה    מעריכים, כי בכירים בממשלת קאבול מתפרנסים מיבולי הפרג    לכאורה, טאליבן מתנגד לגידול הפרג, ומשתתף במסע נגדו    בפועל, הארגון מתפרנס מרווחים של מגדלי הפרג
אביתר בן-צדף
האם זו צוללת רוסית?!    הרוסים טוענים, שהחיפושים החלו אחר צוללת הולנדית, שהתאמנה עם חיל הים השוודי    השוודים וההולנדים מכחישים    החיפושים במפרץ סטוקהולם הגבירו את הכוננות באסטוניה, בלאטוויה ובליטא    שוודיה ופינלנד, שאינן חברות בנאט"ו, דיווחו על חדירות רבות של מטוסים צבאיים רוסיים לתחום האוויר שלהן באזור הבלטי
עידן יוסף
ריח עשן התפשט ברכבת    הנוסעים עוכבו מעל שעה עד להגעת רכבת חלופית
עידן יוסף
ועדת שרים פנים ושירותים אישרה תוכנית להסבת מערך הרכבות לחשמל בעלות של 12 מיליארד שקלים
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il