חברת
אקרשטיין תעשיות מבקשת (19.10.14) מבית המשפט המחוזי בתל אביב להכריז עליה כזוכה במכרז של הרכבת לאספקת אדני בטון למסילות. לחלופין, מבקשת אקרשטיין להחזיר את הדיון לוועדת המכרזים. הרכבת החליטה לבטל את המכרז ולפרסם חדש במקומו.
לדברי אקרשטיין, לרכבת יש חוזים מהשנים 1998 ו-2004 עם אשטרום לאספקת כל אדני הבטון. לטענתה, במכרז האחרון התמודדו רק שתי חברות אלו, הצעתה-שלה הייתה הזולה יותר, אולם הרכבת החליטה - ולא בפעם הראשונה - לשנות את קו הסיום של המכרז ולבצע התמודדות נוספת בין השתיים. הנימוק לכך היה ששתי ההצעות היו גבוהות ביותר מ-20% מהאומדן שעמד על 17.2 מיליון שקל.
אקרשטיין טוענת, באמצעות עוה"ד בני שפר וליאור מימון, כי במסמכי המכרז אין כל זכר ל"אומדן" ול"תיחור נוסף" למעט במקרה בו ההצעות זהות, ולפיכך לא היה בסיס להחלטה לבצע תיחור נוסף. לאחר הליך זה הכריזה הרכבת על אשטרום כזוכה במכרז. לטענת אקרשטיין, האומדן הוכן לאחר ששתי ההצעות כבר נפתחו ונבדקו, ועדת המכרזים אכן קבעה שלא היה מקום לתיחור נוסף - אך אז החליטה לבטל את המכרז כולו, בשל אותו פער בין ההצעות לבין האומדן.
לטענת אקרשטיין, כאשר הרכבת פעם אחר פעם מקבלת החלטות המשנות את כללי המשחק ואשר תמיד פועלות נגדה, וכאשר הרכבת קובעת שהצעתה בלתי סבירה לאחר שכבר קבעה שהצעתה הכמעט-זהה של אשטרום סבירה וראויה לזכות במכרז - יש מקום להתערבות בית המשפט. טרם הוגשו תגובות הרכבת ואשטרום.